Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Alternatief voor Sofort Banking iDeal
Alternatief voor Sofort Banking iDeal
08 jan 2014 08:50
Voor mijn klant heb ik Sofort Banking iDeal geactiveerd dat standaard in VM zit.
Echter, mijn klant is huiverig om met Sofort zaken te doen omdat deze organisatie onbekend is in Nederland, daarnaast geeft de bank van mijn klant (weet niet welke dit is) aan dat Sofort eigenlijk alleen goed is voor de Duitse markt omdat de Duitsers deze manier van betalen wel kennen en tevens geeft mijn klant aan dat hij bang is dat de bezoekers niets kopen omdat ze Sofort niet kennen.
Dus ik moet op zoek naar een alternatief.
Nu heb ik het verleden een iDeal-plugin gekocht maar die bleek niet te werken i.v.m. het ontbreken van Ioncube op de servers van Mijn Domein.
En om nu te voorkomen dat ik weer met een soortgelijk probleem kom te zitten, gooi ik hier het balletje maar op:
Wie gebruikt een Nederlandse iDeal-plugin die werkt met VM en waarvoor geen Ioncube nodig is?
Het hoeft overigens geen gratis versie te zijn, commercieel is ook prima.
Echter, mijn klant is huiverig om met Sofort zaken te doen omdat deze organisatie onbekend is in Nederland, daarnaast geeft de bank van mijn klant (weet niet welke dit is) aan dat Sofort eigenlijk alleen goed is voor de Duitse markt omdat de Duitsers deze manier van betalen wel kennen en tevens geeft mijn klant aan dat hij bang is dat de bezoekers niets kopen omdat ze Sofort niet kennen.
Dus ik moet op zoek naar een alternatief.
Nu heb ik het verleden een iDeal-plugin gekocht maar die bleek niet te werken i.v.m. het ontbreken van Ioncube op de servers van Mijn Domein.
En om nu te voorkomen dat ik weer met een soortgelijk probleem kom te zitten, gooi ik hier het balletje maar op:
Wie gebruikt een Nederlandse iDeal-plugin die werkt met VM en waarvoor geen Ioncube nodig is?
Het hoeft overigens geen gratis versie te zijn, commercieel is ook prima.
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
08 jan 2014 09:51
Kijk even naar
ccideal
. Support is in ieder geval erg goed en je kunt de vraag even aan de maker stellen. Ik gebruik zelf geen Ideal (en heb mijn sites bij een Joomla!-vriendelijke hoster) dus weet niet of deze wel werkt bij Mijndomein.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 jan 2014 09:58
Bedankt, ik heb ze een vraag gesteld over Ioncube.
Ik heb deze ook nog gevonden: wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb deze ook nog gevonden: wie heeft hier ervaring mee?
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
08 jan 2014 12:37
Ik zou gewoon voor ccIdeal gaan, werkt prima en zoals Astrid al aangeeft hebben ze erg goede support.
Je kunt er gewoon mee testen, ze hanteren een 30-dagen niet goed geld terug policy.
De andere iDeal checkout die je aangeeft ken ik niet en lijkt me bewerkelijker om te configureren dan ccIdeal.
Je kunt er gewoon mee testen, ze hanteren een 30-dagen niet goed geld terug policy.
De andere iDeal checkout die je aangeeft ken ik niet en lijkt me bewerkelijker om te configureren dan ccIdeal.
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
09 jan 2014 12:29
Dank naamsgenoot voor je bestelling ondertussen
Het klopt dat Sofort anders werkt dan iDEAL, en uit onderzoek blijkt dat Nederlanders liever afrekenen (en de bestelling afmaken) als ze "normaal" met iDEAK kunnen afrekenen. Een iDEAL abonnement bij een Nederlandse bank of PSP zoals TargetPay of Mollie is daarom voor Nederlandse webwinkels een must.
Sofort zit standaard in Virtuemart ingebakken, iDEAL niet (of niet echt goed in ieder geval). Daarvoor heb je dus een iDEAL integratie extensie nodig.
Wat dan het voordeel is ten opzichte van gratis modules die er hier en daar te vinden zijn: dat zijn er meerdere. Er wordt al genoemd dat cciDEAL een echte Joomla! extensie is, dus je installeert hem ook heel eenvoudig via de Joomla! extensie installeer tool (Extensions > Install/UnInstall) en niet via PHPMyAdmin en FTP. Hier heb ik nog een aantal verschillen genoteerd die belangrijk zijn:
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/5...gratis-ideal-modules
Het klopt dat Sofort anders werkt dan iDEAL, en uit onderzoek blijkt dat Nederlanders liever afrekenen (en de bestelling afmaken) als ze "normaal" met iDEAK kunnen afrekenen. Een iDEAL abonnement bij een Nederlandse bank of PSP zoals TargetPay of Mollie is daarom voor Nederlandse webwinkels een must.
Sofort zit standaard in Virtuemart ingebakken, iDEAL niet (of niet echt goed in ieder geval). Daarvoor heb je dus een iDEAL integratie extensie nodig.
Wat dan het voordeel is ten opzichte van gratis modules die er hier en daar te vinden zijn: dat zijn er meerdere. Er wordt al genoemd dat cciDEAL een echte Joomla! extensie is, dus je installeert hem ook heel eenvoudig via de Joomla! extensie installeer tool (Extensions > Install/UnInstall) en niet via PHPMyAdmin en FTP. Hier heb ik nog een aantal verschillen genoteerd die belangrijk zijn:
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/5...gratis-ideal-modules
iDEAL voor Virtuemart 3
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950
www.joomlavirtuemartideal.nl/ideal-compo...-virtuemart-hikashop
Tevens iDEAL voor oudere Virtuemart versies, RSForm Pro en HikaShop en meer!
KVK: 27284950
- David-Andrew
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.742 seconden