Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Dit forum is gesloten!
Als hier nog een onbeantwoorde vraag staat waar je graag reactie op wilt, rapporteer deze dan even met de knop "Rapporteren aan moderator", dan verplaatst een van de moderators hem naar het nieuwe forum.

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 07:32 - 16 feb 2013 07:34
#1
Hallo allemaal,

Ik ga nu voor het eerst eens proberen of Joomla! 3.0.3 wat voor mij is.
Echter direct al tijdens de eerste stap liep ik al tegen een probleem aan.
Code:
Magic Quotes GPC uitgeschakeld NEE

Nu lees ik best wel vaak dat je ff snel een '.htaccess' bestand aan moet maken en daat de regel 'php_flag magic_quotes_gpc Off' in moet zetten.

Nu is mijn vraag... Wat is de functie van die 'Magic Quotes GPC' en zorg ik niet direct al voor een hoop problemen door het uit te schakelen?

Iedereen roept wel heel snel dat je het gewoon moet omzeilen/uitschakelen en zo maar het zal toch ook wel een functie hebben? Waarom word het anders in Joomla! opgenomen?

Ik hoor graag even van iemand of het geen kwaad kan en als het even kan wat de functie er van is?

Vriendelijke groetjes en allemaal een fijn weekend gewenst!
Laatst bewerkt 16 feb 2013 07:34 door DeepDown.
  • DeepDown
  • DeepDown's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:03
#2
Beste DeepDown,
Met een Engelse gebruikersnaam hier op het forum neem ik aan dat je Engels ook wel goed genoeg is om een uitleg in die taal te lezen.
Via deze link staat het volgens mij vrij goed uitgelegd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Het komt er eigenlijk op neer dat je hostingprovider de server eigenlijk nog niet klaar heeft voor Joomla! 3.0.
Maar met de aanpassingen die daar worden beschreven zou het wel je vraag kunnen beantwoorden en het probleem oplossen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:11
#3
Hihihihi.... Aannames zijn dodelijk... dat blijkt wel weer! :)
Mijn Engelse naam komt voor uit een online spelletje! Niet omdat ik goed Engels spreek of versta! :)

Als mijn Engels zo goed was dan had ik aan Google meer dan genoeg gehad en had ik daar vast mijn antwoord al gevonden! :) Juist om die reden maak ik gebruik van dit handige forum! :)

Dus nee, ik snap niet wat het betekend maar als jij zegt dat mijn webhoster zijn servers nog niet op orde heeft dan zal ik eens contact met ze op gaan nemen!

Kan ik wel gewoon doorgaan met installeren nu met dat .htaccess bestandje in mijn root of doe ik daar niet verstandig aan?

Ik hoor het graag eventjes! :)
  • DeepDown
  • DeepDown's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:29
#4
Oeps, dan ben ik blij dat ik nog leef... ;)
Speciaal voor jou even een vertaling van een stuk uit het artikel:
Sinds Joomla werkt aan vernieuwing vraagt het ook meer van de onderliggende software .

Zo heeft Joomla 3 minimaal het volgende nodig:
PHP 5.3 (want 5.2 wordt al sinds september 2011 niet meer ondersteund).
Joomla 3 vraagt erom dat de Magic Quotes worden uitgeschakeld..
Er zijn nog veel providers die nog niet naar PHP 5.3 hebben geupdate (Misschien zijn ze lui in hun beheer of bang voor de verandering).
Je moet dus aan je hostingbedrijf vragen om minimaal PHP 5.3 aan te bieden en te vragen of ze Magic Quotes uit willen schakelen op hun server.

Er wordt geadviseerd om een PHP.ini bestand aan te maken en een .htaccess bestand aan te maken.
In het php.ini bestand moet dit komen te staan:
Code:
magic_quotes_gpc = Off extension=pdo.so extension=pdo_mysql.so
Als je dit niet zelf in de root-map van je Joomla-installatie mag zetten, moet je dit even aan je hostingbedrijf vragen. Zij hebben die rechten wel.

Er is als een .htaccess-bestand in je installatiemap. Staat daar nog een htaccess.txt? Verander met een FTP-programma dan de naam naar .htaccess
Open het bestand en voeg onderstaande code toe.
Verander "myusername" en "yourJ3folder" gelijk aan de namen van de mappen die jij gebruikt.
Code:
<IfModule mod_suphp.c> suPHP_ConfigPath /home/myusername/public_html/yourJ3folder <Files php.ini> order allow,deny deny from all </Files> </IfModule>

Sla dit bestand dus op in de root-map van je Joomla-installatie.

Als het goed is moet je Joomla 3 installatie het nu wel doen.

Laat het even weten of het met deze uitleg is gelukt en of je hostingbedrijf meewerkt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:34
#5
Hallo Woody,

Nou ik ben ook blij dat je nog leeft hoor anders had hje dit stukje nooit zo mooi uit kunnen leggen! :)
Dankjewel hiervoor! :)

Mijn webhoster heeft wel al php versie 5.3.15 er op staan maar kennelijk verder nog niets aangepast.
Ik kwam namelijk ook nog een foutmelding tegen iets over een safe dir of safe mode toen ik tijdens het installatie proces de Nederlandse taal wilde installeren.

Ik ga datgene dat jij hier zojuist hebt neer getikt gewoon eens doen en ook even contact opnemen met mijn webhoster en dan gaat het vast goed komen.

Dankjewel dat je even de tijd nam om dit zo netjes uit te leggen! :)

Groetjes en een fijn weekend verder! :)
  • DeepDown
  • DeepDown's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:37
#6
Prima succes ermee.
Laat je hier nog even weten of het allemaal is opgelost.
We lezen namelijk graag een laatste reactie van jou als topic-starter dat alles naar wens is beantwoord voordat we een topic afsluiten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:40
#7
Ow ja....

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Dat van die safe mode of safe dir melding heeft iets te maken met een instelling van de server die de hoster niet wil veranderen in verband met veiligheids instellingen las ik al ergens.

Dat met het .htaccess is helemaal goed gegaan en alles lijkt naar behoren te werken.
Nogmaals dank voor de snelle hulp! :P
Ik ben erg goed geholpen! :)
  • DeepDown
  • DeepDown's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 12

Magic Quotes GPC uitgeschakeld

16 feb 2013 08:56 - 17 feb 2013 16:21
#8
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Edit Juliank92: Ik heb dit topic verplaatst naar het juiste forum. Dank voor het rapporteren!
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 17 feb 2013 16:21 door Juliank92.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.300 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie