Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Beez 20 achtergrondkleur.
Beez 20 achtergrondkleur.
06 jul 2014 16:28
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het Joomla forum en ben mijn allereerste website aan het maken in Joomla 2.5 met de Beez 20 template maar loop tegen het volgende aan.
Bij het omzetten van de achtergrondkleur naar zwart is wel de onderste helft van de zijkanten zwart geworden maar niet de bovenste helft van de zijkanten. Ik neem aan dat dat dus een apart vak is dat ik moet aanpassen maar ik zou niet weten welk.
Om te begrijpen welke vakken ik bedoel: elsboer.nl
Kan iemand me verder helpen?
Groet, Nesa
Ik ben nieuw op het Joomla forum en ben mijn allereerste website aan het maken in Joomla 2.5 met de Beez 20 template maar loop tegen het volgende aan.
Bij het omzetten van de achtergrondkleur naar zwart is wel de onderste helft van de zijkanten zwart geworden maar niet de bovenste helft van de zijkanten. Ik neem aan dat dat dus een apart vak is dat ik moet aanpassen maar ik zou niet weten welk.
Om te begrijpen welke vakken ik bedoel: elsboer.nl
Kan iemand me verder helpen?
Groet, Nesa
- Nesa
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2014 16:45
Hallo Nesa,
voor zover ik kan zien is de achtergrond een afbeelding. In personal.css regel 18 kun je deze vervangen door #000
Succes
Romke
voor zover ik kan zien is de achtergrond een afbeelding. In personal.css regel 18 kun je deze vervangen door #000
Succes
Romke
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
06 jul 2014 17:25
Ha fijn zo'n snel antwoord! Dank je wel Romke.
Ik zie vaker een regelnummer voorbijkomen hier op het forum, mij is het echter nog niet gelukt om in het personal.css een regelnummer te ontdekken.. Is er een manier om die regelnummers zichtbaar te maken? Of is het gewoon een kwestie van tellen..
Grt, Nesa
Ik zie vaker een regelnummer voorbijkomen hier op het forum, mij is het echter nog niet gelukt om in het personal.css een regelnummer te ontdekken.. Is er een manier om die regelnummers zichtbaar te maken? Of is het gewoon een kwestie van tellen..
Grt, Nesa
- Nesa
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2014 17:35
Hallo Nesa,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je je css in de backend wilt bewerken, dan ga je eerst naar pluginbeheer, zoekt daar de editor CodeMirror, open die en zet aan de rechterkant "Regelnummers tonen" op ja.
Als je het bestand naar je computer wilt halen om het lokaal te bewerken en dan weer te uploaden, dan kan je de gratis teksteditor Notepad++ downloaden en installeren op je computer.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je je css in de backend wilt bewerken, dan ga je eerst naar pluginbeheer, zoekt daar de editor CodeMirror, open die en zet aan de rechterkant "Regelnummers tonen" op ja.
Als je het bestand naar je computer wilt halen om het lokaal te bewerken en dan weer te uploaden, dan kan je de gratis teksteditor Notepad++ downloaden en installeren op je computer.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 jul 2014 17:37 - 06 jul 2014 17:38
hangt even af van wat voor programma je precies gebruikt. Een veel gebruikt editor voor css bestanden is notepad++
Deze regel moet je aanpassen
;
Als je daar de images uithaalt zou het goed moeten komen.
Edit: gelijk met Astrid
Deze regel moet je aanpassen
Code:
background: url(/"../images/personal/bg2.png") repeat-x scroll 0 0 #000000
Als je daar de images uithaalt zou het goed moeten komen.
Edit: gelijk met Astrid
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
06 jul 2014 17:54
Het is gelukt! Én de regelnummers én de achtergrond..
Weer een stap dichterbij een eigen website! Maar wat heb ik nog veel te leren zeg..
Stapje voor stapje.. ik heb geen haast..
Hartstikke bedank voor jullie hulp!
Grt,
Nesa
Weer een stap dichterbij een eigen website! Maar wat heb ik nog veel te leren zeg..
Stapje voor stapje.. ik heb geen haast..
Hartstikke bedank voor jullie hulp!
Grt,
Nesa
- Nesa
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2014 17:57
Graag gedaan, succes met je site
P.S. je kunt dit zelf ook vinden door firebug te gebruiken.
P.S. je kunt dit zelf ook vinden door firebug te gebruiken.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
06 jul 2014 18:08
Ik gebruik een MAC en die heeft zijn eigen ontwikkel-menu daar kan je in het webinfovenster dezelfde informatie zien.. echter de info die ik zie in mijn personal.css ziet er anders uit dan die in het webinfovenster.. Datzelfde merk ik ook wanneer ik het boek dat ik heb over het bouwen van een website in Joomla 2.5 raadpleeg of iets opzoek via You Tube.. De informatie is dan duidelijk maar bij mij ziet het er dan altijd net anders uit.. Soms is het een heel gepuzzel.. maar ik kom er wel uit.. Het houdt me van de straat..
- Nesa
- Nieuw op Joomla!NL
06 jul 2014 20:10
Fijn dat het is opgelost.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen het topic sluiten door op de groene "opgelost"knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen het topic sluiten door op de groene "opgelost"knop te klikken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden