Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost Systeemberichten VM
Systeemberichten VM
18 jul 2014 13:23
Een tijdje terug heb ik hier al vragen over gesteld, zie
dit draadje
. Toch nog een vraag hierover.
Af en toe krijgt de webshop-eigenaar nog steeds geen mail. In alle gevallen dat dit gebeurde, bleek er eerst een bestelling geannuleerd te zijn en vervolgens alsnog besteld te zijn (met daarin de zelfde producten). In het beheer is dit goed te zien en in een paar gevallen gebeurde dat zelfs binnen een enkele minuut.
Ik vermoed dat de webshop-bezoekers hierbij de browser-back-knop hebben gebruikt. In ieder geval wordt er in deze gevallen dus geen bericht aan de webshop-eigenaar verzonden, wat natuurlijk erg lastig is.
Bij gewone bestellingen (zonder annulering vooraf) krijgt ze wel een mail. Alles is vorige keer ook nagekeken door de makers van ccOmniKassa en is sindsdien goed ingesteld.
Is dit op een of andere manier aan te passen, of kunnen we beter een melding op de website plaatsen hierover?
J! 2.5.20 - VM 2.0.24b
Af en toe krijgt de webshop-eigenaar nog steeds geen mail. In alle gevallen dat dit gebeurde, bleek er eerst een bestelling geannuleerd te zijn en vervolgens alsnog besteld te zijn (met daarin de zelfde producten). In het beheer is dit goed te zien en in een paar gevallen gebeurde dat zelfs binnen een enkele minuut.
Ik vermoed dat de webshop-bezoekers hierbij de browser-back-knop hebben gebruikt. In ieder geval wordt er in deze gevallen dus geen bericht aan de webshop-eigenaar verzonden, wat natuurlijk erg lastig is.
Bij gewone bestellingen (zonder annulering vooraf) krijgt ze wel een mail. Alles is vorige keer ook nagekeken door de makers van ccOmniKassa en is sindsdien goed ingesteld.
Is dit op een of andere manier aan te passen, of kunnen we beter een melding op de website plaatsen hierover?
J! 2.5.20 - VM 2.0.24b
- Lockerbie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Systeemberichten VM
18 jul 2014 13:43
Ik zou eerst eens beginnen met het updaten van Joomla en VM. Je gebruikt verouderde versies!
Heb je al bij checkout gekeken bij welke orderstatus er een mail naar wie verstuurd moet worden?
Een nog niet geplaatste order kan volgens mij niet geannuleerd worden, dus dat begrijp ik niet helemaal.
Heb je al bij checkout gekeken bij welke orderstatus er een mail naar wie verstuurd moet worden?
Een nog niet geplaatste order kan volgens mij niet geannuleerd worden, dus dat begrijp ik niet helemaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Systeemberichten VM
18 jul 2014 14:34 - 18 jul 2014 14:41
Toen ik de versienummers typte viel me al op dat dit waarschijnlijk niet de laatst uitgebrachte waren. Vreemd genoeg geeft de ingebouwde Joomla! Update geen updates weer... Ik ga 't uitzoeken, wordt vervolgd.
(Edit: Joomla! Update werkt weer, zie deze oplossing .)
Mbt annuleren: bestelling geplaatst, maar geannuleerd in betaalproces. Daarna (waarschijnlijk) via browser-back teruggegaan en alsnog besteld en nu wel betaald. En dus zonder mail naar de webshop-eigenaar.
(Edit: Joomla! Update werkt weer, zie deze oplossing .)
Mbt annuleren: bestelling geplaatst, maar geannuleerd in betaalproces. Daarna (waarschijnlijk) via browser-back teruggegaan en alsnog besteld en nu wel betaald. En dus zonder mail naar de webshop-eigenaar.
- Lockerbie
- Bekend met Joomla!NL
-
Systeemberichten VM
18 jul 2014 22:33
Inmiddels is Joomla geüpdatet naar 2.5.22 en VM naar 2.6.6.
Verder zag ik dat ccOmniKassa (was 2.1. voortaan is ondergebracht in cciDeal (4.1.2), dus deze geïnstalleerd en getest.
Alles lijkt nu goed te werken: de webshop-eigenaar kreeg zelfs van een geannuleerde bestelling weer bericht.
Verder had ik ook al onderzocht of alles al naar Joomla 3.x gemigreerd kon worden, maar het is nog even wachten op VirtueMart hierbij, begrijp ik. Hopelijk binnenkort, we wachten rustig af.
Verder zag ik dat ccOmniKassa (was 2.1. voortaan is ondergebracht in cciDeal (4.1.2), dus deze geïnstalleerd en getest.
Alles lijkt nu goed te werken: de webshop-eigenaar kreeg zelfs van een geannuleerde bestelling weer bericht.
Verder had ik ook al onderzocht of alles al naar Joomla 3.x gemigreerd kon worden, maar het is nog even wachten op VirtueMart hierbij, begrijp ik. Hopelijk binnenkort, we wachten rustig af.
- Lockerbie
- Bekend met Joomla!NL
-
Systeemberichten VM
18 jul 2014 22:36
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.714 seconden