Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Artikel alleen laten zien zolang bezoeker niet is ingelogd
12 apr 2012 11:46 - 12 apr 2012 12:57
Ik ben bezig met een website waarop ik alleen bezoeker wil hebben die zijn ingelogd. Op het moment dat iemand naar die website gaat staat daar een bericht van die strekking en de vermelding dat je je kan registreren als je tot de doelgroep van de site behoord.
Ik wil dit artikel niet tonen op het moment dat iemand is ingelogd.
Bij vragen hierover vond ik alleen verwijzingen naar additionele extensies.
Maar het is ook mogelijk met standaard Joomla!
Ik ben begonnen met een extra gebruikers groep 'gast' te maken die op het zelfde niveau zit als auteur. Maar deze gebruiker heeft geen enkel extra recht gekregen.
Vervolgens heb ik een nieuw toegangsniveau 'public' waar alleen gast in is opgenomen
Nu heb ik in de algemene instellingen bij website aangegeven dat standaard toegangsniveau is 'nietaangemeld' en bij de gebruikers beheer opties gebrukersinstellingen heb ik opgegeven dat de gasten gebruikersgroep is 'gast'.
Elk artikel dat nu wordt aangemaakt met toegangsniveau 'nietaangemeld' is alleen zichtbaar zolang de gebruiker niet is aangemeld.
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Ik wil dit artikel niet tonen op het moment dat iemand is ingelogd.
Bij vragen hierover vond ik alleen verwijzingen naar additionele extensies.
Maar het is ook mogelijk met standaard Joomla!
Ik ben begonnen met een extra gebruikers groep 'gast' te maken die op het zelfde niveau zit als auteur. Maar deze gebruiker heeft geen enkel extra recht gekregen.
Vervolgens heb ik een nieuw toegangsniveau 'public' waar alleen gast in is opgenomen
Nu heb ik in de algemene instellingen bij website aangegeven dat standaard toegangsniveau is 'nietaangemeld' en bij de gebruikers beheer opties gebrukersinstellingen heb ik opgegeven dat de gasten gebruikersgroep is 'gast'.
Elk artikel dat nu wordt aangemaakt met toegangsniveau 'nietaangemeld' is alleen zichtbaar zolang de gebruiker niet is aangemeld.
Edit Jelle. Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- ErikTol
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Artikel alleen laten zien zolang bezoeker nit is ingelogd
12 apr 2012 12:46
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Welke versie van joomla gebruik je?
Dan kunnen we deze topic verplaatsen naar het juiste forum.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Welke versie van joomla gebruik je?
Dan kunnen we deze topic verplaatsen naar het juiste forum.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Artikel alleen laten zien zolang bezoeker nit is ingelogd
12 apr 2012 12:51 - 12 apr 2012 12:54
Ik gebruik de 2.5.4 versie.
- ErikTol
- Nieuw op Joomla!NL
12 apr 2012 17:33Redelijk omslachtige werkwijze. Dit bereik je ook door het artikel gewoon "Publiek" te zetten.Elk artikel dat nu wordt aangemaakt met toegangsniveau 'nietaangemeld' is alleen zichtbaar zolang de gebruiker niet is aangemeld.
En voor wat je vraag betreft: Volgens mij kan dit niet (maar ik ken ook nog niet alle ins en outs van de nieuwe ACL).
Wat je kunt doen is Advanced Module manager van NoNumber installeren. Dan de tekst in een aangepaste html module zetten die je met loadposition of met Modules Anywhere van dezelfde maker in een artikel zet.
Je kunt daar zelfs twee modules inzetten. Een met tekst die getoond wordt als de gebruiker wel is ingelogd en 1 met tekst voor publiek.
Voor de werking kan je even kijken naar het blokje rechtsboven op deze site. Staat nu "Ga naar je persoonlijke gegevens" en iets anders al je uitlogt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 apr 2012 09:26
@Astrid. Als je een artikel op 'public' zet is het inderdaad te zien voor iedereen. Maar het artikel blijft als je bent aangemeld ook zichtbaar. Als je het uitvoerd zoals ik het heb beschreven is het artikel dan niet langer zichtbaar.
In de standaard structuur die voor gebruikers wordt aangemaakt worden alle gebruikers afgeleid van 'public'. Het gevolg is dat als je iets zichtbaar maakt voor public, dit voor iedereen zichtbaar is. Door nu een gebruikers groep te maken die zelf is afgeleid van 'public', maar waarvan geen van de andere groepen is afgeleid, kan je voor die groep een apart toegangsniveau creëren.
In schema ziet mijn structuur er nu als volgt uit:
Publiek
--Beheerder
----Administrator
--Gast
Redacteur
Hoofdredacteur
--Super gebruikers
Alle rechten die nu aan Gast worden gegeven worden aan niemand doorgegeven.
In mijn geval heeft gast geen aanvullende rechten.
In de standaard structuur die voor gebruikers wordt aangemaakt worden alle gebruikers afgeleid van 'public'. Het gevolg is dat als je iets zichtbaar maakt voor public, dit voor iedereen zichtbaar is. Door nu een gebruikers groep te maken die zelf is afgeleid van 'public', maar waarvan geen van de andere groepen is afgeleid, kan je voor die groep een apart toegangsniveau creëren.
In schema ziet mijn structuur er nu als volgt uit:
Publiek
--Beheerder
----Administrator
--Gast
Redacteur
Hoofdredacteur
--Super gebruikers
Alle rechten die nu aan Gast worden gegeven worden aan niemand doorgegeven.
In mijn geval heeft gast geen aanvullende rechten.
- ErikTol
- Nieuw op Joomla!NL
Artikel alleen laten zien zolang bezoeker niet is ingelo
13 apr 2012 11:43
Dank je wel voor de duidelijke uitleg.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.661 seconden