Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Ingevuld formulier printen
Ingevuld formulier printen
06 mei 2013 14:18 - 06 mei 2013 14:20
Hoi,
ik heb een online rekenformulier gemaakt met BreezingForms voor onze Joomla 2.5.11 site. Dit formulier heb ik ingevoegd in een artikel. Als ik nu echter op het Joomla print icoon klik in het artikel wordt de pagina keurig geprint zoals ik dat wil alleen ontbreken de gegevens die online ingevuld zijn. Als ik het print icoon van BreezingForms gebruik krijg ik wel de input geprint maar ook 3 extra pagina's omdat hiermee alle menu en submenuitems geprint worden. Ik heb mijn vraag al bij BreezingForms gesteld maar daar hebben ze (nog) geen oplossing voor deze uitdaging. Liever gebruik ik ook de Joomla printknop omdat deze overal op de site te gebruiken en en het zo 1 geheel blijft. Ik heb de BreezingForms printknop dus al weer verwijderd. Heeft iemand een tip hoe ik de input mee kan laten printen via de Joomla printknop? Ik ben niet echt bekend met scripts en codes binnen Joomla. Het formulier waar het om gaat staat op www.caravanencamperaccu.nl/index.php/accu/accuberekening
Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!
ik heb een online rekenformulier gemaakt met BreezingForms voor onze Joomla 2.5.11 site. Dit formulier heb ik ingevoegd in een artikel. Als ik nu echter op het Joomla print icoon klik in het artikel wordt de pagina keurig geprint zoals ik dat wil alleen ontbreken de gegevens die online ingevuld zijn. Als ik het print icoon van BreezingForms gebruik krijg ik wel de input geprint maar ook 3 extra pagina's omdat hiermee alle menu en submenuitems geprint worden. Ik heb mijn vraag al bij BreezingForms gesteld maar daar hebben ze (nog) geen oplossing voor deze uitdaging. Liever gebruik ik ook de Joomla printknop omdat deze overal op de site te gebruiken en en het zo 1 geheel blijft. Ik heb de BreezingForms printknop dus al weer verwijderd. Heeft iemand een tip hoe ik de input mee kan laten printen via de Joomla printknop? Ik ben niet echt bekend met scripts en codes binnen Joomla. Het formulier waar het om gaat staat op www.caravanencamperaccu.nl/index.php/accu/accuberekening
Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!
- MijnOplossing
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
06 mei 2013 15:18
Mooi dat je de berekening voor elkaar hebt gekregen! Neem aan dat je
deze
handleiding hebt gevolgd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 mei 2013 15:25
Ha Astrid, ja, ben daar ook heel blij mee. Heb tips gehad van een moderator van het BreezingForm forum. Heb hem ook meteen mijn vraag over het printen voorgelegd maar zij kennen het probleem maar er is nog geen oplossing voor. Omdat mijn formulier via de Joomla printknop wel keurig wordt geprint had ik gehoopt ergens alleen een stukje code toe te hoeven voegen om ook in input geprint te krijgen:)Heb inderdaad die handleiding gevolgd, maar dat werkte niet.
- MijnOplossing
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
06 mei 2013 16:50 - 06 mei 2013 16:55
Hoi,
Volgens mij is dat niet mogelijk, omdat er een printvriendelijke pagina wordt gemaakt. Misschien handiger om dan te verwijzen binnen je menu item "accu berekening" naar: www.caravanencamperaccu.nl/index.php/acc...ponent&print=1&page=
Zodat meteen de printversie van het document wordt getoond.
Verder denk ik dat een dergelijk "probleem" met het importeren van data naar de print versie, via de PHP functie POST , niet goed uitvoerbaar is(om zelf te doen). Wat eigenlijk zo een beetje de enige manier is om de data te exporteren naar de print versie. En printen vanuit de browser (ctrl+p) geeft inderdaad een aantal onnodige pagina's. Hoewel je ook kan kiezen dat je bijvoorbeeld alleen pagina 2 en 3 wilt printen.
Volgens mij is dat niet mogelijk, omdat er een printvriendelijke pagina wordt gemaakt. Misschien handiger om dan te verwijzen binnen je menu item "accu berekening" naar: www.caravanencamperaccu.nl/index.php/acc...ponent&print=1&page=
Zodat meteen de printversie van het document wordt getoond.
Verder denk ik dat een dergelijk "probleem" met het importeren van data naar de print versie, via de PHP functie POST , niet goed uitvoerbaar is(om zelf te doen). Wat eigenlijk zo een beetje de enige manier is om de data te exporteren naar de print versie. En printen vanuit de browser (ctrl+p) geeft inderdaad een aantal onnodige pagina's. Hoewel je ook kan kiezen dat je bijvoorbeeld alleen pagina 2 en 3 wilt printen.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.854 seconden