Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Phoca gastenboek en captcha

Phoca gastenboek en captcha

11 aug 2012 22:29 - 12 aug 2012 00:41
#1
Beste mensen,
Ook ik heb een Phoca gastenboek, waarop ik veel spam krijg. Hoe krijg ik die weg? Ik heb de discussie hierover eerder dit jaar gelezen, maar weet nog niet wat ik moet doen. Wat is chaptcha en hoe zet ik die aan of uit? Bij de systeeminstellingen zie ik dat die staat op 0, ik neem aan dat dat 'uit' is? Is dat dan goed? Zo ja, toch heb ik erg veel spam. Zo nee? hoe zet ik hem 'aan'?
Of moet ik iets anders doen?

Oja ik heb Joomla versie 2.5.6 en Phoca 2.0.5 NL-versie.

Alvast bedankt!
Laatst bewerkt 12 aug 2012 00:41 door Lazy Garfield.
  • Tiramisuusje
  • Tiramisuusje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Phoca gastenboek en chaptcha

12 aug 2012 00:08
#2
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Persoonlijk zou ik hem uitlaten en EasyCalcCheck PLUS - ECC+ installeren.
Kijk op de link voor informatie en uitleg deze CAPTCHA gebruiken we ook op dit forum en werkt goed.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13589

Phoca gastenboek en captcha

26 aug 2012 22:56
#3
Beste mensen, bedankt voor het antwoord. Ik ben ermee aan de slag gegaan; ik heb ECC geïnstalleerd, evenals VitaBook (versie 1.2.3).
Eerst kreeg ik de volgende melding bij het naar de link van het gastenboek gaan: ""Fout. ReCaptcha plugin benodigd een publieke sleutel die ingesteld moet worden in de parameters. Neem contact op met de websitebeheerder." Aangezien ik de beheerder ben, heb ik in Extensiebeheer de Captcha-recapcha uitgeschakeld en de ECC ingeschakeld (Vitabook uiteraard ook ingeschakeld en Phoca guestbook uitgeschakeld). Toen kreeg in de volgende melding bij het aanklikken van de link naar het gastenboek: "Fout
Captcha plugin niet of niet gevonden. Neem contact op met de websitebeheerder" Als ik ze beide inschakel, krijg i de eerste melding weer. Wat moet ik doen?
Alvast bedankt!
(sorry, dit is allemaal onbekend voor mij, ik moet alles nog uitvinden.)
  • Tiramisuusje
  • Tiramisuusje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Phoca gastenboek en captcha

26 aug 2012 23:05
#4
Hallo,

In geval van VitaBook, moet je de Recaptcha plugin inschakelen, maar ook configureren met een public en private key.
Voor een uitleg voor het activeren van de captcha in VitaBook kun je hier terecht.

Succes!
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.783 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie