Hallo Veerle,
Vraag me af of je de zoekfunctie ban dit forum gebruikt hebt omdat de meeste vragen al vrij uitgebreid beantwoord zijn. Desalniettemin hierbij antwoord op je vragen.
Je verhuist geen Joomla 1.5 naar een 2.5 website, maar je migreert hem of vervangt je oude Joomla 1.5 website voor een nieuwe Joomla 2.5 website.
Zelf prefereer ik om op een webserver live te werken omdat dit incompatibiliteit uitsluit. Als je lokaal wilt werken, dan installeer je XAMPP en plaats je een backup van je live site in de root directory van XAMPP. Dat is: C:/xampp/htdocs/
Jupgade is een goede extensie om je site te upgraden. Zorg wel dat je van tevoren alle extensies die je gebruikt hebt voor Joomla 2.5 oppgezocht hebt en beschikbaar hebt.
Na de restore van je backup installeer je
Jupgrade
en migreer je naar Joomla 2.5.
Zodra dit proces afgerond is is het zaak om eerst je template geschikt te maken voor Joomla 2.5. Meer informatie daarover
vind je hier
en
hier.
Zodra dit gelukt is installeer je alle extensies en zet je de punten op de i.
Ben je tevreden, dan kun je de oude site verwijderen en de nieuwe op de webserver plaatsen.
Zelf vind ik overigens dit soort momenten een kans om een nieuwe frisse site te maken. Dus begin ik in 9 van de 10 gevallen met niets en maak een nieuwe site.