Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Favicon
Favicon
27 jun 2012 19:39
Ik wil graag een favicon in mijn website. Ik heb alles gedaan zoals het zou moeten maar er verschijnt niets. Als ik op mijn website (collagenius.nl) de pagina info (rechtermuisknop) bekijk zie ik de favicon er wel in staan maar dat er geen afmeting is.
Ik heb op verschillende sites de favicon gemaakt, een andere naam eraan gegeven, png-format er van gemaakt ed. Ik heb op verschillende manieren de favicon in mijn html gezet maar weet gewoon niet wat ik fout doe. Ik heb de favicon zowel in de images als in de algemene map van mijn website geplaatst. Ook heb ik gecontroleerd of ik het bestand op de juiste manier heb gekopiëerd.
Kan iemand mij helpen?
gr, Jacqueline
Ik heb op verschillende sites de favicon gemaakt, een andere naam eraan gegeven, png-format er van gemaakt ed. Ik heb op verschillende manieren de favicon in mijn html gezet maar weet gewoon niet wat ik fout doe. Ik heb de favicon zowel in de images als in de algemene map van mijn website geplaatst. Ook heb ik gecontroleerd of ik het bestand op de juiste manier heb gekopiëerd.
Code:
<head>
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" />
Kan iemand mij helpen?
gr, Jacqueline
- Jacqueline
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Favicon
27 jun 2012 20:23
Zou het kunnen dat je fav.ico gewoon niet in de map van je template staat?
Soms kan het ook even duren voordat hij verschijnt, dan kun je de geschiedenis van je browser even leegmaken, of met een andere browser kijken.
Soms kan het ook even duren voordat hij verschijnt, dan kun je de geschiedenis van je browser even leegmaken, of met een andere browser kijken.
- rockoladeluxe
- Bekend met Joomla!NL
Favicon
27 jun 2012 20:28 - 27 jun 2012 20:29
Hoi Jacqueline,
Het bestand moet dus favicon.ico zijn, niet favicon.png . Met deze link verwijs je naar www.collagenius.nl/favicon.ico , hier bevindt zich op dit moment niet dit bestand.
Code:
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon" />
Het bestand moet dus favicon.ico zijn, niet favicon.png . Met deze link verwijs je naar www.collagenius.nl/favicon.ico , hier bevindt zich op dit moment niet dit bestand.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Favicon
27 jun 2012 21:48
Hartelijk dank voor het meedenken. Ik weet hoe ik het bestand moet noemen. Ik heb gewoon allerlei bestanden uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik vraag me af of het bestand op de juiste plaats staat in mijn template. Ik heb het zowel in de algemene map gezet als in de image-map. Kan iemand mij zeggen of dit juist is? Ik zal mijn bestanden bijvoegen, wellicht kan iemand zien of het juist is.
GR, Jacqueline
GR, Jacqueline
- Jacqueline
- Joomla!NL ontdekker
Favicon
27 jun 2012 21:54
Je bijlage doet het niet. Maar het lijkt wel alsof je handmatig iets hebt aangepast aan de index.php van je template. Het pad naar je favicon zou volgens mij zoiets moeten zijn:
En je moet een favicon altijd via een aparte site maken. Deze bijvoorbeeld.
En dat zou er standaard goed in moeten staan./templates/siteground-j16-27/favicon.ico
En je moet een favicon altijd via een aparte site maken. Deze bijvoorbeeld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Favicon
27 jun 2012 21:58
Jacqueline, ik denk dat ik wel weet wat er niet goed gaat. Het bestand moet inderdaad favicon.ico heten, maar je kunt niet zomaar een .jpg of .png hernoemen naar .ico
Ik doe het meestal zo: ga naar een website waarop je een fav-icoon kunt maken: www.degraeve.com/favicon/ en upload je plaatje en volg daar de verdere aanwijzingen. Je kunt daarna je icoon downloaden en deze in je template map plaatsen.
Ik doe het meestal zo: ga naar een website waarop je een fav-icoon kunt maken: www.degraeve.com/favicon/ en upload je plaatje en volg daar de verdere aanwijzingen. Je kunt daarna je icoon downloaden en deze in je template map plaatsen.
- rockoladeluxe
- Bekend met Joomla!NL
Favicon
27 jun 2012 21:58
Even ter aanvulling en misschien handig om even te lezen.
Hier loopt ook een draadje over Favicon, misschien heb je er wat aan.
Hier loopt ook een draadje over Favicon, misschien heb je er wat aan.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Favicon
27 jun 2012 22:17
Hoi Astrid,
is dit de indez.php die je bedoelt:
En waar zou dit moeten staan?
gr, Jacqueline
is dit de indez.php die je bedoelt:
Code:
<?php
/**
* @version $Id: index.php $
* @package Joomla.Site
* @copyright Copyright (C) 2009 - 2011 SiteGround.com - All Rights Reserved.
* @license GNU General Public License version 3 or later; see LICENSE.txt
* This program is free software: you can redistribute it and/or modify
* it under the terms of the GNU General Public License as published by
* the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
* (at your option) any later version.
* This program is distributed in the hope that it will be useful,
* but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
* MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the
* GNU General Public License for more details.
* You should have received a copy of the GNU General Public License
* along with this program. If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
*/
// No direct access.
defined('_JEXEC') or die;
JHTML::_('behavior.framework', true);
/* The following line gets the application object for things like displaying the site name */
$app = JFactory::getApplication();
$tplparams = $app->getTemplate(true)->params;
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="<?php echo $this->language; ?>" lang="<?php echo $this->language; ?>" dir="<?php echo $this->direction; ?>">
<head>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
<jdoc:include type="head" />
<!-- The following line loads the template CSS file located in the template folder. -->
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template ?>/css/template.css" type="text/css" />
<!-- The following line loads the template JavaScript file located in the template folder. It's blank by default. -->
<script type="text/javascript" src="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template ?>/js/CreateHTML5Elements.js"></script>
<script type="text/javascript" src="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template ?>/js/jquery-1.4.4.min.js"></script>
<script type="text/javascript">jQuery.noConflict();</script>
<script type="text/javascript" src="<?php echo $this->baseurl ?>/templates/<?php echo $this->template ?>/js/sgmenu.js"></script>
</head>
<body>
<div id="wrapper">
<div id="header">
<div id="sgmenu">
<jdoc:include type="modules" name="menuload" />
</div>
</div>
<div id="search">
<jdoc:include type="modules" name="position-0" />
</div>
</div>
<div id="content">
<?php if ($this->countModules( 'position-7 and position-4' )) : ?>
<div class="content_m">
<div class="content_b">
<?php elseif( $this->countModules( 'position-7' ) ) : ?>
<div class="content_m_l">
<div class="content_b_l">
<?php elseif( $this->countModules( 'position-4' ) ) : ?>
<div class="content_m_r">
<div class="content_b_r">
<?php else: ?>
<div class="content_m_full">
<div class="content_b_full">
<?php endif; ?>
<?php if ($this->countModules( 'position-7 and position-4' )) : ?>
<div class="maincol">
<?php elseif( $this->countModules( 'position-7' ) ) : ?>
<div class="maincol_w_left">
<?php elseif( $this->countModules( 'position-4' ) ) : ?>
<div class="maincol_w_right">
<?php else: ?>
<div class="maincol_full">
<?php endif; ?>
<?php if( $this->countModules('position-7') ) : ?>
<div class="leftcol">
<jdoc:include type="modules" name="position-7" style="rounded"/>
</div>
<?php endif; ?>
<div class="cont">
<jdoc:include type="component" />
<div>
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http://www.collagenius.nl"; scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; width:450px; height:40px"> </iframe>
<iframe allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no" src="//platform.twitter.com/widgets/follow_button.html?screen_name=CollageniusNed&lang=nl" style="width:450px; height:20px;"></iframe>
</div>
<?php if( $this->countModules('position-4') ) : ?>
<div class="rightcol">
<jdoc:include type="modules" name="position-4" style="rounded"/>
</div>
<?php endif; ?>
<div class="clr"></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</body>
</html>
En waar zou dit moeten staan?
gr, Jacqueline
- Jacqueline
- Joomla!NL ontdekker
Favicon
27 jun 2012 22:26
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico"> Staat gewoon goed in je index.php
In principe hoef je hier niets aan te doen. In mijn vorige bericht staat hoe je een goede favicon.ico maakt!
In principe hoef je hier niets aan te doen. In mijn vorige bericht staat hoe je een goede favicon.ico maakt!
- rockoladeluxe
- Bekend met Joomla!NL
- Jacqueline
- Joomla!NL ontdekker
Favicon
27 jun 2012 22:37
Volgens mij heb je deze regel er zelf ingezet:
Die moet er dus uit en dan moet je de favicon.ico in de map van je template zetten.<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Favicon
27 jun 2012 22:41
ik weet nog niet helemaal wat je bedoelt met de map van mijn template. Kan je me vertellen waar de favicon.ico moet staan? De regel heb ik er al uit gehaald.
gr, Jacqueline
gr, Jacqueline
- Jacqueline
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.787 seconden