Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Zoeken met Firebug. Beetje hulp nodig
Zoeken met Firebug. Beetje hulp nodig
26 jun 2014 14:21
Ik heb een site gemaakt met Joomla 2.5.22. Heb ik de template gemaakt met Artisteer, maar kan mijn opmaak bestandje niet meer vinden. Nu wil ik de URL aanpassen van de social media buttons. Ik heb via Firebug gezien welke regel het is, maar weet niet waar ik die in mijn Joomla root kan vinden.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe jullie dat zo snel vinden. Een antwoord is zou fijn zijn, maar hoe ik het zelf kan doen is nog veel beter, want ik ben al even aan het stoeien en wil graag weten hoe het werkt voor de volgende keer.
Hier een schermafdruk
Is er iemand die mij kan vertellen hoe jullie dat zo snel vinden. Een antwoord is zou fijn zijn, maar hoe ik het zelf kan doen is nog veel beter, want ik ben al even aan het stoeien en wil graag weten hoe het werkt voor de volgende keer.
Hier een schermafdruk
- 3DFresh
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
26 jun 2014 14:40
Goed dat je het zelf probeert, maar ik denk dat je dit zo niet kunt vinden. Heb een vermoeden dat je beter in de index.php van je template kunt kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 jun 2014 15:19
Beste Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie. Het is gelukt. Stond inderdaad in de index.php.
Maar hoe kom ik daar nu zelf achter als ik Firebug gebruik. Joomla heeft zoveel bestanden dat ik af en toe
het spoor wel kwijt raak.
Ik kan in de rechterkolom goed zien waar wat staat, maar die linker kolom snap ik nog niet echt. Wel zag ik in de rechter
kolom dat hij verweest naar www.buzaglo.nl Moet dat de verwijzing zijn naar de index.php. Ik hoor graag hoe ik daar goed mee om kan gaan, want dat zoeken kost af en toe heel veel tijd. Nou laat ik me niet gauw uit het veld slaan hoor, maar ik wil het ook begrijpen net niet blind doen als je snapt wat ik bedoel.
Bedankt alvast.
Gr. Jasper
Bedankt voor je snelle reactie. Het is gelukt. Stond inderdaad in de index.php.
Maar hoe kom ik daar nu zelf achter als ik Firebug gebruik. Joomla heeft zoveel bestanden dat ik af en toe
het spoor wel kwijt raak.
Ik kan in de rechterkolom goed zien waar wat staat, maar die linker kolom snap ik nog niet echt. Wel zag ik in de rechter
kolom dat hij verweest naar www.buzaglo.nl Moet dat de verwijzing zijn naar de index.php. Ik hoor graag hoe ik daar goed mee om kan gaan, want dat zoeken kost af en toe heel veel tijd. Nou laat ik me niet gauw uit het veld slaan hoor, maar ik wil het ook begrijpen net niet blind doen als je snapt wat ik bedoel.
Bedankt alvast.
Gr. Jasper
- 3DFresh
- Joomla!NL ontdekker
26 jun 2014 16:53
Heel goed dat je wilt leren. Aan de ene kant is dit van ons een stukje ervaring (op dezelfde manier opgedaan zoals jij dat nu doet) aan de andere kant kan je er in principe vanuit gaan, dat als er ergens een link naar een site staat, dat dat dan of in een module geregeld wordt, of via de index.php van je template.
css bestanden zorgen in principe alleen maar voor het "jasje", dus de kleuren en eventueel afbeeldingen die in de opmaak (dus niet de content) van je template gebruikt worden.
Nu is Artisteer daar nog wat lastiger in, omdat je dus dit soort knoppen in Artisteer erin kunt zetten. Bij de meeste templates maak je dit met modules, dan hoef je dus alleen maar de link via de module aan te passen.
Hoop dat dit een beetje meer duidelijkheid brengt in het verhaal.
css bestanden zorgen in principe alleen maar voor het "jasje", dus de kleuren en eventueel afbeeldingen die in de opmaak (dus niet de content) van je template gebruikt worden.
Nu is Artisteer daar nog wat lastiger in, omdat je dus dit soort knoppen in Artisteer erin kunt zetten. Bij de meeste templates maak je dit met modules, dan hoef je dus alleen maar de link via de module aan te passen.
Hoop dat dit een beetje meer duidelijkheid brengt in het verhaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
27 jun 2014 11:05
Astrid,
Bedankt, Ja het wordt weer een stukje duidelijker. Je hebt gelijk dat je door ervaring veel leert.
Nu heb ik wat moeite om snel te leren en moet ik alles 10 keer doen voordat ik het begrijp. Ben blij dat ik
een doorzetter ben. Met wat hulp van o.a. die goede forum kom ik er dan toch weer uit.
Alleen zijn er vaak dingen die je maar gewoon doet en dan niet begrijpt waarom. Daar wil ik vanaf. Ik wil snappen hoe het zit zodat ik andere dingen mogelijk sneller zie en kan oplossen.
Bedankt voor de hulp
Gr. Jasper
Bedankt, Ja het wordt weer een stukje duidelijker. Je hebt gelijk dat je door ervaring veel leert.
Nu heb ik wat moeite om snel te leren en moet ik alles 10 keer doen voordat ik het begrijp. Ben blij dat ik
een doorzetter ben. Met wat hulp van o.a. die goede forum kom ik er dan toch weer uit.
Alleen zijn er vaak dingen die je maar gewoon doet en dan niet begrijpt waarom. Daar wil ik vanaf. Ik wil snappen hoe het zit zodat ik andere dingen mogelijk sneller zie en kan oplossen.
Bedankt voor de hulp
Gr. Jasper
- 3DFresh
- Joomla!NL ontdekker
27 jun 2014 15:47
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.665 seconden