Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan een administrator artikelen wijzigen via frontend?
Kan een administrator artikelen wijzigen via frontend?
13 sep 2014 15:49
Hallo,
Mijn klant maakt gebruik van een Joomla 2.5 / Virtuemart 2 website en heeft administrator rechten. Nu wil deze klant als hij via de backend is aangelogd via de frontend artikelen kunnen wijzigen. Dit was mogelijk in zijn Joomla 1.5 / Virtuemart 1 website. Hoe kan ik dit in Joomla 2.5 realiseren? Ik heb al geprobeerd de gebruiker aan de administrator groep en de publisher groep toe te kennen. De administrator groep heeft rechten om te maken, wijzigen en verwijderen op het hoogste niveau. Maar als ik met deze user ben aangelogd, dan kan ik geen artikelen via de frontend wijzigen.
Mvg. Martin
Mijn klant maakt gebruik van een Joomla 2.5 / Virtuemart 2 website en heeft administrator rechten. Nu wil deze klant als hij via de backend is aangelogd via de frontend artikelen kunnen wijzigen. Dit was mogelijk in zijn Joomla 1.5 / Virtuemart 1 website. Hoe kan ik dit in Joomla 2.5 realiseren? Ik heb al geprobeerd de gebruiker aan de administrator groep en de publisher groep toe te kennen. De administrator groep heeft rechten om te maken, wijzigen en verwijderen op het hoogste niveau. Maar als ik met deze user ben aangelogd, dan kan ik geen artikelen via de frontend wijzigen.
Mvg. Martin
- mbrama
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
13 sep 2014 15:53
Moet gewoon werken als hij via de frontend inlogt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
13 sep 2014 16:17
Daar zit denk ik de crux. De klant is via de backend aangelogd en opent dan via de backend de frontend (met 'bekijk website of rechtstreeks naar de frondend). Er verschijnt dan geen edit-icoontje in de pagina's. Is het niet mogelijk om op de backend aan te loggen en dan direct via de frontend aanpassingen te doen?
- mbrama
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
13 sep 2014 16:20
Zou het niet weten, maar is wat mij betreft ook een totaal onlogische werkwijze. Of je hebt backend toegang en je past alles via de backend aan, of je hebt geen backend toegang en past alles via de frontend aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
13 sep 2014 16:51
Geen ervaring mee, maar probeer deze eens:
extensions.joomla.org/extensions/access-...ess/auto-login/26228
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
14 sep 2014 16:29
bedankt voor de tip
Ik heb de plugin geprobeerd, maar hij lijkt niet te werken.

- mbrama
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
14 sep 2014 17:22
Ik ben het wel eens met Astrid.
Je geeft iemand back-endrechten als je weet dat die persoon begrijpt wat die mag doen in de back-end.
En als die persoon dat snapt hoeft die niet vervolgens via de front-end aanpassingen te doen.
Als je de persoon niet de back-end toevertrouwd, dan maak je een account aan voor alleen de front-end.
Dan maak je een gebruikersmenu aan dat na inloggen verschijnt en geeft die persoon via dat menu de juiste mogelijkheden.
Inloggen in de back-end om daarna via de front-end aanpassingen te gaan doen, is heel onlogisch.
Je geeft iemand back-endrechten als je weet dat die persoon begrijpt wat die mag doen in de back-end.
En als die persoon dat snapt hoeft die niet vervolgens via de front-end aanpassingen te doen.
Als je de persoon niet de back-end toevertrouwd, dan maak je een account aan voor alleen de front-end.
Dan maak je een gebruikersmenu aan dat na inloggen verschijnt en geeft die persoon via dat menu de juiste mogelijkheden.
Inloggen in de back-end om daarna via de front-end aanpassingen te gaan doen, is heel onlogisch.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
14 sep 2014 17:33
Ik begrijp jullie standpunt en ben het daar ook wel mee eens. Punt is dat de Joomla 2.5/virtuemart 2 website een migratie is vanuit een joomla 1.5/virtuemart 1 website en dat de 'oude' website deze mogelijkheid bood. Mijn klant wil dit graag ook in de nieuwe website.
- mbrama
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
14 sep 2014 19:21bedankt voor de tip
Ik heb de plugin geprobeerd, maar hij lijkt niet te werken.
Zojuist op een Joomla! 3.3.3 site uitgeprobeerd en de plugin werkt bij mij wel. In de plugin kun je kiezen voor frontend, backend en both. Kies hier voor frontend en vergeet niet de plugin in te schakelen.
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
15 sep 2014 20:37
Helaas, op mijn Joomla 2.5 site werkt het niet. Ik heb een gebruiker in groep administrator en in groep Publisher met voldoende rechten. Plugin is ingeschakeld en zowel de opties frontend als both uitgeprobeerd. Zonder succes

- mbrama
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.737 seconden