Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Artikel wordt niet zichtbaar toegevoegd aan winkelwagen
Artikel wordt niet zichtbaar toegevoegd aan winkelwagen
17 okt 2013 16:34
Goedemiddag,
Na de update van Virtuemart naar versie 2.0.24 kwam ik erachter dat het toevoegen van producten aan de winkelwagen niet meer helemaal naar behoren werkt.
Als ik:
- via een menu (MaxiMenu CK of AriExt Menu bijvoorbeeld) een product toevoeg aan de winkelwagen, gaat alles goed en is het product direct zichtbaar in de winkelwagen.
- een product toevoeg aan de winkelwagen via de module "VirtueMart artikelen" (bijv. nieuwste artikelen, populaire artikelen e.d.), wordt het artikel wel toegevoegd, maar niet direct weergegeven in de winkelwagen. Pas weer na het toevoegen van een artikel via een menu, worden de artikelen die toegevoegd zijn en oorspronkelijk uit de module "Virtuemart Artikelen" komen, ook weergegeven in de winkelwagen.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?
Na de update van Virtuemart naar versie 2.0.24 kwam ik erachter dat het toevoegen van producten aan de winkelwagen niet meer helemaal naar behoren werkt.
Als ik:
- via een menu (MaxiMenu CK of AriExt Menu bijvoorbeeld) een product toevoeg aan de winkelwagen, gaat alles goed en is het product direct zichtbaar in de winkelwagen.
- een product toevoeg aan de winkelwagen via de module "VirtueMart artikelen" (bijv. nieuwste artikelen, populaire artikelen e.d.), wordt het artikel wel toegevoegd, maar niet direct weergegeven in de winkelwagen. Pas weer na het toevoegen van een artikel via een menu, worden de artikelen die toegevoegd zijn en oorspronkelijk uit de module "Virtuemart Artikelen" komen, ook weergegeven in de winkelwagen.
Wie kan mij helpen dit op te lossen?
- Laura-Dimitra
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
17 okt 2013 16:51
Heb je een knop toevoegen aan winkelwagen in je module staan dan? Dat is namelijk geen standaard VM.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 okt 2013 17:07
Hoi Astrid,
Nee, ik klik eerst op het artikel (thumbplaatje of de titel), vervolgens voeg ik hem toe aan de winkelwagen nadat het artikel geopend is. In feite op dezelfde manier als via de menu's, alleen is het artikel wel direct te zien in de winkelwagen.
Nee, ik klik eerst op het artikel (thumbplaatje of de titel), vervolgens voeg ik hem toe aan de winkelwagen nadat het artikel geopend is. In feite op dezelfde manier als via de menu's, alleen is het artikel wel direct te zien in de winkelwagen.
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
17 okt 2013 17:09
Dan is het inderdaad vreemd. Heb je wel een menu item Virtuemart standaard layout gemaakt?
Heb je een link naar je site?
Heb je een link naar je site?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
17 okt 2013 17:26 - 21 okt 2013 12:06
Hoi Astrid,
Wat bedoel je precies met de standaard layout?
Hier is de link: vanthulldevelopment.com/webshop-home
Groetjes Laura
Edit Astrid: Ik heb je link aangepast omdat hij niet meer werkte.
Wat bedoel je precies met de standaard layout?
Hier is de link: vanthulldevelopment.com/webshop-home
Groetjes Laura
Edit Astrid: Ik heb je link aangepast omdat hij niet meer werkte.
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
17 okt 2013 17:40
Zo te zien is de boosdoener inderdaad het ontbreken van een menu. Dit hoef je niet te tonen. Maak een nieuw menu aan. In dat menu maak je een menu-item van het type Virtuemart Standaard Layout. En dan zou het goed moeten zijn.
Overigens heb je volgens mij ook de taalplugin aanstaan en heb je geen meertalige site. Die zou ik dus ook even uitzetten.
Overigens heb je volgens mij ook de taalplugin aanstaan en heb je geen meertalige site. Die zou ik dus ook even uitzetten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
18 okt 2013 10:56
Hoi Astrid, nogmaals bedankt voor de supersnelle reactie!
