Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Snap echt niets van de BTW!!!
04 jun 2012 11:43 - 04 jun 2012 11:46
Ik snap echt niets van de BTW in de nieuwe VM...
Versie 2.0.6.
Joomla! 2.5.4
Verzendkosten bij ons bedragen 8.51 inclusief BTW. Hoe stel ik dat in????
Ik heb geprobeerd kosten verzending 7.15 en dan bij BTW gekozen voor BTW 19%, dan maakt de shop er 8.33 van ipv 8.51. Hoe komt VM aan BTW 1.33 en verzendkosten 8.33????????
Andere poging: kosten verzending 8.51 en dan geen BTW regels toegepast. Dan maakt hij er op de bestelling/faktuur/order 8.00 verzendkosten van!!!! Hoezo?????
Moet ik bij de rekenregels wat anders invoeren ofzo??? Lijkt me goed te staan. Ik heb daar soort berekening: BTW per artikel, rekenkundige bewerking +%, waarde 19.00.
De BTW op de produkten komt gelukkig wel goed op de faktuur/order/bestelling, maar de verzendkosten dus niet, daar we moeten nu bij inleveren omdat VM er zo mee goochelt...
Ik vind die nieuwe VM op alle fronten echt zwemmen in het diepe, zoveel problemen ik heb echt bergen met vragen en dingen waarbij ik denk waarom hebben ze dat zo veranderd? Geen verbetering? Ik heb vele jaren met VM gewerkt en kon alles vinden, maar nu... Sorry dat ik zo negatief ben, maar ik begin echt wanhopig te worden inmiddels...
Versie 2.0.6.
Joomla! 2.5.4
Verzendkosten bij ons bedragen 8.51 inclusief BTW. Hoe stel ik dat in????
Ik heb geprobeerd kosten verzending 7.15 en dan bij BTW gekozen voor BTW 19%, dan maakt de shop er 8.33 van ipv 8.51. Hoe komt VM aan BTW 1.33 en verzendkosten 8.33????????
Andere poging: kosten verzending 8.51 en dan geen BTW regels toegepast. Dan maakt hij er op de bestelling/faktuur/order 8.00 verzendkosten van!!!! Hoezo?????
Moet ik bij de rekenregels wat anders invoeren ofzo??? Lijkt me goed te staan. Ik heb daar soort berekening: BTW per artikel, rekenkundige bewerking +%, waarde 19.00.
De BTW op de produkten komt gelukkig wel goed op de faktuur/order/bestelling, maar de verzendkosten dus niet, daar we moeten nu bij inleveren omdat VM er zo mee goochelt...
Ik vind die nieuwe VM op alle fronten echt zwemmen in het diepe, zoveel problemen ik heb echt bergen met vragen en dingen waarbij ik denk waarom hebben ze dat zo veranderd? Geen verbetering? Ik heb vele jaren met VM gewerkt en kon alles vinden, maar nu... Sorry dat ik zo negatief ben, maar ik begin echt wanhopig te worden inmiddels...
- jelly
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
04 jun 2012 11:59
Ik doe net precies hetzelfde als jij. Verzendkosten 7.15 en BTW regel 19% en krijg keurig netjes 8.51 verzendkosten en een btw bedrag van 1.36. Dus waar de fout zit zou ik zo niet kunnen zeggen, maar het ligt niet aan VM.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 jun 2012 12:52
Vreemd! Ik heb verder niets geinstalleerd staan dan VM versie 2.0.6. en Joomla! 2.5.4 dus er kan ook niets bijten... Ik heb dus WEER geen idee waar ik moet gaan zoeken hiervoor...
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
17 jul 2012 13:29
Misschien denken sommige na het lezen hiervan: jonge jonge lekker dom, maar ik heb hier echt weken zwaar over lopen piekeren wat het probleem nou kan zijn. Het is voor mij als niet-programmeur ook zo onlogisch dat ik aan die optie geen eens gedacht had...
Voer je tarieven in voor produkten/artikelen, dan moet je een KOMMA gebruiken door decimalen.
Voer je verzendtarieven in, dan moet je opeens een PUNT gebruiken voor de decimalen.
Ja, aan zoiets simpels had ik nou net even niet gedacht...
Maar mochten meer mensen hiermee modderen, dit is de oplossing dus...
Voer je tarieven in voor produkten/artikelen, dan moet je een KOMMA gebruiken door decimalen.
Voer je verzendtarieven in, dan moet je opeens een PUNT gebruiken voor de decimalen.
Ja, aan zoiets simpels had ik nou net even niet gedacht...
Maar mochten meer mensen hiermee modderen, dit is de oplossing dus...
- jelly
- Bekend met Joomla!NL
17 jul 2012 13:33
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Fijn dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.705 seconden