Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
spamm?
08 feb 2012 12:00
Heeft onderwerp gestart
spamm? #1
ik ontvang net 6 mails die gebruik lijken te maken van mijn mailadres via een neet gïnstalleerde joomla 2.5 site. allemaal met een onbestelbaar mailadres (Delivery subsystem etc.)
Dit lijkt me een spambot? Is dit een lek in Joomla 2.5 of heb ik een sluis open laten staan? En hoe voorkom ik dat dit gebeurd?
Dit lijkt me een spambot? Is dit een lek in Joomla 2.5 of heb ik een sluis open laten staan? En hoe voorkom ik dat dit gebeurd?
08 feb 2012 12:51
spamm? #2
Wat staat dan in de e-mail die je terug krijg?
Komt het van een contact formulier of een ander formulier op je website?
Want dan kun je meestal wel de oorzaak achterhalen. Anders is het best moeilijk.
Komt het van een contact formulier of een ander formulier op je website?
Want dan kun je meestal wel de oorzaak achterhalen. Anders is het best moeilijk.
08 feb 2012 12:58
Heeft onderwerp gestart
spamm? #3
Er staan geen contactformulieren op de site. Wel een inlog formulier, maar je kunt je niet aanmelden als nieuwe gebruiker.
De headers van de mails zien er allemaal zo uit:
Received: from sohosted53 ([127.0.0.1]) by sohosted53.com with MailEnable ESMTP; Mon, 6 Feb 2012 13:47:36 +0100
Subject: Nieuwe gebruikersgegevens
To: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Date: Mon, 6 Feb 2012 13:47:36 +0100
Return-Path: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
From: Arnhems Nieuws Peil <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.>
Reply-to: Arnhems Nieuws Peil <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.>
Message-ID: <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer 5.2 (code.google.com/a/apache-extras.org/p/phpmailer/)
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Ik ben zelf gebruiker Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. is mij onbekend.
De headers van de mails zien er allemaal zo uit:
Received: from sohosted53 ([127.0.0.1]) by sohosted53.com with MailEnable ESMTP; Mon, 6 Feb 2012 13:47:36 +0100
Subject: Nieuwe gebruikersgegevens
To: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Date: Mon, 6 Feb 2012 13:47:36 +0100
Return-Path: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
From: Arnhems Nieuws Peil <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.>
Reply-to: Arnhems Nieuws Peil <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.>
Message-ID: <Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.>
X-Priority: 3
X-Mailer: PHPMailer 5.2 (code.google.com/a/apache-extras.org/p/phpmailer/)
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Ik ben zelf gebruiker Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. is mij onbekend.
Tijd voor maken pagina: 0.192 seconden