Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Regelmatig is de site niet bereikbaar

Regelmatig is de site niet bereikbaar

22 jan 2013 19:19
#1
Bij Sohosted heb ik een site ASC62.nl gemaakt met Joomla 2.5, de site heeft ongeveer 4 maanden goed gedraaid tot er opeens, als je de site bezocht, de melding op het scherm kwam dat er een .htaccess bestand gedetecteerd was en dat daarom de site niet weergegeven kan worden.
Met FTP dit bestand verwijdert en de site doet het weer maar het komt regelmatig weer terug, ongeveer een keer in de week, heeft iemand een idee waar dit bestand steeds vandaan komt.
Heb met de hoster contact gehad, ze werken daar niet met .htaccess bestanden daar hebben ze een ander type bestand voor die dit soort zaken regelt, ze konden mij daar niet direct zeggen waar het vandaan komt, misschien wordt het door Joomla automatisch gegenereerd?
Heb de admin inlog beveiligt en bij de hoster heb ik de aministrator map ook nog extra beveiligt, iemand een idee hoe ik van dit bestand afkom en dat het niet weerkomt.

Alvast bedankt.
Gr. Kasper
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Regelmatig is de site niet bereikbaar

22 jan 2013 20:26
#2
Dit bestandje wordt niet door Joomla automatisch gegenereerd. Als het bestandje .htaccess weer op je ftp verschijnt mag je mij dit wel opsturen. Misschien ben je gehackt.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.

Regelmatig is de site niet bereikbaar

25 jan 2013 19:30 - 25 jan 2013 19:36
#3
Sorry dat ik niet eerder bericht maar druk druk.
Ik heb twee htaccess bestandjes en een htaccess.txt bestand, deze stonden opeens in de root van de site, hieronder de inhoud van de eerste
Code:
<IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteRule ^[a-z0-9]{1,4}[.](htm|pdf|jar) default.php [L] </IfModule>

Dit was de tweede.
Code:
# .asc62.nl <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^(.*)$ /fishbourne.php?q=$1 [L] </IfModule>

En dit staat in het tekst bestand.
Code:
## # @package Joomla # @copyright Copyright (C) 2005 - 2012 Open Source Matters. All rights reserved. # @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt ## ## # READ THIS COMPLETELY IF YOU CHOOSE TO USE THIS FILE! # # The line just below this section: 'Options +FollowSymLinks' may cause problems # with some server configurations. It is required for use of mod_rewrite, but may already # be set by your server administrator in a way that dissallows changing it in # your .htaccess file. If using it causes your server to error out, comment it out (add # to # beginning of line), reload your site in your browser and test your sef url's. If they work, # it has been set by your server administrator and you do not need it set here. ## ## Can be commented out if causes errors, see notes above. Options +FollowSymLinks ## Mod_rewrite in use. RewriteEngine On ## Begin - Rewrite rules to block out some common exploits. # If you experience problems on your site block out the operations listed below # This attempts to block the most common type of exploit `attempts` to Joomla! # # Block out any script trying to base64_encode data within the URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode[^(]*\([^)]*\) [OR] # Block out any script that includes a <script> tag in URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C)([^s]*s)+cript.*(>|%3E) [NC,OR] # Block out any script trying to set a PHP GLOBALS variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR] # Block out any script trying to modify a _REQUEST variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) # Return 403 Forbidden header and show the content of the root homepage RewriteRule .* index.php [F] # ## End - Rewrite rules to block out some common exploits. ## Begin - Custom redirects # # If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to # www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those # redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags. # ## End - Custom redirects ## # Uncomment following line if your webserver's URL # is not directly related to physical file paths. # Update Your Joomla! Directory (just / for root). ## # RewriteBase / ## Begin - Joomla! core SEF Section. # RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}] # # If the requested path and file is not /index.php and the request # has not already been internally rewritten to the index.php script RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php # and the request is for something within the component folder, # or for the site root, or for an extensionless URL, or the # requested URL ends with one of the listed extensions RewriteCond %{REQUEST_URI} /component/|(/[^.]*|\.(php|html?|feed|pdf|vcf|raw))$ [NC] # and the requested path and file doesn't directly match a physical file RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f # and the requested path and file doesn't directly match a physical folder RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d # internally rewrite the request to the index.php script RewriteRule .* index.php [L] # ## End - Joomla! core SEF Section.

Ik hoop dat je hiet wat mee kunt.

Gr. Kasper.

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 25 jan 2013 19:36 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Regelmatig is de site niet bereikbaar

25 jan 2013 20:17
#4
Ik denk dat er een hacker bezig is.

Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:

1.Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
2.Zet een goede recente backup terug.
3.Wijzig al je wachtwoorden.
4.Update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
5.Maak meteen een nieuwe backup.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.

Regelmatig is de site niet bereikbaar

27 jan 2013 20:57
#5
Als ik die htaccess bestanden verwijder zodat de site weer normaal werkt ben ik dan het probleem kwijt of zit het probleem verder in de site.
Wat doet precies dit bestand en de code die daarin staat
Als de hoster de site heeft opgeschoond kan ik er toch van uit gaan dat er geen foute bestanden meer opstaan en als ik dan een backup maar en de wachtwoorden verander ben ik dan klaar of komen en nog meer beren op mijn pad.
Hebben meer mensen hier last van en hoe kan ik het voorkomen.

Weer een heleboel vragen ik hoop dat je daar een antwoord op kunt geven, ik vindt dit een heel vervelend probleem vooral omdat het nu al enkele keren weerkomt.

Alvast bedankt, Gr. Kasper.
Discussie gesloten.
  • Kasper
  • Kasper's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Regelmatig is de site niet bereikbaar

27 jan 2013 21:20
#6
Zie ook mijn bericht #4
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.823 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie