Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Activatielink niet meer geldig?

Activatielink niet meer geldig?

07 feb 2013 16:58
#1
Hallo. Ik heb een aantal gebruikers die zich geregistreerd hebben maar blijkbaar nooit op de activatielink hebben geklikt. Om deze mensen hieraan te herinneren had ik ze een mail gestuurd (via CB groepsmail) waarin deze link nogmaals geplakt is. Ik heb dat op deze manier gedaan:
Code:
http://.../index.php?option=com_comprofiler&task=confirm&confirmcode=reg[ACTIVATION]

Dit wordt dan bv. weergegeven als
Code:
http://.../index.php?option=com_comprofiler&task=confirm&confirmcode=reg3d1a5cf803efe52ad296347724ca13a70f65ff50

Dit is dus via Community Builder (1.8.1) maar als ik me niet vergis is de registratiecode dezelfde als in Joomla gebruikersbeheer zelf? (zo heb ik toch gezien in de database)

Het probleem is echter dat dit niet schijnt te lukken. Ik heb gemerkt dat sommige mensen wel op de link hebben geklikt maar nog niet geactiveerd zijn. Als ik die link probeer krijg ik

je bent niet bevoegd om deze pagina te bekijken!
U dient zich aan te melden....


Als ik de code (opnieuw) probeer van recenter aangemelde personen (wel geactiveerd) dan krijg ik

Je account is nu actief. Je kan je nu aanmelden!...


Dus stel ik me de vraag: is die activatiecode slechts een bepaalde tijd geldig?

Mijn Joomla versie (tot gisteren) 2.5.8. Ondertussen al 2.5.9. Weet niet of het met Joomla zelf te maken heeft of met Community Builder. Daarom heb ik het hier geplaatst...
  • Pedro
  • Pedro's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 58

Activatielink niet meer geldig?

08 feb 2013 09:33
#2
Ik kan niets vinden over het verlopen van activatielinks. Snelste oplossing lijkt me om gebruikers per mail toestemming te laten geven tot het activeren van hun account en dat je het dan zelf handmatig via de backend activeert.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37111
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.845 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie