Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

404 error pagina met menustructuur en zoekfunctie

14 sep 2012 10:39
Ik zou graag voor mijn website een 404 pagina maken waarin de volgende elementen terugkomen:

- layout van de website
- hoofdmenu van de website
- zoekfunctie ( in het midden van de pagina, ongeveer zoals bij Google )

Ik maak gebruik van de template van Yootheme (Cloud).
Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken, zodat de pagina een service response header 404 aangeeft ( in plaats van een redirect naar een pagina in mijn site )
  • RMB
  • RMB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

14 sep 2012 13:04
Maak je error-pagina gewoon binnen je site.
Dat is voor de bezoeker een herkenbare plaats.
Doe dat als volgt:

1. Maak een nieuwe categorie aan. Bijvoorbeeld: “Error-pagina”
2. Maak in deze categorie een nieuw artikel aan. De titel mag zelf bepaald worden. Bijvoorbeeld: “404 – De pagina kon niet worden gevonden”
Met daarin bijvoorbeeld de tekst:
“Mogelijk bent u op deze website gekomen via een niet goed geïndexeerde link van een zoekmachine. Of de direct ingetypte URL was niet juist.”
3. Maak (als dat er nog niet is) een nieuw menu aan via Menu-beheer. Noem dat bijvoorbeeld: “Verborgen menu”
4. Maak in dit nieuwe menu een menu-item aan. Bijvoorbeeld met de naam: “404-error pagina”. Maak het type: “Individueel artikel” en koppel het menu-item aan het zojuist gemaakte artikel “404 – De pagina kon niet worden gevonden”. Druk op Opslaan.
Kopieer de alias naar het klembord van je PC.
De nieuwe 404-pagina is nu al te testen, door naar de websites home-pagina te gaan in de browser. Plak achter deze URL in de browser de zojuist gekopieerde alias.
Nu verschijnt de 404-error pagina.
5. Ga nu met FileZilla naar de map “templates”. Open daarin de map: “System” en download het bestand “error.php” naar de lokale PC.
6. Open met een programma als Notepad++ het bestand “error.php” op de lokale PC. Het moet nu bewerkt worden zodat het werkt binnen het eigen template.
7. Verwijder in het bestand de regel die begint met DOCTYPE en alle regels daaronder.
8. Verwijder daarna alles vanaf “if” tot de laatste “}”. Daaronder moet “?>” wel blijven staan.
9. Zet op de vrijgekomen regel (dus net onder de regel die begint met “defined”) de volgende code:
echo file_get_contents(JURI::root().'de_kopie_van_de_alias’);
Tussen de quotes komt de alias van het menu, zoals dat is aangemaakt in stap 4.
10. Upload de aangepaste versie van het bestand ‘error.php’van de lokale PC naar de root-map van het actieve template.
(Let op: Dus niet terug naar de plaats waar het in de templates/system-map stond)
11. Test nu de nieuwe 404-pagina door achter het websiteadres een typefout te maken. Door achter de domeinnaam en de landcode te typen: “/effetesten” (Dit uiteraard zonder de aanhalingstekens).
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.614 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie