Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Gebruiker verwijderd - artikelen op andere gebruiker zetten
Gebruiker verwijderd - artikelen op andere gebruiker zetten
13 feb 2014 19:02
In een poging mijn website beter te beveiligen, heb ik de SuperUser account admin (met ID 42) verwijderd.
Ik heb een nieuwe account aangemaakt, maar daarbij heb ik iets te snel gehandeld.
Ik ben vergeten om alle artikelen die op het admin account stonden, over te zetten naar het nieuwe account.
Omdat we op de website werken met veel verschillende auteurs, vind ik het belangrijk dat de naam van de auteur boven de artikelen staat, maar bij de artikelen die gemaakt zijn vanaf het verwijderde account is dat nu dus niet meer het geval.
Aangezien het dus ook nog mijn eigen account was gaat het echt om honderden artikelen die nu geen naam meer hebben.
Kan ik al deze artikelen gemakkelijk aanvinken en overzetten op mijn nieuwe account, of is de enige optie om dit snel ongedaan te maken, het terugzetten van een backup?
Alle artikelen met de hand op het nieuwe account gaan zetten is geen optie vanwege het grote aantal.
Groetjes Kristie
Ik heb een nieuwe account aangemaakt, maar daarbij heb ik iets te snel gehandeld.
Ik ben vergeten om alle artikelen die op het admin account stonden, over te zetten naar het nieuwe account.

Omdat we op de website werken met veel verschillende auteurs, vind ik het belangrijk dat de naam van de auteur boven de artikelen staat, maar bij de artikelen die gemaakt zijn vanaf het verwijderde account is dat nu dus niet meer het geval.
Aangezien het dus ook nog mijn eigen account was gaat het echt om honderden artikelen die nu geen naam meer hebben.
Kan ik al deze artikelen gemakkelijk aanvinken en overzetten op mijn nieuwe account, of is de enige optie om dit snel ongedaan te maken, het terugzetten van een backup?
Alle artikelen met de hand op het nieuwe account gaan zetten is geen optie vanwege het grote aantal.
Groetjes Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
13 feb 2014 19:10 - 13 feb 2014 19:11
Wel even backup van je database maken, maar kan het snelste met deze query in phpmyadmin te draaien:
jos_ vervangen door je eigen prefix en ## door jouw nieuwe user-id.
Code:
UPDATE jos_content SET created_by = ## WHERE created_by = 42;
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 13 feb 2014 19:11 door Astrid.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
13 feb 2014 19:32
Hmm, ik krijg het niet voor elkaar.
Ik ben via mijn website dashboard naar PHPmyadmin gegaan.
Vervolgens naar Databanken, daar heb ik mijn databank aangeklikt.
Toen ben ik naar Query opbouwen gegaan.
Daar heb ik bovenstaande regel ingetypt in het vakje SQL-query op databank 'NAAM DATABANK'.
Met de prefix die ik vond bij algemene instellingen --> Server --> Database instelllingen --> voorvoegsel databasetabel.
Vervolgens geklikt op Query uitvoeren maar er gebeurde niks.
Moet ik in dat Query Opbouwen scherm misschien nog iets invullen in de bovenste regels (kolom, sorteren, toon, criterium enzovoorts)?
Ik ben via mijn website dashboard naar PHPmyadmin gegaan.
Vervolgens naar Databanken, daar heb ik mijn databank aangeklikt.
Toen ben ik naar Query opbouwen gegaan.
Daar heb ik bovenstaande regel ingetypt in het vakje SQL-query op databank 'NAAM DATABANK'.
Met de prefix die ik vond bij algemene instellingen --> Server --> Database instelllingen --> voorvoegsel databasetabel.
Vervolgens geklikt op Query uitvoeren maar er gebeurde niks.
Moet ik in dat Query Opbouwen scherm misschien nog iets invullen in de bovenste regels (kolom, sorteren, toon, criterium enzovoorts)?
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
13 feb 2014 19:39
Je moet naar het tabje SQL gaan en hem daar inzetten:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.858 seconden