Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

email link werkt niet

email link werkt niet

15 nov 2012 14:11
#1
Ik heb op mijn site www.ipa-mechelen.be op de pagina 'ons bestuur' iedereen zijn naam gekoppeld aan een emailadres. Ik heb dit geprobeerd met twee verschillende editors, maar telkens krijg ik dezelfde fout. Als ik erop klik, krijg ik de popup van mijn emailprogramma, maar ipv van de juiste email, staan er allerhande rare tekens op.

Ik denk niet dat het aan de editor ligt, want ik heb er twee geprobeerd.

Kan iemand mij helpen?

James
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 14:26
#2
James,

Als je de JCE editor gebruikt, plaats dan niet een eenvoudige link.
Maar gebruik het enveloppe-icoobntje dat rechtsboven in het schermpje staat als je met de JCE-editor een link aanmaakt.
Nu maak je namelijk een speciale beveiligde link aan voor een mailadres.

Werkt dat niet, kijk dan eens bij de "Inhoud - E-mailadres coderen" plugin van Joomla zelf.
Mogelijk moet je daar de instellingen even nalopen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

email link werkt niet

15 nov 2012 15:16
#3
Ik heb de links aangemaakt met het enveloppe-icoontje, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik ben op zoek gegaan naar 'Inhoud- E-mailadres coderen', maar vind deze plugin niet. Het enige dat ik vind ivm email is 'Content - E-mail afschermen' en hierin heb ik de instelling al eens veranderd, maar dit doet ook niets.
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 15:19
#4
Kijk eens of je de tekst wel goed hebt geselecteerd. Anders even in de html mode kijken of er geen rare code inzit. Op je homepage werkt het namelijk wel goed. Misschien heb je niet de juiste taalbestanden. Kijk eens of bij jou bij Inhoud - E-mailadres coderen onder Element emailcloak staat. Dan is het iig hetzelfde als wat Wouter bedoelt. Ik vermoed van wel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

email link werkt niet

15 nov 2012 15:23
#5
Dus als ik het goed begrijp, lukt het bij jullie wel? Dan zit het probleem lokaal?

Zou het probleem aan mijn Mozilla Thunderbird kunnen liggen?
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 15:26
#6
Ik vind ook nergens 'Inhoud - E-mailadres coderen' of 'Element emailcloak'.

Hoe bekijk ik het in html-mode?
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 15:32
#7
Nee, het probleem zit in je artikel. Ik zie ook het javascript bij het adres in Outlook. Je emailcloaking staat aan zo te zien en dat moet ook. Dus het zit waarschijnlijk zoals gezegd in de opmaak van je artikel. Bovenaan JCE heb je Toggle editor staan. Daar kan je dan de code bekijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

email link werkt niet

15 nov 2012 16:09
#8
Ik zie niets verdachts in de code. Ook als ik preview neem met de editor, dan lukt het wel. Dan gata hij wel naar Thunderbird met de juiste email. Bizar.
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 16:24 - 15 nov 2012 16:44
#9
Hier de code van het artikel :
Code:
<p style="text-align: center;">Voorzitter: &nbsp;<a href="mailto:voorzitter@ipa-mechelen.be?subject=Voorzitter"><strong>Werner Van Bael</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Ondervoorzitter: &nbsp;<a href="mailto:ondervoorzitter@ipa-mechelen.be"><strong>Jaak Verheyen</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Secretaris:&nbsp; <a href="mailto:secretaris@ipa-mechelen.be"><strong>Irène Buedts</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Adj. Secretaris: <a href="mailto:secretaris@ipa-mechelen.be"><strong>Gunter Keustermans</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Penningmeester: <a href="mailto:penningmeester@ipa-mechelen.be"><strong>Rudi Put</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Adj. Penningmeester: <a href="mailto:penningmeester@ipa-mechelen.be"><strong>Kurt Helleboog</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Redactie: <a href="mailto:redactie@ipa-mechelen.be"><strong>Kurt Helleboog</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Adj. Redactie: <a href="mailto:redactie@ipa-mechelen.be"><strong>Joeri Crauwels</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Economaat (geschenken en gadgets): <a href="mailto:economaat@ipa-mechelen.be"><strong>Veerle Michiels</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Economaat (materiaal): <a href="mailto:economaat@ipa-mechelen.be"><strong>Bert Van Litsenborgh</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Contacten buiten de regio: <a href="mailto:international@ipa-mechelen.be"><strong>Steven Lamarque</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Adj. Contacten buiten de regio: <a href="mailto:international@ipa-mechelen.be"><strong>Bert Van Litsenborgh</strong></a></p> <p style="text-align: center;">P.R.: <a href="mailto:pr@ipa-mechelen.be"><strong>Nele Goris</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Sport: <a href="mailto:sport@ipa-mechelen.be"><strong>Tim Vastenavondt</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Adj. Sport: <a href="mailto:sport@ipa-mechelen.be"><strong>Thomas Gijbels</strong></a></p> <p style="text-align: center;">Webmaster en Rode Duivels: <a href="mailto:webmaster@ipa-mechelen.be"><strong>James Bonaugure</strong></a></p>

Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 15 nov 2012 16:44 door Astrid.
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 16:35
#10
Vergelijk het eens met je homepage artikel. Daar zit namelijk een e-mail link in die wel goed werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

email link werkt niet

15 nov 2012 16:40
#11
Gevonden!! Het probleem was het stukje <strong>. Als ik dit weglaat, lukt het wel.

Bedankt voor de hulp!!!
  • James
  • James's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 25

email link werkt niet

15 nov 2012 16:42
#12
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.237 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie