Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan zoekmachine vriendelijke URL niet aanzetten
Kan zoekmachine vriendelijke URL niet aanzetten
07 aug 2013 12:15
Hallo experts,
Ik heb verschillende websites op dezelfde provider draaien. Hoewel ik in 2 gevallen dezelfde template gebruik kan ik op een van de sites de zoekmachinevriendelijke URL's niet aanzetten. Bij de site waar het wel werkt heb ik de htaccess.txt niet hoeven aan te passen.
Staat er ergens wellicht een permissie verkeerd? het gaat om site www.thespiritsings.com
de site waar het wel werkt is www.lauravinson.com
Ik heb verschillende websites op dezelfde provider draaien. Hoewel ik in 2 gevallen dezelfde template gebruik kan ik op een van de sites de zoekmachinevriendelijke URL's niet aanzetten. Bij de site waar het wel werkt heb ik de htaccess.txt niet hoeven aan te passen.
Staat er ergens wellicht een permissie verkeerd? het gaat om site www.thespiritsings.com
de site waar het wel werkt is www.lauravinson.com
- mcent
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
07 aug 2013 12:23 - 07 aug 2013 13:28
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik zie dat je bij one.com zit met je sites. Ik vond dit op internet ( www.joomlacursus.be ):
Misschien dat dit je helpt.
Ik zie dat je bij one.com zit met je sites. Ik vond dit op internet ( www.joomlacursus.be ):
Bij One.com moet het hekje weg voor 'RewriteEngine On' in het htaccess bestand.
Misschien dat dit je helpt.
Laatst bewerkt 07 aug 2013 13:28 door Astrid.
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
07 aug 2013 12:44
Dank je wel Peter,
Het vreemde is dat in beide gevallen dat htaccess.txt document exact hetzelfde is terwijl ik op thespiritsings website het zoekmachinevriendelijke url's niet aan kan zetten, ik krijg dan een blanke pagina en is ik terugga naar de administrator is de setting niet verandert.
De andere site kon ik wel de zoekmachinevriendelijke url aanzetten en werkt het dus wel.
Ik ga nu de link van de joomlacursus nakijken, er moet haast ergens iets anders ingesteld staan.
wordt vervolgd...
Het vreemde is dat in beide gevallen dat htaccess.txt document exact hetzelfde is terwijl ik op thespiritsings website het zoekmachinevriendelijke url's niet aan kan zetten, ik krijg dan een blanke pagina en is ik terugga naar de administrator is de setting niet verandert.
De andere site kon ik wel de zoekmachinevriendelijke url aanzetten en werkt het dus wel.
Ik ga nu de link van de joomlacursus nakijken, er moet haast ergens iets anders ingesteld staan.
wordt vervolgd...
- mcent
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
07 aug 2013 12:55
De sites staan ieder op een andere webserver bij one.com. Het kan zijn dat er een verschil in der server configuratie zit. Misschien dat het loont om hun erop aan te spreken.
- Otto
-
- Nieuw op Joomla!NL
-
07 aug 2013 13:29Daar kan vanalles in staanHet vreemde is dat in beide gevallen dat htaccess.txt document exact hetzelfde is

Het gaat in dit geval om het .htaccess bestand. Die twee moet je vergelijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
07 aug 2013 13:38
Dank je wel Astrid, het gekke is dat bij de site waar het aanzetten van de zoekmachinevriendelijke urls wél werkt er nooit een .htaccess is gemaakt. de htacces.txt is niet hernoemd, het werkte gewoon meteen.
Ik kan dus het verschil niet vinden waarom twee identieke sites en templates verschillend reageren.
Ik heb inmiddels de vraag ook bij de provider neergelegd zoals Otto suggereert.
Ik kan dus het verschil niet vinden waarom twee identieke sites en templates verschillend reageren.
Ik heb inmiddels de vraag ook bij de provider neergelegd zoals Otto suggereert.
- mcent
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
07 aug 2013 13:56 - 07 aug 2013 13:57
Heb je nu wel of niet een .htaccess bestand in de root van je site staan? Als die er nog niet staat, hernoem dan het htaccess.txt bestand naar .htaccess (let op de punt ervoor)
Laatst bewerkt 07 aug 2013 13:57 door Peter.
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
07 aug 2013 13:57
OK. Zie nu wat je bedoelt. Dat is echte geen SEO url. Ook op de site waar het volgens jou wel werkt staat nog steeds index.php in de url namelijk.
Hier wel een draadje over een soorgelijk probleem. Werd veroorzaakt door een ander extensie. Voor het geval one.com geen oplossing voor je heeft............
Hier wel een draadje over een soorgelijk probleem. Werd veroorzaakt door een ander extensie. Voor het geval one.com geen oplossing voor je heeft............
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
07 aug 2013 14:09
Peter, ik heb de htaccess.txt geprobeerd te hernoemen naar .htaccess maar dan krijg ik een 500 error. Als ik dan een # zet voor Options +FollowSymLinks (zoals in dat document omschreven) krijg ik geen 500 error meer maar kan ik nog steeds niet de zoekmachinevriendelijke url's aanzetten.
Op dit moment staat er dus een .htaccess document in de root
Op dit moment staat er dus een .htaccess document in de root
- mcent
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
12 aug 2013 13:14 - 12 aug 2013 13:15
Hallo,
Heb je het bericht #4 van Otto en #8 van Astrid ook even gelezen? en inmiddels al contact gehad met je hoster?
Heb je het bericht #4 van Otto en #8 van Astrid ook even gelezen? en inmiddels al contact gehad met je hoster?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Laatst bewerkt 12 aug 2013 13:15 door Jelle.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
12 aug 2013 13:23
Hallo Jelle,
Ik heb beide posts gelezen. Tot op heden nog geen oplossing gevonden. Ik heb net op de wél werkende site de URL Rewriting aangezet en ook dat werkt (index.php niet meer zichtbaar) maar de andere site kan ik nog steeds niet zowel de zoekmachine vriendelijk url als de URL rewriting aanzetten.
Provider heeft een PHP check op PHP fouten gedaan maar ook daar komt niks uit...
Ik heb beide posts gelezen. Tot op heden nog geen oplossing gevonden. Ik heb net op de wél werkende site de URL Rewriting aangezet en ook dat werkt (index.php niet meer zichtbaar) maar de andere site kan ik nog steeds niet zowel de zoekmachine vriendelijk url als de URL rewriting aanzetten.
Provider heeft een PHP check op PHP fouten gedaan maar ook daar komt niks uit...
- mcent
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
12 aug 2013 13:28
Zal niet de oorzaak zijn, maar ik meen te zien dat je op de niet-werkende site je taalplugin aan hebt staan terwijl je geen meertalige site hebt. Valt te proberen of het wel werkt als je die uitzet.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.939 seconden