Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Hoofd artikel/content in een positie plaatsen.

Hoofd artikel/content in een positie plaatsen.

16 jul 2014 00:36
Beste JoomlaNL leden,

Mijn excuses als ik het onderwerp verkeerd heb beschreven.

Mijn probleem is dat ik mijn standaard artikel op mijn homepage in een position wil. Dus als ik via menu item een artikel selecteer dat het bijv automatisch te zien is bij het module ''content''

Ik heb mijn template ontworpen via artisteer en die publiceert automatisch artikels midden op het pagina. Wat mijn doel is naast mijn artikels een nieuwsfeed te plaatsen.

Ik kan ook bijv het artikel in position-16 plaatsen en mijn nieuwsfeed op position-17, alleen het nadeel ervan is dat als er op een nieuws artikel wordt gedrukt dat het automatisch opent onder die positie's.

Bezoek mijn website en druk maar op een artikel zo kan je misschien zien wat ik bedoel. Hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb kunnen verwoorden.

www.ocakadvocatuur.nl is het website ( website is offline inlog codes zijn gebruikersnaam : test en pass ook test )

Alvast bedankt voor het meedenken !

( Het doel wat ik wil bereiken is eventueel te zien op www.autoglasperfect.nl )
  • xxemrahxx
  • xxemrahxx's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

16 jul 2014 10:13
Content kan je niet in een modulepositie plaatsen (zijn wel mogelijkheden voor, maar is niet logisch). Ik denk dat je nu linkt naar artikelen die niet verbonden zijn aan een menu. Maak een apart menu aan dat je bijvoorbeeld Verborgen noemt. Maak hier een menu-item aan dat je linkt aan je categorie Laatste nieuws en ik denk dat het dan gaat werken zoals je wilt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

17 jul 2014 00:29
Bedankt voor je snelle reactie Astrid.

Klopt daar heb je ook gelijk in, denk dat ik het even anders moet vragen. Wat ik ook eigenlijk wil voorkomen is hetzelfde wat jij ook onlogisch vindt.

Wat ik wil is naast mijn artikel content een positie maken bijv (content-right) zodat ik naast mijn artikelen eventueel een facebook plugin of laatste nieuws module kan plaatsen, net zoals autoglasperfect.nl

content-left(module positie) ARTIKEL CONTENT (dus geen module maar artikelen vanaf het menu) content-right(module positie)

Hoop zo dat mijn vraag wat duidelijker is.
  • xxemrahxx
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

17 jul 2014 10:18
Ik snap echt niet hoe die template in elkaar zit. Heb je die zelf in Artisteer gemaakt en ook nog content mee geimporteerd?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

19 jul 2014 03:40
Autoglas is een template van Themeforest en Ocakadvocatuur heb ik met Artisteer gebouwt
  • xxemrahxx
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

19 jul 2014 08:18
Je hebt een positie right, maar aangezien daar niets in staat, kan ik niet zien of die op de juiste positie staat. Dus misschien daar even iets inzetten om te kijken of je dan wel het gewenste effect bereikt.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

21 jul 2014 01:43 - 21 jul 2014 08:25
Astrid, klopt right heb ik er in gezet. Ik heb precies wat er staat onder position 19 en daaronder position-2 wat je standaard mee krijgt via Artisteer gekopieerd.

Als ik bij de beide positie's wat toevoegt komen ze onder elkaar dus echt een effect heeft het niet. Hieronder codes van het index.php
Code:
<?php if ($view->containsModules('position-1', 'position-28', 'position-29')) : ?> <nav class="art-nav"> <?php if ($view->containsModules('position-28')) : ?> <div class="art-hmenu-extra1"><?php echo $view->position('position-28'); ?></div> <?php endif; ?> <?php if ($view->containsModules('position-29')) : ?> <div class="art-hmenu-extra2"><?php echo $view->position('position-29'); ?></div> <?php endif; ?> <?php echo $view->position('position-1'); ?> </nav> <?php endif; ?> <div class="art-sheet clearfix"> <?php echo $view->position('position-15', 'art-nostyle'); ?> <?php echo $view->positions(array('position-16' => 67, 'position-17' => 33), 'art-article'); ?> <div class="art-layout-wrapper"> <div class="art-content-layout"> <div class="art-content-layout-row"> <div class="art-layout-cell art-content">
Hieronder heb ik echo artxPost($view->position('position-2')); gekopieerd en achter echo '<jdoc:include type="component" />'; geplaatst waardoor het zelfde effect gaf als boven bij positie 19 alleen nadeel is dat het niet naast content verschijnt maar eronder.
Code:
<?php echo $view->position('position-19', 'art-nostyle'); if ($view->containsModules('position-2')) echo artxPost($view->position('position-2')); echo $view->positions(array('position-20' => 50, 'position-21' => 50), 'art-article'); echo $view->position('position-12', 'art-nostyle'); echo artxPost(array('content' => '<jdoc:include type="message" />', 'classes' => ' art-messages')); echo '<jdoc:include type="component" />'; echo artxPost($view->position('right')); echo $view->position('position-22', 'art-nostyle'); echo $view->positions(array('position-23' => 50, 'position-24' => 50), 'art-article'); echo $view->position('position-25', 'art-nostyle'); ?> </div> </div> </div> </div> <?php echo $view->positions(array('position-9' => 33, 'position-10' => 33, 'position-11' => 34), 'art-block'); ?> <?php echo $view->position('position-26', 'art-nostyle'); ?> <footer class="art-footer"> <div class="art-content-layout"> <div class="art-content-layout-row"> <div class="art-layout-cell" style="width: 33%"> <?php if ($view->containsModules('position-31')) : ?> <?php echo $view->position('position-31', 'art-nostyle'); ?> <?php else: ?> <p><br></p> <?php endif; ?> </div><div class="art-layout-cell" style="width: 34%"> <?php if ($view->containsModules('position-32')) : ?> <?php echo $view->position('position-32', 'art-nostyle'); ?> <?php else: ?> <p><br></p> <?php endif; ?> </div><div class="art-layout-cell" style="width: 33%"> <?php if ($view->containsModules('position-33')) : ?> <?php echo $view->position('position-33', 'art-nostyle'); ?> <?php else: ?> <p><br></p> <?php endif; ?> </div> </div> </div> <p class="art-page-footer"> <span id="art-footnote-links">Copyright Ocak Advocatuur, BTW nr: 177079186B01 K.v.K nr: 59673737. by <a href="http://www.webuniq.nl/" target="_blank">webuniQ.</span> </p> </footer>
  • xxemrahxx
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 jul 2014 08:24
OK. Nou begrijp ik waarom ik die eerder niet zag en waarom de naam van de modulepositie afwijkt van de standaard benaming. Artisteer templates kan je beter via Artisteer aanpassen. Ik vermoed dat je daar gewoon geen sidebars hebt gebruikt en dat het daarom niet werkt.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

21 jul 2014 17:15
Gewoon via Artisteer sidebars toevoegen bedoel je, jammer dat we het niet zo kunnen veranderen. Nadeel is dat ik dan alles opnieuw moet toevoegen maar goed in elk geval voor de volgende keren standaard sidebars toevoegen. Voor mij is het duidelijk verhaal, bedankt voor je tijd en moeite.
  • xxemrahxx
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.726 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie