Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Adminstratorinlog werkt niet
28 apr 2012 11:50
Als ik naar de adminstrator sectie wil, verschijnt het inlogscherm niet meer. Ik krijg alleen een balk te zien. Het inlogpanel komt niet meer naar voren. Iemand een idee?
- MarkFonteijn
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
28 apr 2012 12:14
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Is dit zo maar spontaan gebeurd of heb je iets veranderd of geinstalleerd?
Welke versie van joomla 2.5 gebruik je?
Kan je een link van je site hier neerzetten?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Is dit zo maar spontaan gebeurd of heb je iets veranderd of geinstalleerd?
Welke versie van joomla 2.5 gebruik je?
Kan je een link van je site hier neerzetten?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
28 apr 2012 12:52
Hallo Jelle,
Ik gebruik de allernieuwste versie van joomla. Deze week gedownload.
Ik heb al jaren een website actief die ik ooit met frontpage gemaakt heb. Nu was het zo dat het hosting bedrijf de extensies van frontpage niet meer ondersteund, waardoor ik dacht dit als reden aan te grijpen om een nieuwe site te maken.
Via artisteer heb ik een sjabloon gemaakt en voor cms heb ik de keuze gemaakt om dit via Joomla te doen. (getipt).
Het sjabloon heb ik klaar en sinds deze week heb ik ook joomla op de server staan.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat de eigenaar van het hostingbedrijf voor mij joomla heeft geinstalleerd.
Gisteren wilde ik de gemaakt template gaan uploaden alleen kreeg ik toen een melding in de strekking van: unable to move file.... in ieder geval lukte het niet om de template te installeren.
Op diverse forums heb ik gezien dat ik moet kijken of betreffende locaties waar naar geupload wordt wel op enable staan. Na wat zoek werk heb ik gezien dat nagenoeg alles geblokkerd stond. Via filezilla heb ik wat mappen op enable gezet. Alleen daarna lukte het niet meer om in de admionstrator login te komen. Wellicht dus te actief geweest....
Zoals gezegd gaat hij wel naar de pagina, alleen het aanmeldscherm verschijnt niet meer. Rechtsboven de pagina staat wel een rood icoontje waarin logout staat vermeld, zou je dus kunnen begrijpen als dat we ingelogd zijn. Echter drukken op logout helpt niet.
Onze website is: www.markenwilhelmien.nl
Ik gebruik de allernieuwste versie van joomla. Deze week gedownload.
Ik heb al jaren een website actief die ik ooit met frontpage gemaakt heb. Nu was het zo dat het hosting bedrijf de extensies van frontpage niet meer ondersteund, waardoor ik dacht dit als reden aan te grijpen om een nieuwe site te maken.
Via artisteer heb ik een sjabloon gemaakt en voor cms heb ik de keuze gemaakt om dit via Joomla te doen. (getipt).
Het sjabloon heb ik klaar en sinds deze week heb ik ook joomla op de server staan.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat de eigenaar van het hostingbedrijf voor mij joomla heeft geinstalleerd.
Gisteren wilde ik de gemaakt template gaan uploaden alleen kreeg ik toen een melding in de strekking van: unable to move file.... in ieder geval lukte het niet om de template te installeren.
Op diverse forums heb ik gezien dat ik moet kijken of betreffende locaties waar naar geupload wordt wel op enable staan. Na wat zoek werk heb ik gezien dat nagenoeg alles geblokkerd stond. Via filezilla heb ik wat mappen op enable gezet. Alleen daarna lukte het niet meer om in de admionstrator login te komen. Wellicht dus te actief geweest....
Zoals gezegd gaat hij wel naar de pagina, alleen het aanmeldscherm verschijnt niet meer. Rechtsboven de pagina staat wel een rood icoontje waarin logout staat vermeld, zou je dus kunnen begrijpen als dat we ingelogd zijn. Echter drukken op logout helpt niet.
Onze website is: www.markenwilhelmien.nl
- MarkFonteijn
- Nieuw op Joomla!NL
28 apr 2012 13:01 - 28 apr 2012 13:11
Oké,
Ik krijg dus een 404 pagina in de administrator.
Wat de CHMOD betreft:
Mappen op 755
Files op 644
En heb je misschien ook met je SEO instellingen gespeeld?
EDIT: De site is nog steeds Frontpage!
Ik krijg dus een 404 pagina in de administrator.
Wat de CHMOD betreft:
Mappen op 755
Files op 644
En heb je misschien ook met je SEO instellingen gespeeld?
EDIT: De site is nog steeds Frontpage!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
28 apr 2012 20:20
Inmiddels heb ik alle mappen op 755 staan en alle bestanden weer op 644.
Ik heb niet bewust iets aan de SEO instellingen gedaan.
Ik heb geprobeerd opnieuw aan te melden, maar ik krijg nog steeds hetzelfde scherm.
En ja, klopt is nog steeds een frontpage site... Als alles mee had gezeten was dit het na dit weekend niet meer! Helaas....
Ik heb niet bewust iets aan de SEO instellingen gedaan.
Ik heb geprobeerd opnieuw aan te melden, maar ik krijg nog steeds hetzelfde scherm.
En ja, klopt is nog steeds een frontpage site... Als alles mee had gezeten was dit het na dit weekend niet meer! Helaas....
- MarkFonteijn
- Nieuw op Joomla!NL
28 apr 2012 20:31
Het enigste wat ik nog kan bedenken voor een oplossing is.
Zet eens via FTP de gehele joomla 2.5.4 van een kale installatie zonder de map installation opnieuw naar de server.
Overschrijven dus.
Zet eens via FTP de gehele joomla 2.5.4 van een kale installatie zonder de map installation opnieuw naar de server.
Overschrijven dus.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
30 apr 2012 10:31
Heb e.e.a. opnieuw overgezet.
Installatie opnieuw gedaan. Verloopt allemaal prima, tot de laatste pagina. "voltooien".
Er komt dan in grote Rode letters te staan: VERWIJDER NU DE VOLLEDIGE MAP INSTALLATION VAN DE SERVER. onder deze tekst staat een knop: verwijder de installatiemap.
Als ik op deze knop druk krijg ik alleen het woordje fout te zien....
Als ik vervolgens op de incoontjes website of administrator druk, begint de installatie procedure van voor af aan..
Hoe nu verder....
Installatie opnieuw gedaan. Verloopt allemaal prima, tot de laatste pagina. "voltooien".
Er komt dan in grote Rode letters te staan: VERWIJDER NU DE VOLLEDIGE MAP INSTALLATION VAN DE SERVER. onder deze tekst staat een knop: verwijder de installatiemap.
Als ik op deze knop druk krijg ik alleen het woordje fout te zien....
Als ik vervolgens op de incoontjes website of administrator druk, begint de installatie procedure van voor af aan..
Hoe nu verder....
- MarkFonteijn
- Nieuw op Joomla!NL
30 apr 2012 10:41
Neem aan dat je hoster joomla 2.5 ondersteunt? Krijg je geen apart veld op het eind met een configuration.php die je handmatig naar je server over moet zetten? Wat gebeurt er als je via ftp de map installation verwijdert?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
30 apr 2012 10:47
Is al gelukt, heb al bij de administrator kunnen inloggen. Kijken of we nu verder komen....
- MarkFonteijn
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.659 seconden