Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Check out procedure lijst bestelde artikelen wat aanpassen
18 apr 2012 16:23 - 18 apr 2012 16:43
In de checkout procedure zou ik in de lijst bestelde artikelen wat kleine dingen willen aanpassen, maar ik weet niet of het slim is om in de php te gaan rommelen, en wellicht moet ik ergens gewoon iets aan of uit vinken, maar ik kom het iig niet tegen.
Unieke code wijzigen in artikelnummer
In de lijst bestelde artikelen staat een kolomheader die "Unieke code" heet. Kan ik dit wijzigen in Artikelnummer?
En moet ik daarna onthouden waar ik dit heb aangepast, i.v.m. volgende VM-upgrades?
BTW en incl. bedrag op dezelfde hoogte
Bij mij staan BTW en het incl.bedrag niet op dezelfde hoogte, beetje slordig gezicht. Hoe kan ik dit aanpassen?
Kolom korting niet tonen
Ik heb geen kolom korting nodig omdat ik geen kortingen geef. Ook past de kolom er bij mij niet zo goed bij omdat bij mij de breedte van de content-ruimte niet zo groot is. Ik denk dat dit een kwestie is van ergens iets uitvinken, maar ik kan het nergens vinden. Ws kijk ik erover heen?
Vakje aantal smaller
En tot slot (ik hoop dat het niet teveel vragen in 1 zijn!) zou ik de ruimte in het vakje aantal smaller willen maken. Ik kan het getal 1000 intypen, daarna zou het nog plaats kunnen bieden aan nog 2 nullen erbij. Kan ik de ruimte in dit vakje aanpassen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
In de lijst bestelde artikelen staat een kolomheader die "Unieke code" heet. Kan ik dit wijzigen in Artikelnummer?
En moet ik daarna onthouden waar ik dit heb aangepast, i.v.m. volgende VM-upgrades?
BTW en incl. bedrag op dezelfde hoogte
Bij mij staan BTW en het incl.bedrag niet op dezelfde hoogte, beetje slordig gezicht. Hoe kan ik dit aanpassen?
Kolom korting niet tonen
Ik heb geen kolom korting nodig omdat ik geen kortingen geef. Ook past de kolom er bij mij niet zo goed bij omdat bij mij de breedte van de content-ruimte niet zo groot is. Ik denk dat dit een kwestie is van ergens iets uitvinken, maar ik kan het nergens vinden. Ws kijk ik erover heen?
Vakje aantal smaller
En tot slot (ik hoop dat het niet teveel vragen in 1 zijn!) zou ik de ruimte in het vakje aantal smaller willen maken. Ik kan het getal 1000 intypen, daarna zou het nog plaats kunnen bieden aan nog 2 nullen erbij. Kan ik de ruimte in dit vakje aanpassen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
- jelly
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
18 apr 2012 22:18
Unieke code wijzigen -> zoek even in de taalbestanden van VM.
Er zijn programma's op internet te vinden waarmee je in bestanden kan zoeken naar de tekst die je wilt aanpassen zodat je niet alle bestanden 1 voor 1 moet openen. Als je dan een lokale kopie van je site op je PC zet en dan door de gehele kopie laat zoeken kom je heel gemakkelijk tegen waar je dit aan kunt passen. (zelf gebruiken ik het programmatje "Hound")
BTW op dezelfde hoogte -> dit zit waarschijnlijk in je css. Als je in het .php bestand een "class" ziet staan zoek daar dan eens op in je css-bestanden
Kolom korting niet tonen -> dit zal je waarschijnlijk in je .php bestand er uit moeten "slopen"
Zolang je een backup maakt van je .php bestand wat je wilt gaan aanpassen, kun je deze altijd weer terug zetten en is er dus niets aan de hand.
