Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Onderpwerpregel mails over status bestelling

16 jul 2012 14:48
Standaard zijn de onderwerpregels van de mails over de status van een bestelling in VM 2.0.8c in het Engels, kennelijk zijn die nog niet vertaald. Ik heb daarom een override bestand gemaakt en daarin de Nederlandse vertalingen voor deze velden toegevoegd. Nu blijkt dat alleen de Nederlandse tekst van de status Pending wordt gepakt, maar wanneer ik de status in VM wijzig worden gewoon weer de Engelstalige teksten gebruikt.

Mijn klanten krijgen dus bij eht plaatsen van de bestelling een mail met een Nederlandse onderwerpregel, maar zodra ik de bestelling in behandeling neem, betaling controleer, bestelling verzend e.d. krijgen ze een mail met weer de oude Engelstalige onderwerpregel.

Iemand enig idee hoe dat kan?

Virtuemart 2.0.8c
Joomla 1.7.3 (wordt geupdate zodra VM werkt ;) )
  • Betty
  • Betty's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 14:54
Ja, omdat je dat aan moet passen bij Configuratie - bestelstadia
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

16 jul 2012 16:20
Daar kun je alleen de naam en omschrijving van de bestelstatus aanpassen, niet de onderwerpregel en de verdere tekst en inhoud van de mails die worden verstuurd. Dan zou het namelijk ook niet kunnen dat de onderwerpregel bij een nieuwe bestelling nu wél in het Nederlands verschijnt, precies zoals ik die in de taaloverride heb vermeld.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 16:37
Heb je wel de laatste taalbestanden?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

16 jul 2012 17:02
Ik heb Virtuemart 2.0.8c inclusief Nederlandse taalbestanden net gisteravond opnieuw gedownload, dus lijkt me stug dat er nog recentere taalbestanden zijn.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 17:07
Zou ook niet moeten uitmaken natuurlijk. Ongeacht wat er in de laatste taalbestanden staan, zou Joomla de gegevens uit de override moeten pakken. Hij pakt wél de vertaling van de 1e bestelstatus, maar niet die van de volgende statussen. Ben nu bezig om een verse VM-installatie lokaal te doen, zodat ik de inhoud van de bestelstatussen kan vergelijken. Daar heb ik dingen in aangepast, dus dat zal het probleem denk ik zijn.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 18:12
Helaas, het terugzetten van de oorspronkelijke namen en codes van de orderstadia heeft geen effect. Alleen de titel van de 1e mail (nieuwe bestelling) is in het Nederlands, de rest blijft Engels.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 18:46 - 16 jul 2012 18:51
Het probleem lijkt het bestandsformaat van de override file te zijn. Elke keer als ik het bestand open, staat die weer op ASCII, ik krijg het bestand simpelweg niet meer als UTF-8 w/o BOM opgeslagen. Ongeacht of ik dit ik Kladblok of Crimson Editor doe. Hoe maak ik hier weer een UTF-8 w/o BOM bestand van? Verder dan UTF-8 met BOM (via Kladblok) kom ik helaas niet meer.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 19:15
Maak je taal overrides zo als het hoort: via taalbeheer in de backend.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

16 jul 2012 19:17 - 16 jul 2012 19:20
????? Dat snap ik niet. Kan ik via taalbeheer een override bestand aanmaken? Hoe dan? Volgens mij kan je daar alleen de in Joomla zelf geinstalleerde talen bekijken en wisselen tussen de geinstalleerde talen. Geen override bestanden aanmaken.

Zo staat het ook niet vermeld bij de uitleg hier op het forum over hoe je een taal override bestand moet aanmaken. Heb het volgens die uitleg gedaan, maar dat werkt dus niet.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker

16 jul 2012 19:25
Weet niet over welke uitleg je het hebt, maar heb je überhaupt wel bij taalbeheer gekeken? Waarom denk je dat ik je anders die tip geef?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

16 jul 2012 19:37 - 16 jul 2012 19:40
In taalbeheer staat alles goed, gewoon op Nederlands. VM zelf is ook in het Nederlands. Er zijn echter nog een aantal strings die niet vertaald zijn. Dat staat volledig los van taalbeheer.

Ik heb hier op het forum (weet niet meer precies waar, dus misschien was het ook wel op het forum van Virtuemart zelf) uitleg gevonden over het aanmaken van een taal override bestand, net zoals je overrides kunt maken voor layouts/views. Dat is deels gelukt, anders was de vertaling van de onderwerpregel in de mail bij nieuwe bestellingen nu niet gewoon in het Nederlands geweest.

Er gaat dus iets fout in het taal override bestand. Maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen.

Er zitten sowieso nog veel niet-vertaalde strings in de mails die VM verstuurt. Ook in de taalbestanden die bij versie 2.0.8c zijn meegeleverd. In de Nederlandse taalbestanden missen sowieso de vertalingen van de onderwerpregels van de mails. Vandaar dat ik die via een override bestand probeer toe te voegen. Zodat bij een update mijn gegevens niet worden overschreven.
  • Betty
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.718 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie