Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla als intranet / extranet
23 feb 2012 16:16 - 23 feb 2012 16:19
Er is mij de vraag gesteld of ik voor een vereniging een intranet / extranet wil opzetten.
Het is de bedoeling dat er een stukje openbaar/publiekelijk toegankelijk is met informatie over de vereniging
eventueel wat foto`s en projecten waar ze mee bezig zijn. (standaard website dus)
Graag willen ze ook de mogelijkheden om voor geregistreerde personen een stuk afgeschermd is.
Hierin zou het mogelijk moeten zijn om een soort van agenda te plaatsen, berichten naar elkaar te sturen,
nieuwsbrieven naar leden een een smoelenboek, maar ook het uploaden van documenten / afbeeldingen. Stukje social media wellicht in de toekomst.
Uitdaging daarbij is dat veel mensen van de vereniging goed bekend zijn met PC en internet, maar dat ik denk dat de
backend wellicht voor velen een stapje te groot is. Een makkelijke omgeving (frontend) zou dan de voorkeur hebben.
Is dit mogelijk om te maken met Joomla? en zo ja, zijn er dan specifieke extensies die hiervoor nodig zijn?
Nog een stap verder is dat, heel misschien, als het een goed geheel wordt, men verwacht dat er ook andere districten van dezelfde vereniging
interesse hebben, maar dan een eigen omgeving per district.
E.e.a. moet dus wel goed beheersbaar zijn voor mij straks.
Graag jullie adviezen en tips in deze!!!
Het is de bedoeling dat er een stukje openbaar/publiekelijk toegankelijk is met informatie over de vereniging
eventueel wat foto`s en projecten waar ze mee bezig zijn. (standaard website dus)
Graag willen ze ook de mogelijkheden om voor geregistreerde personen een stuk afgeschermd is.
Hierin zou het mogelijk moeten zijn om een soort van agenda te plaatsen, berichten naar elkaar te sturen,
nieuwsbrieven naar leden een een smoelenboek, maar ook het uploaden van documenten / afbeeldingen. Stukje social media wellicht in de toekomst.
Uitdaging daarbij is dat veel mensen van de vereniging goed bekend zijn met PC en internet, maar dat ik denk dat de
backend wellicht voor velen een stapje te groot is. Een makkelijke omgeving (frontend) zou dan de voorkeur hebben.
Is dit mogelijk om te maken met Joomla? en zo ja, zijn er dan specifieke extensies die hiervoor nodig zijn?
Nog een stap verder is dat, heel misschien, als het een goed geheel wordt, men verwacht dat er ook andere districten van dezelfde vereniging
interesse hebben, maar dan een eigen omgeving per district.
E.e.a. moet dus wel goed beheersbaar zijn voor mij straks.
Graag jullie adviezen en tips in deze!!!
- arnoldzw
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
23 feb 2012 18:35
Hallo arnoldzw,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik vermoed dat je gewoon een internetsite bedoelt en geen intranet?
Wat je wilt is goed te realiseren met Joomla.
Er zijn voldoende extensies beschikbaar die het mogelijk maken voor daartoe bevoegde gebruikers om bijvoorbeeld artikelen te plaatsen/wijzigen, foto's en documenten te uploaden etc via de frontend. Dus dat maakt het heel overzichtelijk.
Voor wat betreft die andere districten zal je voor jezelf eerst duidelijk moeten hebben of veel content generiek gebruikt gaat worden of dat elk district toch zijn eigen content en niet te vergeten vormgeving wil hebben.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik vermoed dat je gewoon een internetsite bedoelt en geen intranet?
Wat je wilt is goed te realiseren met Joomla.
Er zijn voldoende extensies beschikbaar die het mogelijk maken voor daartoe bevoegde gebruikers om bijvoorbeeld artikelen te plaatsen/wijzigen, foto's en documenten te uploaden etc via de frontend. Dus dat maakt het heel overzichtelijk.
Voor wat betreft die andere districten zal je voor jezelf eerst duidelijk moeten hebben of veel content generiek gebruikt gaat worden of dat elk district toch zijn eigen content en niet te vergeten vormgeving wil hebben.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 mrt 2012 15:14
Astrid, bedankt voor je adviezen.
Ik ben al redelijk bekend met Joomla, en heb al vele website gemaakt hiermee.
Zelf heb ik alleen geen ervaring met meerdere gebruikers en front-end beheer.
Meestal bouw ik gewoon sites met daarop een of twee backend beheerders.
Nu moet het iets worden met veel inlog gemachtigde, en front-end beheer door die personen zelf.
Het beheersbaar houden wordt lastig denk, de diverse districten hebben wel allemaal een zelfde lay-out.
Inhoud, en gebruikers zijn wel anders. Wellicht met een subdomein per district, maar daar moet ik me dan eens in gaan verdiepen.
Ik ben al redelijk bekend met Joomla, en heb al vele website gemaakt hiermee.
Zelf heb ik alleen geen ervaring met meerdere gebruikers en front-end beheer.
Meestal bouw ik gewoon sites met daarop een of twee backend beheerders.
Nu moet het iets worden met veel inlog gemachtigde, en front-end beheer door die personen zelf.
Het beheersbaar houden wordt lastig denk, de diverse districten hebben wel allemaal een zelfde lay-out.
Inhoud, en gebruikers zijn wel anders. Wellicht met een subdomein per district, maar daar moet ik me dan eens in gaan verdiepen.
- arnoldzw
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden