Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Database en tekst binnen Joomla

21 sep 2012 14:19
Beste lezers,

Misschien weet u een oplossing of module/plugin waarmee ik verder zou kunnen gaan.

Ik heb ruim 4000 krantenartikelen over het ontstaan en bouw van de wijk waar ik nu woon. Ik ben deze artikelen nu allemaal aan het scannen met OCR en nu in Word aan het zetten.
Nu zou ik de bezoekers van mijn website graag de mogelijkheid willen geven om de artikelen te lezen. Dan kan ik wel een hele lange lijst met krantenkoppen plaatsen, maar dat werkt niet. Weet iemand of er misschien een database module/plugin is zodat de bezoekers via deze database de artikelen kunnen oproepen?

Als dit er niet is, maar er is wel een andere manier dan hou ik me graag aanbevolen voor uw ideeën.

Vr. groet,

Rob
  • RobCh
  • RobCh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

21 sep 2012 20:11
Hallo Rob,

Heb je al naar Docman gekeken?
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

21 sep 2012 21:47
Hallo Otto,

Dank voor uw reactie. Ik heb wel gezocht op database i.c.m. Joomla, maar niet specifiek. Ik wist ook totaal niet waarop zou moeten zoeken. Ik heb gekeken naar Docman, maar deze is, als echte Nederlander, niet meer gratis. Maar als een zoeksleutel is, dan kan ik altijd zelf verder zoeken.

Vr. groet,

Rob
  • RobCh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 sep 2012 00:11
Hoi Rob,

kan je de documenten omzetten naar PDF-bestanden?

zoek maar op Joomla 2.5 pdf viewer
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)

22 sep 2012 08:41
Dag Anne,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb de module bekeken en het is wel goed om te weten dat er iets mogelijk is, maar ik zou moeten kijken of ik hier verder mee kom. Ik kan nu wel de *.doc of *.pdf op een pagina laten zien, maar dit werkt dan niet met een 4000 krantenberichten.

Aan de andere kant kan ik het zeker gebruiken voor het dagelijks nieuwe krantenbericht. Deze gaat dan om wat er toen in de krant stond en dit maakt het wel makkelijker om elke dag een ander artikel te plaatsen.

Mocht je nog iets weten, dan hou ik me aanbevolen.

Vr. groet,

Rob
  • RobCh
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

22 sep 2012 11:00
Dan is er MediaWiki en Harold Prins heeft plugins en verbindingen gemaakt voor Joomla naar MediaWiki met een zogenaamde MediaWiki Bridge .

Bedankt, ik wist hier niet van. Weer wat geleerd!
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.646 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie