Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Order nummers

Order nummers

25 jul 2012 22:16
#1
Hallo,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de ordernummers (of factuurnummers) die in de email staan die aan de klant gestuurd wordt, te veranderen. Wie weet hiervoor de oplossing?
Discussie gesloten.
  • erikvandenberg
  • erikvandenberg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Order nummers

25 jul 2012 22:24
#2
Hoi Erik,

Kun je iets beter omschrijven wat je wilt gaan doen?
Als een order aangemaakt wordt, dan geeft het systeem een ordernummer af.
Als je dit wijzigt, dan is er niets meer terug te vinden.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Order nummers

25 jul 2012 23:13
#3
Moet eerlijk zeggen dat ik ook erg tegen de automatisch gegenereerde order/factuurnummers aan hik. In VM2 had ik alles netjes opvolgend genummerd: 20126001, 20126002, etc. Aan het begin van het jaar eenmalig een lege orderregel in de database invoeren voor het nieuwe jaar en de rest gaat weer netjes vanzelf. Ik vond het nogal een schok om de gegenereerde nummers te zien... Strikt genomen voldoet deze manier van nummeren volgens mij ook niet aan de Nederlandse fiscale wetgeving. Dus als dat weer gewoon zoals in VM1 zou kunnen...... ikzelf zou daar erg blij mee zijn en gezien de reacties op de verschillende fora meer mensen met mij.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Order nummers

25 jul 2012 23:36
#4
Zover mij bekend zijn er wettelijke regels voor facturen, maar niet voor order nummering.
Is het met het gebruik van ccVAOM op te lossen.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Order nummers

25 jul 2012 23:43 - 25 jul 2012 23:48
#5
Ik stuur na de orderbevestiging niet nog een extra factuur, omdat die optie er binnen VM1 (voor zover ik weet) helemaal niet was. Orderbevestiging was dus tevens factuur.

Zie trouwens een tikfout in mijn vorige post. Er staat 'In VM2 had ik alles netjes....' Dat moet natuurlijk zijn 'In VM1 had ik alles netjes....'

Edit: hoort dit topic wel in VM1 thuis? Daar werden de orders toch gewoon oplopend genummerd? Ikzelf heb pas een 'probleem' sinds VM2 met de ordernummers en de factuurnummers (die net zo random lijken te zijn). Als het inderdaad om VM2 gaat, zal ccVAOM geen oplossing zijn, die is voor VM1 voor zover ik heb gezien.
Laatst bewerkt 25 jul 2012 23:48 door Betty.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Order nummers

26 jul 2012 10:00 - 26 jul 2012 10:21
#6
Beste mensen,

Dank voor jullie meedenken.
Dit topic hoort idd in forum VM2.
Hieronder een bijlage.
Ik begrijp dat de eerste 4 cijfers random gegeneerd worden door VM
De laatste 4 cijfers bestaan uit de opeenvolgende ordernummers.
Toch wil ik graag een indeling zoals Bettie als voorbeeld geeft: 20120001, 20120002 etc.
Waar is dit te wijzigen?


Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum, met dank aan de oplettendheid van Betty!.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 26 jul 2012 10:21 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • erikvandenberg
  • erikvandenberg's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 7

Order nummers

26 jul 2012 10:40 - 26 jul 2012 10:40
#7
Voor alle liefhebbers van hack's staat hier een oplossing op het VM forum.
Laatst bewerkt 26 jul 2012 10:40 door Otto.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Order nummers

26 jul 2012 10:48
#8
Volgens mij is op het forum van Virtuemart de mogelijkheid aangegeven om de eerste 4 tekens dmv een masker (o.i.d.) te verbergen, zodat je wél oplopende nummers hebt. Datzelfde zou je dan ook voor de factuurnummers moeten doen lijkt mij, anders heb je wel opvolgende ordernummers maar nog steeds random factuurnummers.

Meest informatieve draadje op VM-forum is volgens mij: forum.virtuemart.net/index.php?topic=103688.msg352179#msg352179

Blijft voor mij nog de hamvraag of het met het verbergen van het eerste randomgedeelte van het ordernummer (e/o factuurnummer) nog wel mogelijk is om zelf een startnummer in te geven. Voor beide. Dat heb ik nog niet geprobeerd, vind dit soort dingen eigenlijk veel te bewerkelijk om aan te beginnen en neig dan naar 'als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan'. Jaarlijks een printje van dit topic in je administratie en dan snappen de boys van de blauwe-enveloppen-brigade ook wel dat het (vooralsnog) niet anders kan (of teveel technische kennis vereist om te doen).

Blijft raar. Denk dat ik voordat ik echt live ga, toch ga kijken of het lukt om de eerste 4 posities van het ordernummer te verbergen en diezelfde truc ook bij de factuurnummers uit te halen. Ik zou bij het factuurnummer sowieso de datumvolgorde willen wijzigen van ddmmjjj naar jjjmmdd, anders worden de facturen opgeslagen op volgorde van de dag van de maand en dat is hopeloos zoeken, omdat de facturen van 15 september dan volgen op die van (bijv) 14 april. De logica daarin ontbreekt nogal.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Order nummers

26 jul 2012 10:49
#9
Ik zelf zou liever de template override optie uit mijn vorige bericht proberen, dan de hack uit jouw bericht, Otto.
Discussie gesloten.
  • Betty
  • Betty's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.251 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie