Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Dropdown menu op tablet

Dropdown menu op tablet

27 mrt 2013 09:35
Op www.tomnatuurfotografie.nl ik een o.a bij galerie een dropdownmenu
Die klapt netjes uit in de browsers op de pc zodra je met de muis er boven zweeft.
Maar o.a op de tablets moet je er eerst op klikken dan klapt die pas uit maar ondertussen gaat die wel naar het bovenste item waar e dus op klikt.
Hoe krijg je dat goed?
  • Tom van Hell
  • Tom van Hell's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Dropdown menu op tablet

27 mrt 2013 10:56
Hey Tom,

In principe zou dit gewoon moeten werken. Op alle websites die ik bouw opent het submenu netjes op ipad om vervolgens na een tweede klik pas naar het item te gaan.

Het zal ongetwijfeld aan de code liggen die je gebruikt en (eenvoudig) op te lossen zijn maar denk ook eens over het volgende na. Steeds meer websites vervangen de hover-dropdown met een dropdown-on-click/tap. Met deze techniek zorg je er voor dat ook op pc's eerst zal moeten klikken om het submenu te openen. Dit lijkt in eerste instantie misschien wat vreemd maar het is eigenlijk heel logisch. De verwachtingen zijn dat in 2013 meer mensen via een mobile device (tablets en phones) over websites zullen surfen dan met een desktop pc. Om de ervaring over de verschillende devices gelijk te houden is het geen verkeerde gedachte om minder "hover's" te gaan gebruiken.

Een goed voorbeeld van hoe zo'n menu werkt is bijvoorbeeld te vinden op de website van Twitter Bootstrap (kijk eens bij de responsive navbar, naar beneden scrollen).

Ook wij hebben het maar eens ingezet op onze cursus-website.

Het nadeel is wel dat je hoofd-item geen link meer kan bevatten. Ook hier is het de vraag of zo'n 'overzichts' pagina wel daadwerkelijk nuttig is.

Denk er eens over na :)
tweepixels.nl/academy - Op een efficiënte manier leren van web-experts.
themepartner.com - Eenvoudig te gebruiken professionele Joomla Templates
  • rhcpoort
  • rhcpoort's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Dropdown menu op tablet

27 mrt 2013 19:07
Ik heb er maar een item boven gezet en daar een scheidingsteken van gemaakt. Bedoel je dat?
Nu werkt het wel op android
  • Tom van Hell
  • Tom van Hell's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart

Dropdown menu op tablet

28 mrt 2013 10:18
Niet exact wat ik bedoelde maar dit werkt inderdaad ook dus probleem opgelost lijkt me :)
tweepixels.nl/academy - Op een efficiënte manier leren van web-experts.
themepartner.com - Eenvoudig te gebruiken professionele Joomla Templates
  • rhcpoort
  • rhcpoort's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.655 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie