Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Installeren één betaalmethode t.w. vooruit betalen
Installeren één betaalmethode t.w. vooruit betalen
31 mei 2014 19:18
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum! Ik hoop dat jullie mij kunnen heplen
Ik heb al diverse websites gebouwd met Joomla. Ik ben nu bezig met mijn eerste webwinkel in Virtuemart 2.6.6 in een Joomla 2.5.20 installatie.
Ik wil slechts één betaalmethode installeren, t.w. voortuit betalen. Als de klant naar zijn winkelwagentje gaat om af te rekenen, dan moet hij zien wat er in zijn winkelwagen zit (dit kunnen aanpassen of verwijderen). Er moet geen betaalmethode of verzendmethode geselecteerd kunnen worden. Als de klant vervolgens voor afrekenen kiest, dan moet hij een bestelformulier invullen met informatie hoe hij vooruit dient te betalen.
Nu heb ik een 'betaalsysteem' Vooruitbetaling aangemaakt met Betaal Class 'VM Payment - Standard'. Maar hoe nu verder? In de Joomla handleiding staat slecht beschreven hoe je Paypal installeert. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast mijn dank.
Groet, Martin
Ik ben nieuw op dit forum! Ik hoop dat jullie mij kunnen heplen
Ik heb al diverse websites gebouwd met Joomla. Ik ben nu bezig met mijn eerste webwinkel in Virtuemart 2.6.6 in een Joomla 2.5.20 installatie.
Ik wil slechts één betaalmethode installeren, t.w. voortuit betalen. Als de klant naar zijn winkelwagentje gaat om af te rekenen, dan moet hij zien wat er in zijn winkelwagen zit (dit kunnen aanpassen of verwijderen). Er moet geen betaalmethode of verzendmethode geselecteerd kunnen worden. Als de klant vervolgens voor afrekenen kiest, dan moet hij een bestelformulier invullen met informatie hoe hij vooruit dient te betalen.
Nu heb ik een 'betaalsysteem' Vooruitbetaling aangemaakt met Betaal Class 'VM Payment - Standard'. Maar hoe nu verder? In de Joomla handleiding staat slecht beschreven hoe je Paypal installeert. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast mijn dank.
Groet, Martin
- mbrama
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
01 jun 2014 18:03
Hallo Martin,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
En als je maar 1 betaalmethode hebt, dan geef je bij de configuratie van VM aan dat de betaalmethode automatisch gekozen moet worden, dus dan merkt de klant er niets van.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Zo werkt VM niet. De bestelling wordt automatisch aangemaakt aan de hand van de inhoud van het winkelwagentje. Je kunt bij de configuratie van je betaalmethode een tekst opgeven, waar je aangeeft dat het product pas verzonden wordt nadat je de betaling ontvangen hebt. Hier kan je ook het rekeningnummer neerzetten als je dat wilt.Als de klant vervolgens voor afrekenen kiest, dan moet hij een bestelformulier invullen met informatie hoe hij vooruit dient te betalen.
En als je maar 1 betaalmethode hebt, dan geef je bij de configuratie van VM aan dat de betaalmethode automatisch gekozen moet worden, dus dan merkt de klant er niets van.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
01 jun 2014 20:12 - 01 jun 2014 20:50
Hallo Astrid,
Dank je wel voor het welkom en jouw uitleg. Ik had de opties automatisch selecteren betaalmethode en verzendmethode inmiddels gevonden
Nu toont het winkelwagentje (voordat ik op 'nu afrekenen druk' de namen van de betaalmethode en de verzendmethode. Deze wil ik verwijderen uit dit scherm. Is dit te configureren? Of moet ik hiervoor de code aanpassen (public_html/components/com_virtuemart/views/cart/view.html.php vermoed ik)?
[strike]Hiernaast wil ik 'Informatie factuuradres' en 'Verzenden naar' verwijderen uit het scherm. Is dit middels configuratie te regelen?[/strike]
mvg. Martin
Dank je wel voor het welkom en jouw uitleg. Ik had de opties automatisch selecteren betaalmethode en verzendmethode inmiddels gevonden
Nu toont het winkelwagentje (voordat ik op 'nu afrekenen druk' de namen van de betaalmethode en de verzendmethode. Deze wil ik verwijderen uit dit scherm. Is dit te configureren? Of moet ik hiervoor de code aanpassen (public_html/components/com_virtuemart/views/cart/view.html.php vermoed ik)?
[strike]Hiernaast wil ik 'Informatie factuuradres' en 'Verzenden naar' verwijderen uit het scherm. Is dit middels configuratie te regelen?[/strike]
mvg. Martin
- mbrama
- Bekend met Joomla!NL
01 jun 2014 20:49
Graag 1 onderwerp per topic.
Je zou ze ook met css kunnen verbergen.
Je zou ze ook met css kunnen verbergen.
Code:
.vmpayment_name, .vmshipment_name {
display: none;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
02 jun 2014 19:41
Astrid,
Dat is een goede tip! Deze oplossing vind ik netter dan aanpassen van de code. In welke stylesheet moet ik hiervoor aanpassen? En is het mogelijk dit middels een override te doen?
mvg. Martin
Dat is een goede tip! Deze oplossing vind ik netter dan aanpassen van de code. In welke stylesheet moet ik hiervoor aanpassen? En is het mogelijk dit middels een override te doen?
mvg. Martin
- mbrama
- Bekend met Joomla!NL
02 jun 2014 19:43
In het css bestand van je template.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.663 seconden