Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hoofdmenu items worden ook getoond in submenu
Hoofdmenu items worden ook getoond in submenu
27 jul 2014 18:59
Hoi Leden,
Ik heb een probleem met het maken van submenu's in Joomla 2.5.24 waarbij ik een aparte module gebruik voor de submenu's. Deze komen op een andere locatie te staan op de website (niet direct onder de hoofdmenu items).
Ik heb een menu structuur aangemaakt binnen 'Menu' dat er als volgt uitziet:
- Home
- Projecten
-- Mijn Projecten (submenu)
- Over
Het hoofdmenu is een horizontale balk boven aan de pagina (aparte module voor hoofdmenu).
Het submenu wordt aangemaakt in een verticale balk naast de hoofdtekst (aparte module voor submenu).
Nu wordt het submenu wel getoond op de juiste locatie maar bevat het ook alle items van het hoofdmenu in plaats van alleen het item van het submenu. Ik heb instellingen overgenomen van de Joomla 1.5 installatie, waar dit wel werkt en alles correct wordt weergegeven.
Hoe moet ik de modules en menu's configureren om het gewenste resultaat te krijgen:
- Hoofdmenu boven aan de pagina
- Submenu apart naast de hoofdtekst (verschijnt na klikken op hoofdmenu item met submenu's daaraan verbonden).
Ik heb een probleem met het maken van submenu's in Joomla 2.5.24 waarbij ik een aparte module gebruik voor de submenu's. Deze komen op een andere locatie te staan op de website (niet direct onder de hoofdmenu items).
Ik heb een menu structuur aangemaakt binnen 'Menu' dat er als volgt uitziet:
- Home
- Projecten
-- Mijn Projecten (submenu)
- Over
Het hoofdmenu is een horizontale balk boven aan de pagina (aparte module voor hoofdmenu).
Het submenu wordt aangemaakt in een verticale balk naast de hoofdtekst (aparte module voor submenu).
Nu wordt het submenu wel getoond op de juiste locatie maar bevat het ook alle items van het hoofdmenu in plaats van alleen het item van het submenu. Ik heb instellingen overgenomen van de Joomla 1.5 installatie, waar dit wel werkt en alles correct wordt weergegeven.
Hoe moet ik de modules en menu's configureren om het gewenste resultaat te krijgen:
- Hoofdmenu boven aan de pagina
- Submenu apart naast de hoofdtekst (verschijnt na klikken op hoofdmenu item met submenu's daaraan verbonden).
- Opmerkelijk_Dw
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2014 19:08
Hallo Opmerkelijk_Dw,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat je het startniveau van je submenu module te laag hebt staan. Zet die eens 1 hoger.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik denk dat je het startniveau van je submenu module te laag hebt staan. Zet die eens 1 hoger.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 jul 2014 19:35
Hoi Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie.
De submenu's worden nu goed aangemaakt in de nieuwe module. Echter, bij het hoofdmenu worden de items (submenu) ook weergegeven, onder de geselecteerde menu item. Is er een mogelijkheid om deze niet daar te tonen, te verbergen? Op dit moment zijn er twee submenu items op twee verschillende locaties (onder het hoofdmenu item titel, in de aparte module naast de hoofdtekst).
Bedankt voor je snelle reactie.
De submenu's worden nu goed aangemaakt in de nieuwe module. Echter, bij het hoofdmenu worden de items (submenu) ook weergegeven, onder de geselecteerde menu item. Is er een mogelijkheid om deze niet daar te tonen, te verbergen? Op dit moment zijn er twee submenu items op twee verschillende locaties (onder het hoofdmenu item titel, in de aparte module naast de hoofdtekst).
- Opmerkelijk_Dw
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2014 19:40
Submenu-items tonen op nee zetten helpt niet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
27 jul 2014 21:24
Nee, ik heb dit uitgeschakeld in de module voor het hoofdmenu en ook voor de submenu's. Ik kan binnen de menu instellingen ook niet direct vinden waar hier zo'n optie aanwezig is.
- Opmerkelijk_Dw
- Nieuw op Joomla!NL
27 jul 2014 21:46
En als je eindniveau gelijk maakt aan startniveau?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jul 2014 21:14
Dat heeft het probleem opgelost. Hartelijk Bedankt!
- Opmerkelijk_Dw
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.686 seconden