Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Onderwerp: Error 500 in frontend + backend ... (vervolg)

Onderwerp: Error 500 in frontend + backend ... (vervolg)

13 nov 2012 22:33 - 13 nov 2012 22:53
#1
Ik verwijs naar het draadje Error 500 in frontend + backend Joomla 2.5.6 dat ik gisteren zelf liet afsluiten.

Nog maar enkele uren nadat ik dit aangaf dat alles terug ok was had ik weer een error 500!!!

Terug configuration.php vervangen door een kopie omdat ik vreesde dat er dus weer een hacker was. Ook index.php en .htaccess vervangen. Niets hielp!

Ik heb dan een support ticket geopend bij one.com maar omdat ik na enkele uren nog geen reactie kreeg (normaal?) startte ik een chatsessie met de helpdesk. En weer moest ik vanalles aanpassen in configuration.php...

Kunt u de regel public $error_reporting = 'default'; wijzigen naar public $error_reporting = '6143'
Kunt u public $debug = '0'; veranderen naar public $debug = '1';


Geen enkele verbetering en na een lange wachttijd vertelde men dat ik public $log_path en public $tmp_path moest aanpassen volgens hun instructies.

Hierna, en na de eerdere instellingen ook terug aan te passen werkte de site terug!

Dus stelde ik de vraag: hoe kan het dat zonder de configuration.php aangepast te hebben het toch niet meer werkte?

Het antwoord:

Uw unix path is aangepast en soms kan de website dan op "goed geluk" nog werken.
...
Deze worden van tijd tot tijd wegens veiligheid aangepast.


Ik vroeg dan ook (terecht denk ik) hoe ik kan weten dat dit wordt aangepast en wat ik moet doen?

Antwoord:

Dit zal (waarschijnlijk) niet meer gebeuren.


Ik moet toegeven dat dit allemaal compleet nieuw is voor mij. Daarom stel ik me volgende vragen:

- is dit de normale gang van zaken bij hosts?
- wordt een unix path regelmatig aangepast?
- moet de host de klant dan niet verwittigen?
- wat bedoelt men met "soms kan de website dan op "goed geluk" nog werken"? is dit flauwekul of niet?
- en kan dit ook de oorzaak geweest zijn van de 500 error een week geleden en ca. 2 maanden geleden?

Ik heb echt het gevoel dat one.com hier ernstig tekort is geschoten. of niet...?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 13 nov 2012 22:53 door Jelle.
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58

Onderwerp: Error 500 in frontend + backend ... (vervolg)

13 nov 2012 22:44
#2
Normaal? Nee dus.
Zo als ik in het andere draadje je ook al vertelde zoek je een joomla vriendelijke host.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13585

Onderwerp: Error 500 in frontend + backend ... (vervolg)

13 nov 2012 22:53
#3
ter aanvulling op Jelle.

One.com heeft een zeer bedenkelijke reputatie als hoster. Verhuizen is idd een goede optie.
Let daarbij wel op dat goedkoop in veel gevallen duurkoop is.

Zelf ben ik ooit zelf gaan hosten omdat ik veel te veel tijd kwijt was aan het gezeur met hosters.
Bedenk daarbij ook dat een goede host nooit de goedkoopste host kan zijn.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.863 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie