Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Webshop geschikt maken voor mobiele apparaten
17 mei 2014 20:43
Hallo allemaal,
Ik wil mijn webshop geschikt maken voor mobiele apparaten. Ik ben niet tevreden over de huidige weergave op mobiele apparaten.
Ik zou graag advies willen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Hierbij een linkje van de site:
www.boeklin.nl
Ik wil mijn webshop geschikt maken voor mobiele apparaten. Ik ben niet tevreden over de huidige weergave op mobiele apparaten.
Ik zou graag advies willen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Hierbij een linkje van de site:
www.boeklin.nl
- Sandorman
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2014 10:22
Er zijn twee opties.
1. Met heel veel werk je template zo maken dat het responsive werkt en zicht goed aanpast aan de door de bezoeker gebruikte schermresolutie. Als alleen met een template wil werken dat voor alle devices geschikt is, raad ik je aan naar een ander template te zoeken.
2. maak gebruik van een extensie die naast je gewone site ook extra's toevoegd waardoor de site op verschillende devices goed wordt getoond.
JSN Mobilize PRO is een hele handige en goed te begrijpen extensie. Maar er zijn er meer. Kijk hier maar eens.
1. Met heel veel werk je template zo maken dat het responsive werkt en zicht goed aanpast aan de door de bezoeker gebruikte schermresolutie. Als alleen met een template wil werken dat voor alle devices geschikt is, raad ik je aan naar een ander template te zoeken.
2. maak gebruik van een extensie die naast je gewone site ook extra's toevoegd waardoor de site op verschillende devices goed wordt getoond.
JSN Mobilize PRO is een hele handige en goed te begrijpen extensie. Maar er zijn er meer. Kijk hier maar eens.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
18 mei 2014 11:14 - 18 mei 2014 17:45
Ik sluit me bij Wouter aan en dan optie 1: kies een andere template die wel responsive is.
Dan hoef je verder geen halsbrekende toeren uit te halen met extra extensies aanpassingen in je script.
Als je nu een template hebt gevonden, kun je door het invoeren van die url op de site www.responsinator.com kijken hoe de site er uit ziet op de diverse apparaten.
Edit Astrid: Ik heb de reacties samengevoegd.
Dan hoef je verder geen halsbrekende toeren uit te halen met extra extensies aanpassingen in je script.
Als je nu een template hebt gevonden, kun je door het invoeren van die url op de site www.responsinator.com kijken hoe de site er uit ziet op de diverse apparaten.
Edit Astrid: Ik heb de reacties samengevoegd.
- David
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
18 mei 2014 19:01
Is het overzetten naar een andere template goed te doen? En met wat voor soort problemen moet ik rekening houden?
Ik heb allerlei scripts en cronjobs lopen, maakt dit voor het veranderen van de template nog iets uit?
Ik wil voorkomen dat deze niet meer werken na een verandering van template.
Ik heb allerlei scripts en cronjobs lopen, maakt dit voor het veranderen van de template nog iets uit?
Ik wil voorkomen dat deze niet meer werken na een verandering van template.
- Sandorman
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2014 19:09
Die blijven gewoon werken. Enige waar je naar moet kijken is aanpassingen die je zelf hebt gedaan aan je template en niet al je templates hebben dezelfde module posities, dus het kan zijn dat je modules moet toewijzen aan andere posities.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 mei 2014 19:46
De template die ik nu gebruik is een virtuemart template. Maakt dat nog iets uit of kan ik gewoon kiezen voor een andere joomla template?
Ik gebruik nu Joomla 2.5.19 en Virtuemart 2.6.0
Ik gebruik nu Joomla 2.5.19 en Virtuemart 2.6.0
- Sandorman
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2014 20:03
In principe is elke template geschikt voor VirtueMart (correct me if I am wrong).
Ik zou wel Joomla! en VM updaten!
Ik zou wel Joomla! en VM updaten!
- David
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
22 mei 2014 13:20
Je moet er wel rekening mee houden dat als je een responsive Joomla! template gaat gebruiken (wat het advies is van Google voor mobiele websites) dat je Virtuemart template ook responsive moet zijn (is hij standard niet). Met "VM 2 eCommerce" heb ik goede ervaringen:
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/4...irtuemart-2-template
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/4...irtuemart-2-template
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950
- David-Andrew
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.738 seconden