Vakje aantal smaller maken -> vaak staat er in die .php bestanden ergens een size="1" (of een andere waarde) hiermee kun je dat aanpassen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Er zijn programma's op internet te vinden waarmee je in bestanden kan zoeken naar de tekst die je wilt aanpassen zodat je niet alle bestanden 1 voor 1 moet openen. Als je dan een lokale kopie van je site op je PC zet en dan door de gehele kopie laat zoeken kom je heel gemakkelijk tegen waar je dit aan kunt passen. (zelf gebruiken ik het programmatje "Hound")
BTW op dezelfde hoogte -> dit zit waarschijnlijk in je css. Als je in het .php bestand een "class" ziet staan zoek daar dan eens op in je css-bestanden
Kolom korting niet tonen -> dit zal je waarschijnlijk in je .php bestand er uit moeten "slopen"
Zolang je een backup maakt van je .php bestand wat je wilt gaan aanpassen, kun je deze altijd weer terug zetten en is er dus niets aan de hand.
Vakje aantal smaller maken -> vaak staat er in die .php bestanden ergens een size="1" (of een andere waarde) hiermee kun je dat aanpassen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
- Mvleerdam
- Joomla!NL ontdekker
19 apr 2012 00:43Code:
Aangepast in het originele taalbestand, eerdaags automatisch bij iedereen in de brievenbus.
grtz. Arthur
- arthurk
- Bekend met Joomla!NL
17 jul 2012 13:46Kolom korting niet tonen -> dit zal je waarschijnlijk in je .php bestand er uit moeten "slopen"
Ik ben nog steeds niet thuis in al die views bestanden en default.php dingen van VM2. Ja, ik heb de instructies van Hoe layout van categorie en/fo productpagina nu al 100x aandachtig doorlezen...
Is er een manier om het juiste bestand wat sneller te vinden? Ik maak eerst allerlei bestanden open en zit het door te zoeken, om weer tot de conclusie te komen dat dat niet aanroept wat ik wil aanpassen...
Ik heb inmiddels nog niet door waar ik die korting er uit moet halen...
Ik neem aan in deze directory components/com_virtuemart/views/invoice/ maar in de map tmpl wemelt het weer van een heleboel bestandjes... welke moet ik nou hebben??? Is er een truukje voor om direct te weten waar je moet zoeken? Een af te lopen pad naar een bestand geeft een .php uiteraard niet en ik heb nog niet helemaal door hoe ik dat alles moet lezen...
Thanks in advance voor your help!
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
17 jul 2012 15:03
Weer wat dichterbij de oplossing, ik moet dus zijn in
aanpassen in components/com_virtuemart/views/invoice/tmpl/invoice_items.php
maar daarin wemelt het van het woord discount dus waar moet ik wat weghalen?
Ik rommel wel eens wat in een php bestand, maar dit ziet er te wirwarrig uit voor mij...
aanpassen in components/com_virtuemart/views/invoice/tmpl/invoice_items.php
maar daarin wemelt het van het woord discount dus waar moet ik wat weghalen?
Ik rommel wel eens wat in een php bestand, maar dit ziet er te wirwarrig uit voor mij...
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
17 jul 2012 15:52 - 17 jul 2012 15:56
Probeer het bestandje eens te openen in een wysiwyg editor zoals dreamweaver. Daarin kan je aangeven om in de ontwerpfase te kijken waardoor je alle scriptjes in pictogrammen ziet. Hierdoor weet je zeker dat je niks teveel of te weinig uit een script haal (wat jou probleem nu is, denk ik)
Als je je bovenaan de juiste pictogram met het woordje discount hebt gevonden, verwijder je de hele kolom (recht naar beneden, alleen de pictogrammen). Dan is het een kwestie van de kolommen weer wat uitlijnen zodat je niet van die open gaten hebt (waar dus korting gestaan heeft).
Indien je vragen hebt of mijn bestand op je mail wilt hebben hoor ik het wel.
Als je je bovenaan de juiste pictogram met het woordje discount hebt gevonden, verwijder je de hele kolom (recht naar beneden, alleen de pictogrammen). Dan is het een kwestie van de kolommen weer wat uitlijnen zodat je niet van die open gaten hebt (waar dus korting gestaan heeft).
Indien je vragen hebt of mijn bestand op je mail wilt hebben hoor ik het wel.
Mvg,
Perry
Perry
- Perkepower
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.670 seconden