Ik heb nu een nieuw menu aangemaakt en wilde zoals je adviseerde een menu-item van het type Virtuemart Standaard Layout toevoegen (of ik kijk eroverheen). In de bijlage heb ik een screenshot toegevoegd. Welk item kan ik hier pakken?
Overigens kloppen er (na de update?) meer doorverwijzingen niet meer. Als ik meer dan 10 items in een categorie heb en ik in de frontend naar de volgende/vorige/laatste pagina wil gaan, kom ik op op de hoofdcategoriepagina uit of op de zoekpagina met zoekterm "keyword" en niet op de betreffende pagina met de volgende 10 items. Ik wilde dit eigenlijk nog vragen in een andere topic, maar misschien heeft dit ook iets met bovenstaande te maken.
Wat betreft taal, heb ik Dutch ingesteld als taal en untranslated strings in het Engels gelaten. Is dat goed?
Groetjes Laura
Ik heb nu een nieuw menu aangemaakt en wilde zoals je adviseerde een menu-item van het type Virtuemart Standaard Layout toevoegen (of ik kijk eroverheen). In de bijlage heb ik een screenshot toegevoegd. Welk item kan ik hier pakken?
Overigens kloppen er (na de update?) meer doorverwijzingen niet meer. Als ik meer dan 10 items in een categorie heb en ik in de frontend naar de volgende/vorige/laatste pagina wil gaan, kom ik op op de hoofdcategoriepagina uit of op de zoekpagina met zoekterm "keyword" en niet op de betreffende pagina met de volgende 10 items. Ik wilde dit eigenlijk nog vragen in een andere topic, maar misschien heeft dit ook iets met bovenstaande te maken.
Wat betreft taal, heb ik Dutch ingesteld als taal en untranslated strings in het Engels gelaten. Is dat goed?
Groetjes Laura
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
18 okt 2013 21:52
Als je geen meertalige shop hebt moet je geen taal invullen. Untranslated strings is goed. Bij jou moet je menu-item type Voorpagina kiezen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
21 okt 2013 09:46 - 21 okt 2013 09:47
Ik heb "Dutch" weggehaald en heb een menu-item (Virtuemart - Voorpagina) aangemaakt (zie bijlage). Misschien ben ik (hopelijk) wat vergeten, maar het werkt jammergenoeg nog niet.
In de bijlage heb ik een screenshot bijgevoegd van de menu-itempagina, hoe ik deze heb ingesteld. Ook heb ik even in de bijlage "functioneren menus.png" geprobeerd te illustreren wat er wel en niet werkt.
Groetjes Laura
In de bijlage heb ik een screenshot bijgevoegd van de menu-itempagina, hoe ik deze heb ingesteld. Ook heb ik even in de bijlage "functioneren menus.png" geprobeerd te illustreren wat er wel en niet werkt.
Groetjes Laura
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
21 okt 2013 09:48 - 21 okt 2013 09:50
Hierbij de andere bijlage.
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
21 okt 2013 10:46
Ik zie het. Zet eerst eens even bij de plugins de taalplugin uit. Vermoed niet dat dat direct helpt, maar die hoort niet aan de staan bij een eentalige website.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
21 okt 2013 12:02
ik heb de plugin: "Systeem - taalfilter" inmiddels uitgezet. Het heeft inderdaad niet meteen geholpen, maar inderdaad beter deze uit te hebben als hij uit moet staan.
Heb je nog meer suggesties hoe het op te lossen is? Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de doorverwijzingen van categoriepagina's met meer dan 10 artikelen (dus volgende/vorige/pag. 2/3/4 etc.) ook niet naar behoren meer werken?
Groetjes Laura
Heb je nog meer suggesties hoe het op te lossen is? Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de doorverwijzingen van categoriepagina's met meer dan 10 artikelen (dus volgende/vorige/pag. 2/3/4 etc.) ook niet naar behoren meer werken?
Groetjes Laura
- Laura-Dimitra
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden