Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

opgelost Accepteren leveringsvoorwaarden werkt niet

Accepteren leveringsvoorwaarden werkt niet

17 jun 2014 21:20
Ik wil dat bezoekers/klanten eerst de checkbox voor het accepteren van de leveringsvoorwaarden aanvinkt voordat ze naar formulier Toevoegen/bewerken informatie factuuradres kunnen. Echter, ook zonder het aanvinken van de checkbox kun je na het klikken op Nu Afrekenen naar formulier Toevoegen/bewerken informatie factuuradres. Ik heb in scherm configuratie/Afrekenen de checkboxes van 'Algemene Voorwaarden accepteren bij IEDERE BESTELLING' en 'Algemene Voorwaarden accepteren bij IEDERE BESTELLING' aangevinkt. Dit lijkt dus niet voldoende. Moet ik nog een andere configuratie-item zetten?
  • mbrama
  • mbrama's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

17 jun 2014 22:25
Volgens mij gaat dat niet. Er zit volgens mij nog wel ergens een optie dat ze algemene voorwaarden moeten accepteren bij registratie, maar als ik het me goed herinner wil jij niet dat ze registreren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

22 jun 2014 22:19
Astrid,

Daar heb jij helemaal gelijk in :P Mijn klant wil niet dat bezoekers zich moeten registreren om artikelen te bestellen. Nu heb ik in de cart view in bestand default.php het winkelwagen formulier gevonden. Hierin wordt de checkbox van de leveringsvoorwaarden en de leveringsvoorwaarden zelf gezet. Echter, de verwerking van het formulier staat niet hier beschreven. Waar kan ik de code vinden die de afhandeling van het formulier (na klikken op 'Nu Afrekenen') verzorgt? Daar zou ik dan kunnen controleren of de checkbox voor het accepteren van de leveringsvoorwaarden is aangevinkt..
  • mbrama
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

25 jun 2014 21:43
Niemand een suggestie waar het formulier wordt afgehandeld na het klikken op 'Nu Afrekenen' in het winkelwagentje? :unsure:

Of anders een suggestie hoe en waar ik de controle op het accepteren van de leveringsvoorwaarden kan inbouwen?

Mvg. Martin
  • mbrama
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

25 jun 2014 21:49
Ik begrijp je probleem niet. Als iemand een adres invult en niets bestelt, dan is er geen sprake van levering en hieven de leveringsvoorwaarden toch niet geaccepteerd te worden?

Lees ook even onze forumregels m.b.t bumpen van een post s.v.p. Zie het voor deze keer door de vingers :cheer:
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

26 jun 2014 07:59
Astrid,

Excuus voor het 'bumpen', ik was mij hiervan niet bewust :whistle:

Als een bezoeker een product in zijn winkelwagentje heeft geplaatst en afrekent, dan gaat hij naar het formulier waar hij het bezorgadres kan invullen. Hij dient vooraf te betalen. Aan de levering van het product zijn dan leveringsvoorwaarden gebonden en mijn opdrachtgever wil dat de bezoeker akkoord gaat met deze leveringsvoorwaarden, voordat de bestelling worden verzonden.
  • mbrama
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

26 jun 2014 10:10
Heb je al eens een testbestelling gedaan? Nadat het adres is ingevuld, gaat de klant weer terug naar het winkelwagentje en kan de bestelling niet verder afgerond worden zonder dat de leveringsvoorwaarden geaccepteerd worden.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

27 jun 2014 12:41
Je hebt gelijk! :lol: Ik had verwacht dat je in de pagina van het winkelwagentje zou blijven als de algemene voorwaarden niet zijn aangevinkt. Het werkt dus gewoon, alleen vindt de controle plaats tijdens het opslaan van de adresgegevens.

Thx!
  • mbrama
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.756 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie