Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Local host (laptop) als mirror van draaiende website.
16 apr 2012 10:34
Hallo allemaal.
Ik heb een VPS draaien met o.a. enkele Joomla (2.5.4) websites.
Mijn probleem is, vanaf mijn huis naar het internet heb ik alleen de beschikking over een zeer overbelaste gprs verbinding.
Nu zou ik graag mijn laptop als mirror gebruiken van de draaiende websites.Ik heb op google rond gekeken en weet nog minder dan voor de tijd.
Kern is:
De VPS is een Centos mijn laptop Ubuntu dus technisch verwacht ik niet veel problemen.
Alle twee hebben Mysql en Apache draaien (ook de zelfde versies).
Mijn simpele gedachten is, zet Unison op alle twee machines waardoor de folders synchroom blijven.
Maak van de server in Mysql master van de laptop client (master-slave) zodat alle mysql data gelijk zal blijven als op een van de twee iets gedaan word.
Ik denk in mijn eenvoudige gedachten, alles is het zelfde / moet het zelfde zijn, de enige uitzondering is de configuratie.php van de websites.
Zelfs de rechten (chmod) kunnen / moeten het zelfde zijn.
Op alle twee machines is de zelfde gebruiker aangemaakt met de juiste rechten.
Kan iemand me voor ik dit gaan doen zeggen A dit gaat wel of niet werken, B is er een add-on die dit kan???
Het gaat dus voor de duidelijkheid NIET om een eenmalig iets, ik zou graag mijn onderhoud op de laptop gaan doen waardoor ik sneller kan werken.
Is er in dit forum iemand die dit (goed) werkend heeft?
Al vast dank voor enige hulp
Groeten Sjors
PS
Ik wist niet of ik dit in installatie en upgrade of overige moest zetten.
Moderator mijn excuus als ik de verkeerde gekozen heb.
Ik heb een VPS draaien met o.a. enkele Joomla (2.5.4) websites.
Mijn probleem is, vanaf mijn huis naar het internet heb ik alleen de beschikking over een zeer overbelaste gprs verbinding.
Nu zou ik graag mijn laptop als mirror gebruiken van de draaiende websites.Ik heb op google rond gekeken en weet nog minder dan voor de tijd.
Kern is:
De VPS is een Centos mijn laptop Ubuntu dus technisch verwacht ik niet veel problemen.
Alle twee hebben Mysql en Apache draaien (ook de zelfde versies).
Mijn simpele gedachten is, zet Unison op alle twee machines waardoor de folders synchroom blijven.
Maak van de server in Mysql master van de laptop client (master-slave) zodat alle mysql data gelijk zal blijven als op een van de twee iets gedaan word.
Ik denk in mijn eenvoudige gedachten, alles is het zelfde / moet het zelfde zijn, de enige uitzondering is de configuratie.php van de websites.
Zelfs de rechten (chmod) kunnen / moeten het zelfde zijn.
Op alle twee machines is de zelfde gebruiker aangemaakt met de juiste rechten.
Kan iemand me voor ik dit gaan doen zeggen A dit gaat wel of niet werken, B is er een add-on die dit kan???
Het gaat dus voor de duidelijkheid NIET om een eenmalig iets, ik zou graag mijn onderhoud op de laptop gaan doen waardoor ik sneller kan werken.
Is er in dit forum iemand die dit (goed) werkend heeft?
Al vast dank voor enige hulp
Groeten Sjors
PS
Ik wist niet of ik dit in installatie en upgrade of overige moest zetten.
Moderator mijn excuus als ik de verkeerde gekozen heb.
- Sjors
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 apr 2012 22:01
Idee is goed, vermoed dat jij jezelf alleen in de weg gaat zitten.
Je probleem wordt niet opgelost en je verbinding wordt nog meer belast.
Je hebt immers 2 datastromen in plaats van 1.
Ik zou in een tweede goede verbinding investeren.
Je probleem wordt niet opgelost en je verbinding wordt nog meer belast.
Je hebt immers 2 datastromen in plaats van 1.
Ik zou in een tweede goede verbinding investeren.
- Otto
- Bezoeker
17 apr 2012 08:53
Hallo Otto,
Eerst dank voor je reactie.
Dat is mijn grote probleem (frustratie).
Ik woon in Zuid Afrika op een wat we noemen Gamefarm (je weet wel, Giraffen, Zebra's enz.
Een landlijn is hier beslist niet te krijgen dus ADSL of zo al helemaal niet.
Waar we voorheen woonde was 52 km van het dorp, daar had ik met WIFI een verbiding op mijn DSL die ik bij een vriend aan heb laten leggen.
Hoewel de afstand kleiner is, ik krijg beslist geen LOS (Line Of Side) dus ik kan dit waar we nu wonen beslist niet voor elkaar krijgen.
Dus ik ben 100 % aangewezen op GPRS.
Meer data is net meer kosten (per MB is factor 12 in vergelijking met Nederland).
Dat kan ik aanvaarden, de snelheid is het grote probleem.
Het gaat me vooral om het onderhoud.
Dus de websites uitbouwen en onderhouden.
Ik kan een sync als het moet zelfs in de nacht doen voor de documenten e.d. als ik de SQL in Master - slave zet.
Weet iemand of er een stabiele oplossing bestaat in Joomla om zoiets te doen?
Eerst dank voor je reactie.
Dat is mijn grote probleem (frustratie).
Ik woon in Zuid Afrika op een wat we noemen Gamefarm (je weet wel, Giraffen, Zebra's enz.
Een landlijn is hier beslist niet te krijgen dus ADSL of zo al helemaal niet.
Waar we voorheen woonde was 52 km van het dorp, daar had ik met WIFI een verbiding op mijn DSL die ik bij een vriend aan heb laten leggen.
Hoewel de afstand kleiner is, ik krijg beslist geen LOS (Line Of Side) dus ik kan dit waar we nu wonen beslist niet voor elkaar krijgen.
Dus ik ben 100 % aangewezen op GPRS.
Meer data is net meer kosten (per MB is factor 12 in vergelijking met Nederland).
Dat kan ik aanvaarden, de snelheid is het grote probleem.
Het gaat me vooral om het onderhoud.
Dus de websites uitbouwen en onderhouden.
Ik kan een sync als het moet zelfs in de nacht doen voor de documenten e.d. als ik de SQL in Master - slave zet.
Weet iemand of er een stabiele oplossing bestaat in Joomla om zoiets te doen?
- Sjors
- Nieuw op Joomla!NL
21 apr 2012 07:50
Hoi Sjors,
Her er ooit wel eens eentje in de buurt van Joburg bezocht toen het WK in Zuid Afrika was.
Persoonlijk zou ik de momenten dat ik in de bewoonde wereld was uitbuiten. Je kunt off-line je grote wijzigingen doen waarvoor je bandbreedte nodig hebt. De kleine ad-hoc wijzigingen doe je dubbel (via gprs en off-line). Zodra je in de bewoonde wereld bent zet je een backup van je off-line site on-line.
Op dat moment heb je bandbreedte, dus geen belemmeringen.
Her er ooit wel eens eentje in de buurt van Joburg bezocht toen het WK in Zuid Afrika was.
Persoonlijk zou ik de momenten dat ik in de bewoonde wereld was uitbuiten. Je kunt off-line je grote wijzigingen doen waarvoor je bandbreedte nodig hebt. De kleine ad-hoc wijzigingen doe je dubbel (via gprs en off-line). Zodra je in de bewoonde wereld bent zet je een backup van je off-line site on-line.
Op dat moment heb je bandbreedte, dus geen belemmeringen.
- Otto
- Bezoeker
21 apr 2012 08:37
Hallo Otto,
Dank voor je reactie.
Deze oplossing zal denk ik iets complexer zijn.
Dan moet ik per keer bepaalde tabellen in de database wel over zetten, andere niet.
De data die ik gedaan heb moet dan op de laat ik zeggen live versie komen (server) echter in de tussentijd kunnen andere in de zelfde database aanvullingen hebben gedaan (bijvoorbeeld het forum).
Dan zou ik elke keer een erg groot risico moeten nemen omdat er bepaalde tabellen verschillende data bevatten.
Dit gaat niet zo heel eenvoudig denk ik.
Maar dank voor je reactie, ik hoop op een meer stabiele (en minder risico) oplossing.
Wellicht dat dit zou kunnen werken door bepaalde tabellen te over te zetten, maar het blijft zoals gezegd erg risicovol.
Dank en groeten Sjors
Dank voor je reactie.
Deze oplossing zal denk ik iets complexer zijn.
Dan moet ik per keer bepaalde tabellen in de database wel over zetten, andere niet.
De data die ik gedaan heb moet dan op de laat ik zeggen live versie komen (server) echter in de tussentijd kunnen andere in de zelfde database aanvullingen hebben gedaan (bijvoorbeeld het forum).
Dan zou ik elke keer een erg groot risico moeten nemen omdat er bepaalde tabellen verschillende data bevatten.
Dit gaat niet zo heel eenvoudig denk ik.
Maar dank voor je reactie, ik hoop op een meer stabiele (en minder risico) oplossing.
Wellicht dat dit zou kunnen werken door bepaalde tabellen te over te zetten, maar het blijft zoals gezegd erg risicovol.
Dank en groeten Sjors
- Sjors
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.639 seconden