Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

menu module aan categorie artikelen

menu module aan categorie artikelen

15 apr 2012 17:32
#1
ik ben relatief een eenvoudige joomla gebruiker, en zeker geen php programmeur. Ik maak nu een website voor een stichting die activiteiten voor kinderen organiseert, dit is dus vrijwilligerswerk. Nu loop ik ergens tegenaan (eigenlijk twee maar hangen samen) wat ik hier op dit forum niet gevonden krijg. Hoe kan ik een module (in mijn geval een submenu) voor een bepaalde categorie artikelen eenvoudig laten verschijnen op de rechterkolom (position right), bij alleen die artikelen uit die categorie zonder deze steeds aan te hoeven vinken. En eigenlijk ook dat die blijft staan als er een link uit die module wordt aangeklikt.

Ik werk in joomla 2.5.1.
super bedankt alvast voor de reactie.
Discussie gesloten.
  • remcothol
  • remcothol's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

menu module aan categorie artikelen

16 apr 2012 17:52
#2
Hallo remcothol,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je Joomla versie is verouderd. We zitten inmiddels op 2.5.4., dus i.v.m. de veiligheid eerst even updaten.

Heel moeilijk om een antwoord te geven aan de hand van je omschrijving. Als het niet lukt met de standaard module toewijzing van joomla, dan kan je eens kijken naar Advanced Module Manager van NoNumber. Daar kan je zowat alles instellen wat je wilt.

Anders kan een link naar je site ook nog wel eens helpen om meer inzicht in het probleem te krijgen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37154

menu module aan categorie artikelen - als menu-item

11 jun 2012 21:19
#3
Hallo
heb wat gezocht op forum en dit is het enige dat er naartoe gaat. Heb advaned module manager geïnstalleerd maar het enige wat ik hiermee lijk te kunnen doen, is bepalen waar ik overal een module wil zichtbaar maken.

Wat ik wens te doen, is het volgende:
ik heb een aantal modules die allemaal te maken hebben met interactiviteit (GroupJive, CB Online, ...). Zijn enkel zichtbaar voor geregistreerde leden. Maar eenmaal geregistreerd, duiken die wel allemaal op in mijn linkerkolom (positie 7 van Beez).
Wat ik graag zou willen, is dat die modules gewoon als menu-item in een menu terug te vinden zijn (of submenu), bvb onder 'interactief'. Dan staan die daar mooi bij elkaar.

Ik vind hiervoor echter geen oplossing. Die modules duiken niet op in het pop-up scherm als ik bvb een nieuwe menu-item maak.

Hoe kan ik dus modules (die niet in het menu-items-menu belanden) toch als een menu-item op de site plaatsen?

Bedankt!!
Discussie gesloten.
  • Leerman
  • Leerman's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 15

menu module aan categorie artikelen

12 jun 2012 10:45
#4
Kan niet. Modules hebben niets met menu's te maken. Je zou ze allemaal in 1 artikel kunnen zetten met Modules Anywhere van nonumber en dan een menu-link naar dat artikel kunnen maken. Maar dat is volgens mij dan ook de enige oplossing.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37154
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.800 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie