Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Mootools als gzip
Mootools als gzip
22 feb 2013 16:16
Hoi,
Ik ben al een eeuwigheid aan het spitten, maar kan helaas geen beschrijving vinden hoe ik om moet gaan met gzip en Mootools-core.js en mootools-more.js. Schijnbaar gaat er zo'n 200KB onnodig over het lijntje.
Voor zover ik weet heb ik alles actief op het gebied van caching en gzip, maar voor de mootools bestanden lijkt dit geen effect te hebben.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee om moet gaan?
- De 2 bestanden gzippen met bijv. 7zip?
- de bestanden dan als .js.gz op de webserver plaatsen?
- Moet ik dan de verwijzingen naar de .js aanpassen naar .js.gz en waar moet ik dat dan aanpassen?
Het verbaast mij dat er schijnbaar erg veel mensen zich druk maken om die grote bestanden, maar dat er geen beschrijving te vinden is hoe hiermee om te gaan.
Bij voorbaat dank!
Ik ben al een eeuwigheid aan het spitten, maar kan helaas geen beschrijving vinden hoe ik om moet gaan met gzip en Mootools-core.js en mootools-more.js. Schijnbaar gaat er zo'n 200KB onnodig over het lijntje.
Voor zover ik weet heb ik alles actief op het gebied van caching en gzip, maar voor de mootools bestanden lijkt dit geen effect te hebben.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee om moet gaan?
- De 2 bestanden gzippen met bijv. 7zip?
- de bestanden dan als .js.gz op de webserver plaatsen?
- Moet ik dan de verwijzingen naar de .js aanpassen naar .js.gz en waar moet ik dat dan aanpassen?
Het verbaast mij dat er schijnbaar erg veel mensen zich druk maken om die grote bestanden, maar dat er geen beschrijving te vinden is hoe hiermee om te gaan.
Bij voorbaat dank!
- joomfred
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Mootools als gzip
22 feb 2013 16:40
Hallo joomfred,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Denk dat je een heel eind komt met deze extensie.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Denk dat je een heel eind komt met deze extensie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Mootools als gzip
22 feb 2013 17:34
Hoi Atrid,
Bedankt voor je reactie.
De JCH plugin gebruik ik al en is inderdaad behoorlijk goed, echter volgens gtmetrix.com en volgens Google Speedtest zijn de Mootools bestanden niet ge-gzip't en zou ik daar nog ruim 200KB kunnen besparen.
Ik zie in de JCH zo ook geen opties waarmee ik het op kan lossen.
Gr. Fred
Bedankt voor je reactie.
De JCH plugin gebruik ik al en is inderdaad behoorlijk goed, echter volgens gtmetrix.com en volgens Google Speedtest zijn de Mootools bestanden niet ge-gzip't en zou ik daar nog ruim 200KB kunnen besparen.
Ik zie in de JCH zo ook geen opties waarmee ik het op kan lossen.
Gr. Fred
- joomfred
- Nieuw op Joomla!NL
Mootools als gzip
23 feb 2013 10:10
Ten eerste zijn die twee bij elkaar nog geen 100KB, ten tweede staan ze vermeld onder low priority. Dus als je je site te traag vindt, dan zou ik het toch ergens anders gaan zoeken. Grootte van je afbeeldingen of kwaliteit van je hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Mootools als gzip
24 feb 2013 11:51 - 24 feb 2013 11:53
Ik zal er even een afbeelding bij doen, zodat je van de Google Speedtest kunt zien dat ik 230KB kan besparen (en bij mij staat dat op high priority). Dus mijn vraag blijft hoe ik de gZip kan toepassen op Mootools.
- joomfred
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.710 seconden