Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menu aanpassen in WARP template
26 jun 2014 15:31 - 26 jun 2014 15:31
Hoi allemaal... hoe omschrijf ik het best...
Momenteel heb ik een menu welke perfect werkt! MAAR het menu heeft nogal veel items waardoor hij in sommige browsers (afhankelijk van je resolutie) een extra menu balk erbij zet. Deze zet hij nogal slordig neer (zie foto):
Zoals je ziet blijft er rechts een stukje (leeg) over en gaat hij verder met een nieuwe regel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zo simpel en goed mogelijk kan aanpassen? *
* Op zijn minst dat de dividers overeenkomen (uitgelijnd boven elkaar) of dat ik een streeptussen beide menu's kan maken zodat het overzichtelijk blijft.
Hoe worden problemen als deze normaliter opgelost, bedoel dan wanneer er meer menu items zijn dan een menubalk aankan? Normaal met een drop down menu, maar in dit geval zijn het allemaal losse onderdelen?
Website: www.beautyinstituut-diascara.nl
Momenteel heb ik een menu welke perfect werkt! MAAR het menu heeft nogal veel items waardoor hij in sommige browsers (afhankelijk van je resolutie) een extra menu balk erbij zet. Deze zet hij nogal slordig neer (zie foto):
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Zoals je ziet blijft er rechts een stukje (leeg) over en gaat hij verder met een nieuwe regel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zo simpel en goed mogelijk kan aanpassen? *
* Op zijn minst dat de dividers overeenkomen (uitgelijnd boven elkaar) of dat ik een streeptussen beide menu's kan maken zodat het overzichtelijk blijft.
Hoe worden problemen als deze normaliter opgelost, bedoel dan wanneer er meer menu items zijn dan een menubalk aankan? Normaal met een drop down menu, maar in dit geval zijn het allemaal losse onderdelen?
Website: www.beautyinstituut-diascara.nl
- KeesZeus2014
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
26 jun 2014 17:06Door je structuur goed onder de loep te nemen en te kijken hoe je het aantal menu-items kunt verminderen, of door de teksten in te korten.Hoe worden problemen als deze normaliter opgelost, bedoel dan wanneer er meer menu items zijn dan een menubalk aankan
Overigens zie ik ook twee regels op een scherm van 1920px breed.
Als je er per se zoveel nodig hebt is de enige nette oplossing om de padding kleiner te maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 jun 2014 17:31
Hoi Astrid. Mijn Nicht wilde er zelfs items bijplaatsen ipv wegnemen. ik persoonlijk vind de twee regels niet mooi maar dat is smaak.
door de padding kleiner te maken word ook het zicht minder wat lettertype betrefd dan. Mss dat er opties bestonden om dit beter te beheren...
was zelf al aan het denken mits 'mijn nicht' dat ook wilt om een side menu te maken maar het belangrijkte staat in het main menu en is niet onder te brengen in top of side helaas.
als ik de padding kleiner ga maken, waar moet ik dan op letten en in welke .css moet ik gaan stoeien. ik wil namelijk niets overhoop gooien wat structuur betreft in warp
door de padding kleiner te maken word ook het zicht minder wat lettertype betrefd dan. Mss dat er opties bestonden om dit beter te beheren...
was zelf al aan het denken mits 'mijn nicht' dat ook wilt om een side menu te maken maar het belangrijkte staat in het main menu en is niet onder te brengen in top of side helaas.
als ik de padding kleiner ga maken, waar moet ik dan op letten en in welke .css moet ik gaan stoeien. ik wil namelijk niets overhoop gooien wat structuur betreft in warp
- KeesZeus2014
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
26 jun 2014 17:40
Ik zou dit toevoegen aan custom.css
Ziet er nog niet echt uit, maar als al die menu-items echt nodig zijn, dan zie ik geen andere oplossing.
Code:
.menu-dropdown a.level1 > span, .menu-dropdown span.level1 > span {
padding: 10px 6px 8px!important;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden