Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Nog niet ingelogd wel 1 betaal-/verzendmethode zichtbaar.

29 aug 2014 21:59
Hallo,

Bij het template wat ik gebruik zat een OPC maar ik heb ook een betaalde OPC van linelabox. Ik heb bv. twee verzendmethodes afhalen en GLS. Als betaalmethode heb ik iDeal, mastercard/visa, maestro en paypal.

Maar als de klant nog niet ingelogd is wordt enkel de verzendmethode 'afhalen' en de betaalmethode paypal (sandbox) AL getoond, zie screenshot. Ik wil het liefst dat er nog geen enkele verzend-/betaalmethode getoond wordt als de klant nog niet ingelogd is. Pas als de klant ingelogd is moeten alle verzend-/betaalmethoden getoond worden. Ik vind dit zo rommelig staan.

Of als alternatief alles moet getoond worden als de klant nog niet ingelogd is.

Is dit een instelling die ik niet goed heb staan of... ligt dit aan beide OPCs. Want dat vind ik wel vreemd dat het zowel bij de template OPC zit als bij de betaalde OPC.

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

30 aug 2014 11:55
Vermoed dat het komt door de ingestelde klantgroepen bij je verzend- en betaalmethodes.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

30 aug 2014 12:07
Hallo Astrid,

Je bent ook niet van dit forum af te slaan! Heel goed.

Ik had deze vraag vanochtend ook op het andere forum geplaatst en daar kwam ook inderdaad de opmerking over klanten groepen. Dus wat ik nu gedaan heb is zowel afhalen als paypal aan de "standaard klantengroep" gekoppeld. Nu worden deze inderdaad niet meer getoond.

Nu dacht ik, we proberen het heel eenvoudig te houden - geen bonnen, spec. klantengroepen etc- , dat het handig/beter is verzend- en betaalmethoden aan geen enkele klantengroep te koppelen. Of moet je ze dan juist aan alle groepen koppelen?
  • nkamp

30 aug 2014 12:12
Methodes zijn afhankelijk van ingestelde parameters. En bij een verzendmethode als GLS vermoed ik dat je al iets van een parameter (land?) hebt ingevuld. VM kan bij Anonymous geen gegevens vinden over de klant, dus dan wordt de verzendmethode niet getoond.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

30 aug 2014 12:23
Ok, dat is dan een stukje kennis wat mij ontbreekt maar bedankt.
Ja, dat klopt, bij GLS heb ik inderdaad al landen staan.

Nu heb ik ze, Afhalen resp. Paypal, aan de standaard klantengroep gekoppeld en worden ze inderdaad niet meer getoond. Nu nog één puntje. Ik krijg nu enkel nog wel de tekst "Selecteer een verzendmethode" (Dit is de standaard tekst, die ik via een override aangepast heb in (Als u ingelogd bent, selecteer verzendmethode en klik op opslaan).
Mooier zou nog zijn als deze ook niet getoond wordt, indien de klant nog niet ingelogd is .
  • nkamp
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.744 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie