Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost tweetalige speciale velden maken
tweetalige speciale velden maken
05 jun 2014 12:26
Geachte Mensen,
hoe creëert men twee talige speciale velden in VM 2.5, momenteel heb ik nu artikel maten en kleur mogelijkheden alleen in een taal, zelf als mijn website twee talige is, heeft iemand een advies hoe ik dit kan inschakeling
hoe creëert men twee talige speciale velden in VM 2.5, momenteel heb ik nu artikel maten en kleur mogelijkheden alleen in een taal, zelf als mijn website twee talige is, heeft iemand een advies hoe ik dit kan inschakeling
- aliteejay
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
05 jun 2014 12:43
Dat kan je doen met zogenaamde taalconstanten. Kijk
hier
voor een uitleg.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 jun 2014 15:32
Hoi Astrid, bedankt voor de nuttige link, maar ik ben steeds niet verder met hoe ik dit mijn maat keuzen en kleur mogelijkheden in tweede taal kan creëren. Want in de shoppers veld in VM controle panel, zie ik niks over taal, zou ik gewoon dat doen in de taal overide, want de kleur, maat keus zijn nu in Engels, ook in de Nederlands content, het is niet uniform, snap je?alvast bedankt en fijne weekend
- aliteejay
- Bezoeker
08 jun 2014 16:07
Het lijkt mij dat je de webshop 2-talig wilt hebben?
Dat is, voor alsnog, niet mogelijk in VM.
Dus of NL of EN.
Dat is, voor alsnog, niet mogelijk in VM.
Dus of NL of EN.
- David
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
08 jun 2014 18:21
@aliteejay: Lees die instructie goed door.
@david: Je kunt wel een 12-talige shop maken in VM als je dat zou willen.
@david: Je kunt wel een 12-talige shop maken in VM als je dat zou willen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 jun 2014 13:56 - 10 jun 2014 15:07
Hoi, ik snap het, de site is al in twee talen ie Engels en Nederlands, ook de afbeelding alt tag zijn in twee talen, alleen maar dat ik wil de maten en kleur mogelijkheden ook in twee taal, dus misschien weet Dave dat niet, maar ik kan niks aan doe, is er een manier om dat te bereiken? [strike]ook zie ik bij de nieuwe versie van Joomla en VM is leveringstijden, niks meer te zien in de frontend, wel in de backend, deze informatie is volgen mij belangrijk voor de klanten, hoe krijg ik deze functie aan voor de frontend?[/strike]
- aliteejay
- Bezoeker
10 jun 2014 15:10
Graag 1 onderwerp per topic. Als de eerder gegeven uitleg niet duidelijk is, dan heb je misschien nog iets aan
deze
. In Joomla 2.5 hoef je echter niet het .ini bestand aan te passen, maar kan je de constante en de vertaling toevoegen d.m.v. een override.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 jun 2014 11:39
Hoi Astrid, de VM link is wel juist, maar volgens alleen maar voor de shopper veld, ik bedoelde iets voor kleur en maat keuzen in twee taal voor de frontend, deze link doet dat niet, want ik heb de override gemaakt, Nederlands talige klanten kan nu alleen maar de Engels kleur en maat mogelijkheden zien, ik krijgt de speciale velden niet in tweede taal, moet ik nu COM_VIRTUEMART_ART_DIMENSIONS="speciale velden" toevoegen aan override.ini map?
- aliteejay
- Bezoeker
12 jun 2014 14:20
Dan doe je iets niet goed.
De naam van de constante moet logisch, maar wel onderscheidend zijn. Ik heb er nu MY tussen gezet, maar je zou ook AG (van altenagala) ervoor in de plaats kunnen zetten.
Speciaal veld:
Taaloverride
Die laatste dan ook aanmaken voor NL backend en met Engelse tekst voor GB frontend en backend.
De naam van de constante moet logisch, maar wel onderscheidend zijn. Ik heb er nu MY tussen gezet, maar je zou ook AG (van altenagala) ervoor in de plaats kunnen zetten.
Speciaal veld:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Taaloverride
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Die laatste dan ook aanmaken voor NL backend en met Engelse tekst voor GB frontend en backend.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
13 jun 2014 10:53 - 13 jun 2014 14:33
Hoi, ik heb het gedaan, moet ik iets anders bijwerken [strike]want ik zie steeds geen beschikbaarheid niet in de frontend,[/strike] geld ook met de taal override voor kleur en maat, wat doe ik hier fout?
Het is mij beetjes gelukt, want ik heb twee talige content in dat vak, maar de title, blijf in Engels, moet ik de aangemaakt title in de default geven?
Edit Jelle. Ik heb je berichten samengevoegd.
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per topic.
Het is mij beetjes gelukt, want ik heb twee talige content in dat vak, maar de title, blijf in Engels, moet ik de aangemaakt title in de default geven?
Edit Jelle. Ik heb je berichten samengevoegd.
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per topic.
- aliteejay
- Bezoeker
13 jun 2014 14:37
Ik weet zo niet wat je allemaal gedaan hebt, dus al je een paar screenshots hier neer zet (net zoals die ik hierboven neer heb gezet), dan kan er meegekeken worden.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- aliteejay
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.769 seconden