Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Layout/template na update na 2.5.22 veranderd
Layout/template na update na 2.5.22 veranderd
19 jun 2014 12:25
Hallo,
Ik heb onze site van de vereniging de update gedaan naar 2.5.22
Nu is het geval dat de layout van de website is veranderd. Het lijkt er wel op dat de teksten groter zijn geworden.
Ik heb gekozen voor de standaard template beez5. Ik heb er niks aan veranderd, behalve dan de header foto aangepast. Dit toen de site gemaakt is. In de tussentijd zijn er geen aanpassingen op gedaan.
Op dit moment ziet de website er niet uit zoals het zou moeten zijn.
Onze site: www.mvc-atlantis.nl
Hier een voorbeeld van beez5 template orgineel: 2.bp.blogspot.com/-4-zAEC8Ejek/UEmPUTWy7...5-Customization3.png
Heeft iemand een idee hoe het op te lossen om de layout weer hetzelfde te krijgen. (helaas ben ik vergeten een backup te maken voor installatie...stom maar terug draaien kan niet meer...
Ik heb onze site van de vereniging de update gedaan naar 2.5.22
Nu is het geval dat de layout van de website is veranderd. Het lijkt er wel op dat de teksten groter zijn geworden.
Ik heb gekozen voor de standaard template beez5. Ik heb er niks aan veranderd, behalve dan de header foto aangepast. Dit toen de site gemaakt is. In de tussentijd zijn er geen aanpassingen op gedaan.
Op dit moment ziet de website er niet uit zoals het zou moeten zijn.
Onze site: www.mvc-atlantis.nl
Hier een voorbeeld van beez5 template orgineel: 2.bp.blogspot.com/-4-zAEC8Ejek/UEmPUTWy7...5-Customization3.png
Heeft iemand een idee hoe het op te lossen om de layout weer hetzelfde te krijgen. (helaas ben ik vergeten een backup te maken voor installatie...stom maar terug draaien kan niet meer...
- Roel H
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
19 jun 2014 12:51
Roel,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Om welke tekst gaat het waarvan je denkt dat het groter is geworden.
De content ziet er op zich wel als normaal formaat uit.
Misschien bedoel je tekst in modules of koptitels.
Graag even iets specifieker, zodat het mogelijk is je gericht te helpen.
Overigens kun je veel aanpassingen zelf maken door met Firebug te vinden waar je in css iets moet aanpassen.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
En als je alles weer klaar hebt, kun je het beste een kopie van je template maken via Template-beheer.
Dan geef je het template een andere naam, zodat je template niet wordt overschreven bij een Joomla!update.
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Om welke tekst gaat het waarvan je denkt dat het groter is geworden.
De content ziet er op zich wel als normaal formaat uit.
Misschien bedoel je tekst in modules of koptitels.
Graag even iets specifieker, zodat het mogelijk is je gericht te helpen.
Overigens kun je veel aanpassingen zelf maken door met Firebug te vinden waar je in css iets moet aanpassen.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
En als je alles weer klaar hebt, kun je het beste een kopie van je template maken via Template-beheer.
Dan geef je het template een andere naam, zodat je template niet wordt overschreven bij een Joomla!update.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
19 jun 2014 13:12
Dit kan bijna niet door een update veroorzaakt zijn. Het handigste is om even een installatiepakket van 2.5.22 te downloaden en daar de map /templates/beez5 van over te zetten met ftp. Je layout.css is leeg namelijk en daar zit de aangepaste font size in.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
19 jun 2014 15:37
@WoodyF4u
Het gaat om de teksten in de artikelen en kopregels. Maar ook die van de links aan de linkerzijde (home, forum, modelvliegen enz.)
In de artikelen staan de teksten links uitgelijnd, terwijl dit eerst gecentreerd was.
Bovenstaande is gelijk gebeurd na de update naar 2.5.22 en het bijbehoren taalpakket (dutch).
Het aanbrengen van veranderingen in CSS is niet mijn ding. Ik heb het te druk om mij in te kunnen verdiepen (helaas).
@Astrid,
Kan ik via het installatiepakket op mij harde schijf uitpakken, daar (via ftp) de map /templates/beez5 er bijzetten en dit dan geheel uploaden (via ftp) en dan zou de site gewoon moeten draaien (of dit het oplost even daargelaten). Ik vraag het liever even na voordat ik iets doe wat misschien niet kan.
Het gaat om de teksten in de artikelen en kopregels. Maar ook die van de links aan de linkerzijde (home, forum, modelvliegen enz.)
In de artikelen staan de teksten links uitgelijnd, terwijl dit eerst gecentreerd was.
Bovenstaande is gelijk gebeurd na de update naar 2.5.22 en het bijbehoren taalpakket (dutch).
Het aanbrengen van veranderingen in CSS is niet mijn ding. Ik heb het te druk om mij in te kunnen verdiepen (helaas).
@Astrid,
Kan ik via het installatiepakket op mij harde schijf uitpakken, daar (via ftp) de map /templates/beez5 er bijzetten en dit dan geheel uploaden (via ftp) en dan zou de site gewoon moeten draaien (of dit het oplost even daargelaten). Ik vraag het liever even na voordat ik iets doe wat misschien niet kan.
- Roel H
- Nieuw op Joomla!NL
19 jun 2014 15:43
Lokaal de map beez5 selecteren en dan alleen daarmee de map beez5 in de map templates overschrijven. Je kunt eventueel ook de hele map templates overzetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
19 jun 2014 16:12
@astrid,
Dank u,
Het probleem is opgelost. Het ziet er nu weer normaal uit.
Dank u,
Het probleem is opgelost. Het ziet er nu weer normaal uit.
- Roel H
- Nieuw op Joomla!NL
19 jun 2014 16:33
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.669 seconden