Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
Geen bericht (mail) naar klanten
02 feb 2014 10:27
Medestrijders,
Het komt voor dat in mijn webshop mensen artikelen bestellen, betalen, maar geen bevstiging krijgen van de webshop.
a) Hoe kan ik controleren of dit is verzonden ? Ik heb al bij 'bestellingen' gekeken, daar staat regelmatig dat klant geïnformeerd is, maar helaas pindakaas.
b) Wat is een mogelijk oorzaak hier van ?
c) Met welke instellingen kan ik dit beïnvloeden.
d) Als laatste, kan dit een timing-probleem zijn ? Dus dat gegevens elkaar op dezelfde tijd kruisen en het daarom mis kan gaan.
Veel vrageen, ik weet het, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Vriendelijke groet, Pannemanski
Het komt voor dat in mijn webshop mensen artikelen bestellen, betalen, maar geen bevstiging krijgen van de webshop.
a) Hoe kan ik controleren of dit is verzonden ? Ik heb al bij 'bestellingen' gekeken, daar staat regelmatig dat klant geïnformeerd is, maar helaas pindakaas.
b) Wat is een mogelijk oorzaak hier van ?
c) Met welke instellingen kan ik dit beïnvloeden.
d) Als laatste, kan dit een timing-probleem zijn ? Dus dat gegevens elkaar op dezelfde tijd kruisen en het daarom mis kan gaan.
Veel vrageen, ik weet het, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Vriendelijke groet, Pannemanski
- Pannemanski
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
02 feb 2014 10:39
Ik vermoed eerder dat de mail in de spam-map van de ontvanger terecht komt. Als je via een siteadres mailt zou je het mogelijk kunnen controleren via het controlepaneel van je hoster.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 feb 2014 10:39
Hoi Pannemanski,
Controleren of mail verzonden is of niet, kun je in het mail log van de server zien. Daar kan je hoster bij en jij waarschijnlijk niet.
Je mag echter wel aannemen dat mail niet de ene keer werkt en de andere keer niet.
Omdat er op deze wereld veel lieden zijn die graag misbruik maken van mail om je te spammen zijn er veel maatregelen genomen om dit soort mail te herkennen. Daarom moet er ook aan de server en DNS kant van de verzender meer ingeregend worden, om als bonafide verzender herkend te worden.
Daarom het volgende:
1. Heb je gecontroleerd of de mail misschien in de SPAM box van de ontvanger zit?
2. Heb je Reverse DNS ingericht
3. Heb je het PTR record ingericht?
Je kunt de antwoorden op vraag 2 en 3 eventueel hier terug vinden. Vul je domein in en kies 'lucky'
Kies vervolgens de tab 'graph' en je ziet een grafisch overzicht van hoe het een en ander ingericht is.
Controleren of mail verzonden is of niet, kun je in het mail log van de server zien. Daar kan je hoster bij en jij waarschijnlijk niet.
Je mag echter wel aannemen dat mail niet de ene keer werkt en de andere keer niet.
Omdat er op deze wereld veel lieden zijn die graag misbruik maken van mail om je te spammen zijn er veel maatregelen genomen om dit soort mail te herkennen. Daarom moet er ook aan de server en DNS kant van de verzender meer ingeregend worden, om als bonafide verzender herkend te worden.
Daarom het volgende:
1. Heb je gecontroleerd of de mail misschien in de SPAM box van de ontvanger zit?
2. Heb je Reverse DNS ingericht
3. Heb je het PTR record ingericht?
Je kunt de antwoorden op vraag 2 en 3 eventueel hier terug vinden. Vul je domein in en kies 'lucky'
Kies vervolgens de tab 'graph' en je ziet een grafisch overzicht van hoe het een en ander ingericht is.
- Otto
- Bezoeker
09 jun 2014 09:54
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 jun 2014 10:05
Ik weet niet of dit probleem al is opgelost.
Sinds enkele maanden heb ik de boel overgedragen, en toen kwamen de problemen.
Dat is niet zo erg, want gezamenlijk was dat allemaal op te lossen.
Helaas werd de door mij aangeboden hulp afgeslagen.
Ik ga het topic sluiten, bedankt voor de herinnering.
Groet, Pannemanski
Sinds enkele maanden heb ik de boel overgedragen, en toen kwamen de problemen.
Dat is niet zo erg, want gezamenlijk was dat allemaal op te lossen.
Helaas werd de door mij aangeboden hulp afgeslagen.
Ik ga het topic sluiten, bedankt voor de herinnering.
Groet, Pannemanski
- Pannemanski
- Bekend met Joomla!NL
09 jun 2014 10:06 - 09 jun 2014 10:07
Oh,
Hoe doe ik dat sluiten, gewoon uitschrijven op het odnerwerp ?
Edit Astrid: Draadje gesloten op verzoek van TS.
Je kunt zelf niet sluiten als het niet opgelost is.
Hoe doe ik dat sluiten, gewoon uitschrijven op het odnerwerp ?
Edit Astrid: Draadje gesloten op verzoek van TS.
Je kunt zelf niet sluiten als het niet opgelost is.
- Pannemanski
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.726 seconden