Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Accordion schuift niet uit
Accordion schuift niet uit
22 mei 2013 10:59
Goedemorgen
Ik ben momenteel bezig om deze site over te zetten naar 2.5. ik heb gekozen voor volledig op nieuw op te bouwen in 2.5.11.
Op de site heb ik bij twitters custom-html modules waarin ik twitters van de sportverenigingen inlees.
Op de nieuwe site, waarbij ik gebruik maakt van deze template (Allrounder), heb je de mogelijkheid om in tekst gebruik te maken van accordions. Op zich lukt het mij wel om deze aan te maken, maar het gekke is dat de eerste accordion niet uitschuift als je er op klikt.
Ondertstaand is de html-code van de pagina:
Om de desbetreffende pagina live te zien klik hier
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en vervolgens hoe op te lossen?
Voor het meekijken en meedenken alvast dank
Ik ben momenteel bezig om deze site over te zetten naar 2.5. ik heb gekozen voor volledig op nieuw op te bouwen in 2.5.11.
Op de site heb ik bij twitters custom-html modules waarin ik twitters van de sportverenigingen inlees.
Op de nieuwe site, waarbij ik gebruik maakt van deze template (Allrounder), heb je de mogelijkheid om in tekst gebruik te maken van accordions. Op zich lukt het mij wel om deze aan te maken, maar het gekke is dat de eerste accordion niet uitschuift als je er op klikt.
Ondertstaand is de html-code van de pagina:
Code:
<p>
</p>
</p>
</p>
Voetbalclubs
</p>
<p>
<a class="lvacc">Drachtster Boys</a>
<div class="hideme"><p>Wat twittert Drachtster Boys</p>
<p>{loadposition twitter1}</p></div>
<a class="lvacc">ONT</a>
<div class="hideme">{loadposition twitter2}</div>
<a class="lvacc">Rottevalle</a>
<div class="hideme">test {loadposition twitter3}</div>
<p> </p>
<p>
Korfbalclubs
</p>
<p>
<a class="lvacc">KV Drachten</a>
<div class="hideme">KV Drachten</div>
<a class="lvacc">Quick '21</a>
<div class="hideme">{loadposition twitter1}Quick '21</div>
<a class="lvacc">KC de Pein</a>
<div class="hideme">{loadposition twitter2}de pein</div>
<a class="lvacc">Wez Handich</a>
<div class="hideme">{loadposition twitter3}wezhandich</div>
</p>
<p>
Om de desbetreffende pagina live te zien klik hier
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en vervolgens hoe op te lossen?
Voor het meekijken en meedenken alvast dank
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
22 mei 2013 11:29
Probeer eerst eens om zonder die tabs te werken. Kijk zelf maar even als je wisselt tussen de tabs, dan ben je ineens nog veel meer kwijt. Niet zeker, maar zou kunnen dat daar iets niet helemaal goed gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 mei 2013 11:52
Ik heb de tabs nu verwijderd.
De eerste accordion is direct geopend. wanneer je de volgende opent, gaat de eerste niet dicht. Ook het klikken op de 1e zorgt niet dat die dicht gaat.
Feitelijk zou het zo moeten zijn, zie ook de demo, dat bij het openen van de pagina, ALLE accordions gesloten zijn en dat je dan de keuze kunt maken om welke te openen.
De reden overigens voor het gebruik van tabs, dan heb je op 1 pagina feitelijk een totaal overzicht van alle twitters.
Ik kan natuurlijk van de andere rubrieken nieuwe pagina's maken en die kopppelen aan het menu, echter gemakzucht dient de mens.
De eerste accordion is direct geopend. wanneer je de volgende opent, gaat de eerste niet dicht. Ook het klikken op de 1e zorgt niet dat die dicht gaat.
Feitelijk zou het zo moeten zijn, zie ook de demo, dat bij het openen van de pagina, ALLE accordions gesloten zijn en dat je dan de keuze kunt maken om welke te openen.
De reden overigens voor het gebruik van tabs, dan heb je op 1 pagina feitelijk een totaal overzicht van alle twitters.
Ik kan natuurlijk van de andere rubrieken nieuwe pagina's maken en die kopppelen aan het menu, echter gemakzucht dient de mens.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
22 mei 2013 11:56
Ik weet niet hoeveel verenigingen je daar wil gaan tonen, maar misschien kun je de lay-out wijzigen van tabs naar kolommen.
Die kun je dan naast elkaar laten zien en dus ook alle drie geopend.
Die kun je dan naast elkaar laten zien en dus ook alle drie geopend.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
22 mei 2013 12:10
Ja dat klopt, dat heb ik momenteel op de oude site ook.
Ik wilde echter ook gebruik maken van de mogelijkheden die het template mij biedt. Ik heb nu weer een aanpassing gedaan, was ergens nog een " vergeten. Ook heb ik het nu zo dat je alle tegelijk kunt uitklappen en inklappen.
Blijft nog wel dat bij de eerste, je die nu niet individueel kunt uitklappen. En dat blijf ik dus raar vinden. Mogelijk dat ik e.e.a ook nog even ga voorleggen bij de makers. Over het algemeen reageren zij ook wel redelijk snel zijn mijn ervaringen.
Maar hoop dat ook hier mensen zijn die een mogelijke oplossing hebben.
Ik wilde echter ook gebruik maken van de mogelijkheden die het template mij biedt. Ik heb nu weer een aanpassing gedaan, was ergens nog een " vergeten. Ook heb ik het nu zo dat je alle tegelijk kunt uitklappen en inklappen.
Blijft nog wel dat bij de eerste, je die nu niet individueel kunt uitklappen. En dat blijf ik dus raar vinden. Mogelijk dat ik e.e.a ook nog even ga voorleggen bij de makers. Over het algemeen reageren zij ook wel redelijk snel zijn mijn ervaringen.
Maar hoop dat ook hier mensen zijn die een mogelijke oplossing hebben.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
22 mei 2013 12:12Is qua navigatie ook een goede oplossing, maar je zult wat dingen moeten uitproberen om te zien waar het fout gaat.De reden overigens voor het gebruik van tabs, dan heb je op 1 pagina feitelijk een totaal overzicht van alle twitters.
Het gaat bij mij nog steeds niet goed. Ik zie de eerste namelijk niet geopend en kan hem ook niet openen.
Kan me haast niet voorstellen dat het door loadposition komt. Maar maak eens een artikel met accordion met uitsluitend tekst. Gewoon om te testen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
22 mei 2013 12:25
Denk dat ik hem zie! Je <p> tags die vanuit de editor meegegeven worden verzieken de boel!
Zet je editor even in html modus en verwijder alle <p> en </p> tags. Laat hem dan in die modus staan en sla je artikel op.
Zet je editor even in html modus en verwijder alle <p> en </p> tags. Laat hem dan in die modus staan en sla je artikel op.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 mei 2013 12:39
Uitsluitend tekst gaat inderdaad goed. Testpagina aangemaakt in hoofdmenu
Bij de twitter account eerst ook begonnen met tekst en afgesloten met tekst voordat de module wordt geladen. Dit biedt helaas geen oplossing.
Iemand anders nog opties? is het een bepaald java conflict of zoiets. Mijn dienaangaande kennis reikt niet zover.
(p.s. zometeen eerst even andere verplichtingen dus kom er later vandaag of morgen verder op terug, maar antwoorden of mogelijke oplossingen blijven natuurlijk welkom, tot zover alvast dank)
Bij de twitter account eerst ook begonnen met tekst en afgesloten met tekst voordat de module wordt geladen. Dit biedt helaas geen oplossing.
Iemand anders nog opties? is het een bepaald java conflict of zoiets. Mijn dienaangaande kennis reikt niet zover.
(p.s. zometeen eerst even andere verplichtingen dus kom er later vandaag of morgen verder op terug, maar antwoorden of mogelijke oplossingen blijven natuurlijk welkom, tot zover alvast dank)
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
22 mei 2013 12:48
Zie mijn reactie #7. 99,9% zeker. Zoek de verschillen
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 mei 2013 17:19
@Astrid
Het waren inderdaad de <p> tags die in de weg zaten.
Nog even verder aan het experimenteren geweest met of geneste accordions of met tabs echter in beide gevallen werken de accordions dan niet goed.
Dank voor het meedenken. Ga mij nog even bezinnen op welke wijze ik het nu ga vormgeven.
ik sluit de topic bij deze.
Het waren inderdaad de <p> tags die in de weg zaten.
Nog even verder aan het experimenteren geweest met of geneste accordions of met tabs echter in beide gevallen werken de accordions dan niet goed.
Dank voor het meedenken. Ga mij nog even bezinnen op welke wijze ik het nu ga vormgeven.
ik sluit de topic bij deze.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.945 seconden