Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Prijzen in winkelwagen exclusief btw
Prijzen in winkelwagen exclusief btw
01 jul 2014 11:50
Hallo,
Wie kan mijn helpen met het volgende?
In VM kun je eenvoudig alleen de prijzen exclusief btw tonen bij de producten zelf, alleen in de winkelwagenoverzicht wordt standaard het totaal per product en het totale orderbedrag incl. btw getoond.
Zodra ik deze uitschakel verdwijnen de prijzen uit de winkelwagen, logisch.
Hoe kan ik in de winkelwagen zowel bij het producttotaal als het ordertotaal prijzen tonen exclusief btw?
Kan dit met een view overide o.i.d.?
Wie kan mijn helpen met het volgende?
In VM kun je eenvoudig alleen de prijzen exclusief btw tonen bij de producten zelf, alleen in de winkelwagenoverzicht wordt standaard het totaal per product en het totale orderbedrag incl. btw getoond.
Zodra ik deze uitschakel verdwijnen de prijzen uit de winkelwagen, logisch.
Hoe kan ik in de winkelwagen zowel bij het producttotaal als het ordertotaal prijzen tonen exclusief btw?
Kan dit met een view overide o.i.d.?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- plomp
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
- plomp
08 jul 2014 10:31
Zie
forumregels
.
Dit forum wordt gerund door vrijwilligers. Als je geen antwoord op je vraag krijgt dan is er blijkbaar niemand aanwezig op het forum die een antwoord weet.
Ik zie het bumpen voor deze keer door de vingers. Heb ook geen antwoord maar wel 1 brandende vraag: Als je netto bedragen op je factuur zet, dan krijg je dus 21% minder betaald. Ik zie de logica niet van deze aanpassing.
Dit forum wordt gerund door vrijwilligers. Als je geen antwoord op je vraag krijgt dan is er blijkbaar niemand aanwezig op het forum die een antwoord weet.
Ik zie het bumpen voor deze keer door de vingers. Heb ook geen antwoord maar wel 1 brandende vraag: Als je netto bedragen op je factuur zet, dan krijg je dus 21% minder betaald. Ik zie de logica niet van deze aanpassing.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 jul 2014 10:47
Mijn excuus voor het "bumpen", dat was zeker niet mijn bedoeling.
Ik maak wel gebruik van BTW op de factuur en ook in de webshop zit er btw gekoppeld aan de producten.
Waar het om gaat is dat wij geen verzenkosten berekenen bij €400,- excl. btw.
Omdat er in de winkelwagen inclusief btw getoond wordt raken onze klanten in de war en denken dat ze franco al zijn bij €400,- incl. btw. Ook al worden er dan verzendkosten berekend, maar dat ziet men gewoon niet.
Dus om ons werk en een hoop gezeur van klanten te besparen wilde ik graag in de winkelwagen de excl. btw. prijzen tonen.
Dan is het duidelijker.
Ik begrijp dat het een lastig verhaal omdat VM nu eenmaal niet gemaakt is voor B2B. Maar gevoelsmatig moet het toch niet heel moeilijk zijn om de cartview aan te passen?
Ik heb gezocht naar het juiste bestand om een override te maken, maar ik kan het niet vinden. Ook niet met Firebug.
Misschien is het niet zo gemakkelijk op te lossen als ik denk.
Ik maak wel gebruik van BTW op de factuur en ook in de webshop zit er btw gekoppeld aan de producten.
Waar het om gaat is dat wij geen verzenkosten berekenen bij €400,- excl. btw.
Omdat er in de winkelwagen inclusief btw getoond wordt raken onze klanten in de war en denken dat ze franco al zijn bij €400,- incl. btw. Ook al worden er dan verzendkosten berekend, maar dat ziet men gewoon niet.
Dus om ons werk en een hoop gezeur van klanten te besparen wilde ik graag in de winkelwagen de excl. btw. prijzen tonen.
Dan is het duidelijker.
Ik begrijp dat het een lastig verhaal omdat VM nu eenmaal niet gemaakt is voor B2B. Maar gevoelsmatig moet het toch niet heel moeilijk zijn om de cartview aan te passen?
Ik heb gezocht naar het juiste bestand om een override te maken, maar ik kan het niet vinden. Ook niet met Firebug.
Misschien is het niet zo gemakkelijk op te lossen als ik denk.
- plomp
08 jul 2014 11:18
Probleem is dat je geen totaal kunt tonen van de netto prijzen zonder in core files te gaan hacken waar je geen overrides voor kunt maken. Misschien heb je
hier
iets aan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
08 jul 2014 13:08Astrid schreef : Probleem is dat je geen totaal kunt tonen van de netto prijzen zonder in core files te gaan hacken waar je geen overrides voor kunt maken. Misschien heb je hier iets aan?
Dank je Astrid!
Daar heb ik zeker wat aan
Wanneer je in de prijsinstellingen kiest voor BTW per factuur (ipv artikel) worden alle prijzen excl. btw getoond.
Op de factuur wordt er wel met de btw gerekend, precies wat ik wilde.
TOP!
- plomp
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden