Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
- De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
- De exacte versie van de webshopextensie.
- De volledige url van je website (indien mogelijk).
opgelost BTW instellen met verschillende klantengroepen
BTW instellen met verschillende klantengroepen
23 jul 2014 14:59 - 23 jul 2014 15:12
Hallo,
Ik zou graag het volgende willen in mijn shop:
- Standaard de BTW op 21 % staat ingesteld voor ieder product (Nederlandse BTW). (groep 1)
- Klanten binnen de EU, met een geldig BTW nummer hoeven geen BTW te betalen. (groep 2)
- Klanten buiten de EU (export) hoeven ook geen BTW te betalen. (groep 3)
Daarnaast zijn er verschillende prijsniveau's (dealer+ en dealer++ bijv., binnen alle bovenstaande groepen.
Hoe kan ik dit instellen?
Het gaat dan uiteraard om de prijzen die de klanten te zien krijgen nadat ze hebben ingelogd.
Ik zou graag het volgende willen in mijn shop:
- Standaard de BTW op 21 % staat ingesteld voor ieder product (Nederlandse BTW). (groep 1)
- Klanten binnen de EU, met een geldig BTW nummer hoeven geen BTW te betalen. (groep 2)
- Klanten buiten de EU (export) hoeven ook geen BTW te betalen. (groep 3)
Daarnaast zijn er verschillende prijsniveau's (dealer+ en dealer++ bijv., binnen alle bovenstaande groepen.
Hoe kan ik dit instellen?
Het gaat dan uiteraard om de prijzen die de klanten te zien krijgen nadat ze hebben ingelogd.
- Jarich.
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
23 jul 2014 15:24
Is je Engels goed genoeg?
Kijk dan even in dit artikel:
Calculation Rules & Tax
of deze:
Setting Up Taxes in VirtueMart
Kijk dan even in dit artikel:
Calculation Rules & Tax
of deze:
Setting Up Taxes in VirtueMart
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 aug 2014 09:17 - 05 aug 2014 09:19
Ik heb nu het volgende ingesteld:
- Standaard groep (Particulieren, betalen altijd 21 % BTW), wordt ook zo weergeven
- Bedrijven
- Dealer+
- Dealer++
Nu heb ik met CSVI Pro weten uit te vogelen hoe ik de prijzen moet importeren, echter worden over alle groepen 21 % BTW berekend. Ik heb bij de Bedrijven, Dealer+ en Dealer++ VatTax +% 0.0000 ingevuld, maar dat pakt hij dus niet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij de groepen bedrijven, dealer+, en dealer++ geen BTW wordt berekend (dus puur de prijs die wordt ingevoerd)?
Handmatig kan ik de prijzen uiteraard wel bewerken, maar dat is dus niet de bedoeling (zijn +/- 1200 producten)!
- Standaard groep (Particulieren, betalen altijd 21 % BTW), wordt ook zo weergeven
- Bedrijven
- Dealer+
- Dealer++
Nu heb ik met CSVI Pro weten uit te vogelen hoe ik de prijzen moet importeren, echter worden over alle groepen 21 % BTW berekend. Ik heb bij de Bedrijven, Dealer+ en Dealer++ VatTax +% 0.0000 ingevuld, maar dat pakt hij dus niet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat bij de groepen bedrijven, dealer+, en dealer++ geen BTW wordt berekend (dus puur de prijs die wordt ingevoerd)?
Handmatig kan ik de prijzen uiteraard wel bewerken, maar dat is dus niet de bedoeling (zijn +/- 1200 producten)!
- Jarich.
- Joomla!NL ontdekker
05 aug 2014 09:53
In principe zou dit gewoon moeten werken met de juiste BTW regels. Als je daar de juiste klantgroep en eventueel de juiste landen instelt en je geeft bij je producten (of bij je import) aan: "Standaard regels toepassen", dan wordt er vanuit VM naar de BTW regel gekeken op het moment dat de klant inlogt, welke BTW regel voor hem van toepassing is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 aug 2014 10:54
Het is dus toch gelukt, na de twee regels verwijderd te hebben en alles opnieuw te hebben ingevoerd.
Nu heb ik dus het volgende:
21 % BTW voor de particulieren (standaardgroep)
Geen BTW voor Dealer(nieuwe naam bedrijven), Dealer+ en Dealer++.
De enige verwarring die ik had is dus dat bij de prijzen wel de BTW wordt berekend, maar aangezien de prijzen wel gewoon goed staan bij de specifieke klantengroepen. Ik heb dus nu ook per klantengroep een account aangemaakt om het te testen en het wordt inderdaad zo berekend zoals je zei. Bedankt!
Nu heb ik dus het volgende:
21 % BTW voor de particulieren (standaardgroep)
Geen BTW voor Dealer(nieuwe naam bedrijven), Dealer+ en Dealer++.
De enige verwarring die ik had is dus dat bij de prijzen wel de BTW wordt berekend, maar aangezien de prijzen wel gewoon goed staan bij de specifieke klantengroepen. Ik heb dus nu ook per klantengroep een account aangemaakt om het te testen en het wordt inderdaad zo berekend zoals je zei. Bedankt!
- Jarich.
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.671 seconden