Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

07 jun 2012 13:22 - 07 jun 2012 13:22
#1
Hallo Joomla gebruikers,

Ik ben sinds kort bezig met het maken van een Joomla 2.5 website en heb VM geinstaleerd.
Ik heb het maken voortaan een beetje onder de knie en denk dat ik over niet al te lange tijd mijn website online kan zetten.

MIJN VRAAG AAN JULLIE: Weet iemand over er een handleiding die mij vertelt hoe ik mijn website optimaal kan beveiligen tegen eventuele hackers, hoewel er weinig valt te hacken lijkt het me toch een veilig idee. Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik gebruik dus ook Virtuemart 2.0.6. Wellicht vraagt dat ook om voorzorgsmaatregelen.

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de reacties

Gr Mari Hilli
Laatst bewerkt 07 jun 2012 13:22 door Marihilli.
Discussie gesloten.
  • Marihilli
  • Marihilli's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

07 jun 2012 13:27 - 07 jun 2012 13:28
#2
Hallo,

Er is via google veel over te vinden zoals de link hier onder.
Kijk hier eens.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 07 jun 2012 13:28 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

07 jun 2012 13:31
#3
Hallo Mari Hilli,

Wat op zich een eenvoudige vraag lijkt, is lastiger te beantwoorden. De veiligheid van je site is van vele zaken afhankelijk, denk daarbij aan:

1. Het CMS en de gebruikte extensies.
2. De host + hoster
3. De beheerder.

Punt voor punt het volgende us.

1. Wil je Joomla en de gebruikte extensies veilig houden, dan zul je de updates die er voor zijn moeten bijhouden en uitvoeren. Daarnaast moet de rechten structuur van de mappen (755) en bestanden (644) op orde zijn.

2. De hoster zal er voor moeten zorgen dat de omgeving waarin gehost wordt veilig en up-to-date is. Op zich is dit een ruim begrip, maar je bepaalt zelf waar je host, dus ook hoeveel je aan een goede, betrouwbare Joomla vriendelijke hoster uitgeeft.

3. De gebruiker is nog wel de meest gevaarlijke in dit rijtje. Deze surft op Internet en ontvangt mail en heeft dus een redelijke kans om ergens een infectie met SpyWare of Malware op te lopen. Zodra dit gebeurt is, wordt in no-time je host gehackt en dan is het lijden een last.

Met andere woorden, wees je goed bewust waar je mee bezig bent, neem je voorzorgsmaatregelen en controleer regelmatig of alles op orde is.

Ik hoop hiermee je vraag voldoende beantwoord te hebben.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

09 jun 2012 20:06
#4

Otto schreef : Hallo Mari Hilli,
1. Wil je Joomla en de gebruikte extensies veilig houden, dan zul je de updates die er voor zijn moeten bijhouden en uitvoeren. Daarnaast moet de rechten structuur van de mappen (755) en bestanden (644) op orde zijn.

Hoi Otto,

kan je me een hint geven waar ik correcte info kan vinden over welke mappen en bestanden 755 en 644 moeten hebben. Ik zit momenteel bij Anatgonist.nl en daar vind je dit: een pagina die beschrijft welke mappen er (recursief) 777 moeten hebben. Dat zijn er nogal wat ... is deze correct en wil dat dan zeggen dat al de rest op 755 moet staan en bestanden op 644 ??

Alavst bedankt voor je antwoord

Paul
Discussie gesloten.
  • PGe
  • PGe's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

09 jun 2012 20:51
#5
Hallo Paul,

Alle mappen moeten als rechten 755 hebben en alle bestanden moeten 644 hebben.
Mijn eigen servers zijn zo ingericht dat installeren zelfs met de FTP laag uit werkt.
Als bij je hoster 777 voor mappen of bestanden noodzakelijk is, dan heeft hij zijn omgeving niet goed voor Joomla ingericht.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Handleiding voor beveiligen van Joomla 2.5

09 jun 2012 21:47
#6
Hallo,

Aangezien TS zijn vraag is beantwoord en we niet verder offtopic willen gaan sluit ik deze topic.
Voor vragen kan je altijd een nieuwe topic openen in het juiste forum.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.767 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie