Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Foutmelding bij terugkeer op pagina na betaling
Foutmelding bij terugkeer op pagina na betaling
31 mrt 2014 08:01
Als de klanten via iDeal doorverwezen zijn naar hun bank en daar de betaling hebben gedaan, krijgen ze de volgende melding:
Daarnaast komt er op het mailadres waar de bestellingen op binnen moeten komen, geen mail dat er een bestelling geplaatst is.
Wat is hier aan de hand?
Toe de site nog in aanbouw was, hebben we alles goed getest en ook betalingen verricht. Dat ging prima.
Nu zijn we live en gelijk bij de eerste betaling gaat het mis.
Wie heeft de oplossing?
Code:
Can't process workflow, contact the shopowner. Status is
Daarnaast komt er op het mailadres waar de bestellingen op binnen moeten komen, geen mail dat er een bestelling geplaatst is.
Wat is hier aan de hand?
Toe de site nog in aanbouw was, hebben we alles goed getest en ook betalingen verricht. Dat ging prima.
Nu zijn we live en gelijk bij de eerste betaling gaat het mis.
Wie heeft de oplossing?
- David
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
31 mrt 2014 10:55
Je krijgt dus geen statuscode terug? Dan heb je toch in de tussentijd nog iets veranderd ben ik bang. Misschien heb je iets aan dit
draadje
.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
31 mrt 2014 11:57
Ik krijg inderdaad geen statuscode terug.
Ik heb de site 6 maart opgeleverd aan mijn klant en daarna hebben ze wel e.e.a. toegevoegd.
Dus dat zou het probleem kunnen zijn.
Ik heb iets gelezen over het bijwerken van de tabellen van VM AIO. Zie eerste bericht na openingstopic .
Blijkbaar gebeurt dit niet automatisch??
Ik heb de site 6 maart opgeleverd aan mijn klant en daarna hebben ze wel e.e.a. toegevoegd.
Dus dat zou het probleem kunnen zijn.
Ik heb iets gelezen over het bijwerken van de tabellen van VM AIO. Zie eerste bericht na openingstopic .
- David
- Webneus 2
31 mrt 2014 14:00
Even een update: bovenstaand gebeurt alleen bij betaling via iDeal.
Als ik namelijk kies voor "Vooruit betaling", gaat het wel goed.
Keurig de bevestiging in de mail en geen foutmelding.
Oplossing blijven dus welkom.
Als ik namelijk kies voor "Vooruit betaling", gaat het wel goed.
Keurig de bevestiging in de mail en geen foutmelding.
Oplossing blijven dus welkom.
- David
- Webneus 2
31 mrt 2014 14:23Dat is een heel oud draadje. Als je naar oplossingen zoekt, kijk dan goed naar de versies.Ik heb iets gelezen over het bijwerken van de tabellen van VM AIO. Zie eerste bericht na openingstopic.
Bijwerken tabellen gebeurt idd automatisch. Dus waarom je die melding krijgt zou ik zo ook niet weten. Vermoed toch iets bij status instellingen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
31 mrt 2014 14:28
Ik heb even een printscreen gemaakt VM AIO, zie bijlage.
Daar lijkt het toch dat het schijnbaar niet helemaal automatisch gaat.
Status bestellingen zou, in mijn ogen, dan toch ook een foutmelding moeten geven als je niet kiest voor betalen via iDeal?
Immers, alleen de betaalwijze is anders, niet het bestelproces.
Daar lijkt het toch dat het schijnbaar niet helemaal automatisch gaat.
Status bestellingen zou, in mijn ogen, dan toch ook een foutmelding moeten geven als je niet kiest voor betalen via iDeal?
Immers, alleen de betaalwijze is anders, niet het bestelproces.
- David
- Webneus 2
31 mrt 2014 14:35 - 31 mrt 2014 14:38
Ik ben even in de plug-ins gedoken en daar kwam ik het volgende tegen, zie bijlagen.
Ik vermoed dat er met die plug-in iets niet goed is en dat deze op een verkeerde manier is afgesloten.
Het vervelende is dat ik een foutmelding krijg als ik op de plug-in klik (bijlage).
Hoe kan ik dit alsnog aanpassen? Ik denk namelijk dat dan het probleem is verholpen.
*edit
slotje weten aan te passen maar geen resultaat.
Ik vermoed dat er met die plug-in iets niet goed is en dat deze op een verkeerde manier is afgesloten.
Het vervelende is dat ik een foutmelding krijg als ik op de plug-in klik (bijlage).
Hoe kan ik dit alsnog aanpassen? Ik denk namelijk dat dan het probleem is verholpen.
*edit
slotje weten aan te passen maar geen resultaat.
- David
- Webneus 2
31 mrt 2014 14:36
Heeft er niets mee te maken. Maar als je Super User bent kan je het slotje verwijderen bij Website - Onderhoud - Algemene Checkin.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
31 mrt 2014 14:42
Slotje is inmiddels weg, maar geen resultaat.
- David
- Webneus 2
31 mrt 2014 16:24
Is je live omgeving helemaal gelijk aan de omgeving waarmee je de betalingen getest hebt?
Kan het zijn dat je Admin Tools, RSFirewall of iets van die strekking later nog hebt geinstalleerd waarmee directe toegang tot de plugin wordt geblokkeerd?
Kan het zijn dat je Admin Tools, RSFirewall of iets van die strekking later nog hebt geinstalleerd waarmee directe toegang tot de plugin wordt geblokkeerd?
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
31 mrt 2014 16:44
Hoe kun je dit zien of een plug-in (o.i.d.) directe toegang heeft tot een betalingplug-in?
De omgeving waar de site in gebouwd is, stond achter de huidige omgeving.
Het enige dat sinds de start is gewijzigd, is dat het hostingpakket is uitgebreid met SSL.
Sinds de oplevering zijn er bepaalde plug-ins geinstalleerd (Google+ en Facebook) maar die zijn gedepubliceerd omdat ze conflicten gaven met VirtueMart (winkelwagentje werd niet meer bijgewerkt en pop-up winkelwagentje werd niet meer getoond).
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
En dan de belangrijkste vraag: hoe is dit op te lossen?
Door de geinstalleerde (Google+ en Facebook) plug-ins en die van ccIDEAL te verwijderen en alleen de laatste terug te installeren?
De omgeving waar de site in gebouwd is, stond achter de huidige omgeving.
Het enige dat sinds de start is gewijzigd, is dat het hostingpakket is uitgebreid met SSL.
Sinds de oplevering zijn er bepaalde plug-ins geinstalleerd (Google+ en Facebook) maar die zijn gedepubliceerd omdat ze conflicten gaven met VirtueMart (winkelwagentje werd niet meer bijgewerkt en pop-up winkelwagentje werd niet meer getoond).
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
En dan de belangrijkste vraag: hoe is dit op te lossen?
Door de geinstalleerde (Google+ en Facebook) plug-ins en die van ccIDEAL te verwijderen en alleen de laatste terug te installeren?
- David
- Webneus 2
31 mrt 2014 16:55
Je gebruikt dus ccIdeal, ik denk dat je dit snelst oplost door een ticket aan te maken bij ChillCreations.
Ze reageren snel kunnen dit denk ik wel voor je oplossen.
Ze reageren snel kunnen dit denk ik wel voor je oplossen.
- eric@beernink.eu
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.788 seconden