Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Ellende met SSL certificaat en browser weergave site

Ellende met SSL certificaat en browser weergave site

23 nov 2012 14:40
#1
Beste forummers,

Per toeval vandaag dit forum ontdekt maar wat een mooi forum is dit en boordevol zeer nuttige informatie.

Zelf zit ik met een probleem wat ik niet zo snel terug kon vinden op het forum en hoop hier wat hulp te vinden.

AL dagen lang ben ik op zoek naar een antwoord op mijn issue...
Zit echt met de handen in het haar en weet niet meer hoe het op te lossen.

Heb onlangs een domein pakket afgenomen inclusief een SSL certificaat.

Wil dol graag de hele site achter https hebben.
Maar wat ik ook probeer het wil me maar niet lukken en de browser blijft foutmeldingen geven dat de
site onveilige content laat zien zelfs met een geheel schone joomla installatie zonder voorbeeld data en of
extra templates.

Probleem is site laat template niet zien en vele andere dingen zien er niet uit en bestaat vooral uit platte niet opgemaakte tekst op een vooral witte pagina

ALs ik in de backend settings ssl forceer is de hele site onbereikbaar.
heb zelfs in de config file de varlivesite aangepast maar niks schijnt te werken.

Wanneer ik de site open met http ipv https dan laat die wel alles zien.....

zojuist weer een schone installatie gedaan en geen verdere veranderingen toegevoegd.

google chrome geopend en element onderzoeken aangeklikt.
en deze laat dde volgende fouten zien:

[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/system/css/system.css .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/css/position.css .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/css/layout.css .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/css/print.css .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/css/general.css .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/css/personal.css .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/media/system/js/mootools-core.js .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/media/system/js/core.js .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/media/system/js/caption.js .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/media/system/js/mootools-more.js .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/javascript/md_stylechanger.js .
[blocked] The page at www.mijnsite.nl/ ran insecure content from www.mijnsite.nl/templates/beez_20/javascript/hide.js .
Uncaught TypeError: Object [object Window] has no method 'addEvent' www.mijnsite.nl:24
The page at www.mijnsite.nl/ displayed insecure content from www.mijnsite.nl/images/joomla_black.gif .


hoop dat iemand raad weet wat ik hiermee kan doen.
ALvast hartelijk dank voor het lezen en jullie eventuele reacties

grts
Discussie gesloten.
  • Mozes
  • Mozes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Ellende met SSL certificaat en browser weergave site

25 nov 2012 18:52
#2
Hallo Mozes,

Het is inderdaad correct dat je in het bestand "configuration.php" de de variabele "$live_site" aanpast naar "$live_site =' jouwsite.be ';". Je moet echter nog een aanpassing doen. Open je .htaccess bestand en voeg volgende lijnen toe aan de onderkant van het bestand.
Code:
RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} off RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

Als laatste moet je ook nog even de ssl optie aanzetten via parameters (systeem).
Met vriendelijke groet,
Shaun Janssens
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.315 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie