Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Dit forum is gesloten!
Als hier nog een onbeantwoorde vraag staat waar je graag reactie op wilt, rapporteer deze dan even met de knop "Rapporteren aan moderator", dan verplaatst een van de moderators hem naar het nieuwe forum.

Titel te lang voor één regel

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 19:50
#1
Hallo allemaal,

Ben bezig met een nieuwe template en de nieuwste joomla versie 3.0. Ik loop tegen het probleem aan dat mijn menutitel te lang is voor één regel. Nu komt er wel een 2e regel maar daar zit nog wel aardig wat marge tussen waardoor te titel over een menu item heen komt.

Ik zag al een artikel van iemand met een soort gelijk probleem maar helaas heeft dat mij niet verder geholpen.
Weet iemand een oplossing?

Het gaat om het menu aan de rechterkant met de titel: Gerealiseerde projecten A.I.C. Maai Mahiu Children's Home.

Alvast bedankt, Marco

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 20:16
#2

Het gaat om het menu aan de rechterkant met de titel: Gerealiseerde projecten A.I.C. Maai Mahiu Children's Home.

Hallo,

Ik denk niet dat de leden hier een glazenbol hebben. :)
Misschien is een link naar je site handig.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 22:47
#3
Stom dat ik de link vergeet.
De link is www.kenyakinderen.nl/joomla3

Ook met de addon in firefox kom ik er nog niet uit. Vandaar mijn beroep op jullie.

Alvast bedankt.

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 22:57
#4
In template.css ongeveer regel 120
Code:
} .leftcol ul.menu li a, .leftcol ul.menu li a:link, .leftcol ul.latestnews li a, .leftcol ul.latestnews li a:link, .rightcol ul.menu li a, .rightcol ul.menu li a:link, .rightcol ul.latestnews li a, .rightcol ul.latestnews li a:link { color: #686868; font-family: Aria,Times New Roman; font-weight: normal; height: 22px; line-height: 22px; margin: 0; padding: 0 0 0 15px; text-decoration: none; }
Speel eens met line-height: ( getal verhogen )
Kijk wel even wat het met de rest doet, ben nog niet ingelezen met joomla 3.xx
Neem aan dat je gelezen hebt dat deze versie niet aanbevolen wordt voor productiesites.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 22:59 - 22 jan 2013 23:03
#5
Probeer onderstaande eens. Misschien dat dat het gewenste resultaat geeft.

Verander in /joomla3/templates/siteground-j16-44/css/template.css op regel 119 het volgende:
Code:
.leftcol h3, .rightcol h3, .leftcol h3 a, .rightcol h3 a { font-size: 12px; font-weight: bold; height: 35px; line-height: 30px; margin: 0 auto; }

verwijder de regel met
Code:
height: 35px

Edit Peter: Bijna tegelijk met Jelle en we zoeken het in dezelfde richting.... .
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 22 jan 2013 23:03 door Peter.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 23:15
#6
Beste Jelle en Peter,

Het is gelukt. Had eerst alleen de reactie van Peter gelezen dus die heb ik gelijk geprobeerd. Nu gaat het inderdaad zoals ik graag wil.

Ik wil jullie graag bedanken voor de hulp!

Groeten, Marco

Titel te lang voor één regel

22 jan 2013 23:39
#7
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.012 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie