Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla website in submap problemen met links facebook
24 sep 2014 21:03
Hallo allemaal,
Ik heb 2 joomla websites op 1 domein staan. Voor de tweede website heb ik wel een losse domeinnaam bijgekocht, maar die verwijst dus naar een submap ( www.domein.nl/submap ). Voor de duidelijkheid:
www.kristieraaijmakers.nl/foto = www.kristieraaijmakersfotografie.nl
Iedere keer als ik nu een blogartikel deel op Facebook, krijg ik een vreemde link te zien waar nooit de meta-informatie en de afbeeldingen van meegenomen worden.
Ligt dit aan het feit dat de site in een submap staat?
En is dat misschien op te lossen? --> de website in de hoofdmap plaatsen is geen optie, want daar draait normaal al een andere website.
groetjes, Kristie
Ik heb 2 joomla websites op 1 domein staan. Voor de tweede website heb ik wel een losse domeinnaam bijgekocht, maar die verwijst dus naar een submap ( www.domein.nl/submap ). Voor de duidelijkheid:
www.kristieraaijmakers.nl/foto = www.kristieraaijmakersfotografie.nl
Iedere keer als ik nu een blogartikel deel op Facebook, krijg ik een vreemde link te zien waar nooit de meta-informatie en de afbeeldingen van meegenomen worden.
Ligt dit aan het feit dat de site in een submap staat?
En is dat misschien op te lossen? --> de website in de hoofdmap plaatsen is geen optie, want daar draait normaal al een andere website.
groetjes, Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
24 sep 2014 21:49
Ik denk dat dit is op te lossen door de tweede site niet in een submap. maar in een subdomein te installeren.
Dus als je gebruik maakt van foto.kristieraaijmakers.nl zal het al beter gaan.
Maar nog beter is het als je bij je provider een apart account aanvraagt en het tweede domein daaraan laat koppelen.
Soms bieden providers de mogelijkheid om op één account twee sites te hosten.
Op die manier heb je de site gescheiden en zul je ook geen problemen met o.a. Facebook hebben.
Dus als je gebruik maakt van foto.kristieraaijmakers.nl zal het al beter gaan.
Maar nog beter is het als je bij je provider een apart account aanvraagt en het tweede domein daaraan laat koppelen.
Soms bieden providers de mogelijkheid om op één account twee sites te hosten.
Op die manier heb je de site gescheiden en zul je ook geen problemen met o.a. Facebook hebben.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
25 sep 2014 11:24
"Echt" subdomein lost het probleem ook niet op. Facebook accepteert dat ook niet. Dus of een eigen domein aanvragen of deze
plugin
proberen. Dat zou volgens mij wel moeten werken. En dan
hier
even testen. Als je alleen links naar een artikel wilt delen, volstaat de gratis versie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
27 sep 2014 19:28
Helaas biedt dit nog niet de oplossing.
Ik denk overigens ook niet dat het probleem aan de submappen ligt, maar eerder aan de redirect.
Ik zal de structuur even uitleggen:
op www.kristieraaijmakers.nl draait enerzijds Kristie Raaijmakers Fotografie en daarnaast ook Kristie's Letterwereld.
Kristieraaijmakers.nl bevat een redirect naar www.kristieraaijmakers.nl/foto . Deze submap heeft ook een eigen link: www.kristieraaijmakersfotografie.nl
Kristieraaijmakers.nl/letterwereld is bereikbaar via www.kristiesletterwereld.tk .
Die ingewikkelde structuur (waar ik op dit moment niets aan kan veranderen omdat er onlangs nog geadverteerd is met bestaande adressen) is denk ik de boosdoener waardoor Facebook het niet meer snapt.
De plugin biedt helaas geen oplossing. Debugger van Facebook geeft als melding: The 'og:type' property is required, but not present.
Iemand nog tips hoe het op te lossen is?
Of is de enige optie de structuur wat gemakkelijker maken zodat Facebook het weer snapt.
Groetjes, Kristie
Ik denk overigens ook niet dat het probleem aan de submappen ligt, maar eerder aan de redirect.
Ik zal de structuur even uitleggen:
op www.kristieraaijmakers.nl draait enerzijds Kristie Raaijmakers Fotografie en daarnaast ook Kristie's Letterwereld.
Kristieraaijmakers.nl bevat een redirect naar www.kristieraaijmakers.nl/foto . Deze submap heeft ook een eigen link: www.kristieraaijmakersfotografie.nl
Kristieraaijmakers.nl/letterwereld is bereikbaar via www.kristiesletterwereld.tk .
Die ingewikkelde structuur (waar ik op dit moment niets aan kan veranderen omdat er onlangs nog geadverteerd is met bestaande adressen) is denk ik de boosdoener waardoor Facebook het niet meer snapt.
De plugin biedt helaas geen oplossing. Debugger van Facebook geeft als melding: The 'og:type' property is required, but not present.
Iemand nog tips hoe het op te lossen is?
Of is de enige optie de structuur wat gemakkelijker maken zodat Facebook het weer snapt.
Groetjes, Kristie
- krisjuh22
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
27 sep 2014 19:47
Dat jij domeinnamen redirect, heeft hier niets mee te maken. De site waar je het probleem mee hebt, draait in de submap foto en dat staat ook in de url. Volgens mij moet je dit voor facebook toch echt goed kunnen krijgen met die plugin.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 0.735 seconden