Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Dit forum is gesloten!
Als hier nog een onbeantwoorde vraag staat waar je graag reactie op wilt, rapporteer deze dan even met de knop "Rapporteren aan moderator", dan verplaatst een van de moderators hem naar het nieuwe forum.

opgelost PHP

PHP

04 jan 2013 15:41
#1
hallo

Het is ms een rare vraag maar kan ik in een artikel met htm code werken die op zijn beurt weer php aanspreekt om gegevens uit de db te halen en deze te laten zien in het artikel.

mvg
Discussie gesloten.
  • xtof
  • xtof's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 192

PHP

04 jan 2013 16:14
#2
Rare vragen bestaan niet. Ik weet nog niks van Joomla 3.0, dus weet echt niet of bijvoorbeeld Jumi of Fabrik hier al voor beschikbaar zijn, maar in die richting zou ik het zoeken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37122

PHP

13 jan 2013 17:31
#3
xtof,

HTML is een opmaak taal en je bepaald er de weergave mee in een browser. Wanneer je puur HTML codering gebruikt is het niet mogelijk om zonder tussenkomst een PHP file aan te spreken dan wel met variabelen te werken.

Wel kan je werken met statische linken als _http://www.mijnsite.nl/db.php?option=user&view=list
Echter die worden alleen geopend als de link wordt aangeklikt.

Zover ik weet laat ook Joomla 3 maar beperkt HTML toe en kan je volgens mij geen PHP code gebruiken in een artikel. PHP code heb je nodig om direct ander PHP files te kunnen aanspreken en vervolgens de gegevens te tonen als onderdeel van het artikel.
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie